روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 16 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 9 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 28709
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, فرهنگی تاریخ انتشار : 21 فروردین 1401 - 9:34 | | ارسال توسط :

جزیره کیش با ۱۱ مقام در رتبه دوم افتخارات المپیاد علمی هرمزگان ایستاد

رییس اداره آموزش و پرورش کیش گفت: این جزیره در سال تحصیلی جاری با ۱۱ مقام کسب شده در المپیادهای علمی در رتبه دوم افتخارات این مسابقات در استان هرمزگان ایستاد.
جزیره کیش با ۱۱ مقام در رتبه دوم افتخارات المپیاد علمی هرمزگان ایستاد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، پرویز حیدری راد روز یکشنبه اظهار داشت: آزمون المپیاد های علمی دانش آموزی کشور در سال تخصیلی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱  درقالب ۱۳ رشته علمی از سوم تا هشتم بهمن ماه سال ۱۴۰۰  به صورت کشوری برگزارشد .

وی اضافه کرد: ۳۰۰ نفر از دانش آموزان جزیره کیش شامل ۱۲۴ نفر دانش آموز دختر و تعداد ۱۷۶ نفر دانش آموز پسر  در این آزمون بزرگ علمی شرکت و از این تعداد ۳۴ نفر  در مرحله اول قبول و ۱۱ نفر از آنان موفق به کسب برترین مقام های استانی شدند.

حیدری راد با بیان اینکه   با کسب ۱۱ عنوان برتر هم اکنون جزیره کیش پس از بندرعباس در رتبه دوم استان هرمزگان قرار گرفته است یادآور شد: این در حالی بود که آموزش ها بصورت غیر حضوری در جزیره کیش دنبال می شد و این موضوع نشان از پشتکار ارزنده  دانش آموزان است.

وی افزود: همچنین همراهی اولیا و برنامه ریزی شایسته مدیران مدارس و معلمان و پشتیبانی و پیگیری هیات امناء مدیریت پژوهشسرای دانش آموزی و از دیگر عوامل موثر در کسب این مقام ها است.

کامپیوتر، جغرافیا، علوم زمین، شیمی، تفکر و کارآفرینی، نجوم و اختر فیزیک،سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی، فیزیک، زیست شناسی، ریاضی، اقتصاد و مدیریت ، ادبی، علوم و فناوری نانو رشته های برگزار شده المپیک است.

این جزیره دارای ۵۱ مدرسه شامل ۲۳ مدرسه دولتی و ۱۸ مدرسه خصوصی با ۳۶۷ کلاس درس (۲۶۸ کلاس مدارس دولتی و ۹۹ کلاس مدارس خصوصی) است.

در این مدارس ۹ هزار و ۷۷۵ دانش آموز مشغول تحصیل بوده که هشت هزار و ۳۶۰ نفر در مدارس دولتی و یک هزار و ۴۱۵ نفر در مدارس خصوص مشغول علم آموزی هستند.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.