روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Wednesday, 15 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 8 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 3404
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 09 تیر 1399 - 10:16 | | ارسال توسط :
دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس کشور:

جشنواره مد و لباس ایرانی – اسلامی، یک رویداد بین المللی با خاستگاه ایرانی است

دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اشاره به ظرفیت های بالای کیش در برگزاری رویدادهای بین المللی گفت: جشنواره مد و لباس ایرانی – اسلامی، یک رویداد بین المللی با خاستگاه ایرانی است.

دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اشاره به ظرفیت های بالای کیش در برگزاری رویدادهای بین المللی گفت: جشنواره مد و لباس ایرانی – اسلامی، یک رویداد بین المللی با خاستگاه ایرانی است.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، سیده مرضیه شفاپور در بازدید از جزیره کیش در راستای بررسی ظرفیت ها و توانمندی جزیره برای برگزاری یک رویداد بین المللی در این حوزه با حضور در دفتر روزنامه اخبار کیش در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در کارگروه مد و لباس اظهار کرد: آنچه در برنامه ریزی های سال ۹۹ در این حوزه صورت گرفته است استفاده از ظرفیت های تمامی مناطق آزاد در این حوزه است.

وی با بیان اینکه تلاش براین است تا ۹۰ درصد فعالیت ها در حوزه مد و لباس به بخش خصوصی که متولیان اصلی این حوزه هستند سپرده شود افزود: برنامه ریزی ها به سمت و سویی است که همه بخش ها در کارها دخیل بوده و به عنوان بازوی عملیاتی و اجرایی کارها را انجام دهند و ما به عنوان بخش دولتی در حوزه نظارت حضور داشته باشیم.

دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اشاره به سابقه مطبوعاتی ۲۷ ساله در حوزه رسانه بر نقش پررنگ و تاثیرگذار رسانه اشاره کرد و افزود: با توجه به سابقه طولانی در عرصه رسانه به اهمیت و نقش رسانه به عنوان یک بازوی قدرتمند، تاثیر گذار و ارزشمند در تمامی فضاهای کاری واقف هستم به همین دلیل به شدت پیگیر برنامه ای با عنوان جشنواره مد و رسانه به عنوان اولین حرکت در این بخش در سطح کشور هستم.

وی با تاکید بر نقش موثر و قوی رسانه به عنوان یک ابزار و بازوی مهم معرفی توانمندی های حوزه کسب و کار بیان کرد: معتقدم هدف رسانه در کشور این است که اخبار را به صورت دقیق و شفاف اطلاع رسانی کند و در این بخش نیز می تواند با این دیدگاه در ارتقاء جایگاه اصناف و بیان کمبودها، ایرادات و حتی ارائه پیشنهادات نقش پر رنگ و تاثیر گذاری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مد و لباس می تواند یک صنعت سودآور برای کشور باشد تاکید کرد: با توجه به اینکه امروزه یکی از روزنه های تهاجم فرهنگی بحث لباس است، برای جشنواره مد و لباس ایرانی – اسلامی می تواند زیبایی های لباس اسلامی را به جهان معرفی کند.

شفاپوربا بیان اینکه در برنامه های عملکردی سال ۹۹ در بخش رویدادهای بین المللی، برگزاری یک رویداد با کشورهایی که از نظر فرهنگی و دینی به ایران اسلامی نزدیک هستند دیده شده بود افزود: با سابقه ای که در کشور با توجه به تعدد اقوام وجود دارد و هر یک برای خود مدل های ویژه ای از رودوزی و سوزن دوزی دارند جشنواره مد و لباس ایرانی – اسلامی با خاستگاه کشور ایران و لباس های زیبایی از اقوام ایرانی با بافت و دوخت های اصیل ایرانی که بسیاری از آن ها به دست فراموشی سپرده شده اند می تواند به احیاء دوباره این داشته ها و معرفی مجدد آن ها بیانجامد.

وی در خصوص علت انتخاب جزیره کیش برای برگزاری رویداد بین المللی جشنواره مد و لباس ایرانی- اسلامی اظهار کرد: برای اینکه برنامه ها در مکان و زمان مناسبی اجرا شود تیم عملیاتی با رصد برترین موقعیت های اقلیمی و سنجش توانمندی شهرها و مناطق مختلف کار را به بخش خصوصی توانمند می سپارد.

دبیرکارگروه سامانه مد و لباس کشور ادامه داد: یکی از مهمترین گزینه ها برای برگزاری جشنواره، وجود ظرفیت های رسانه های قوی در منطقه ای است که جشنواره در آن برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به افتتاح دفاتر چابهار، سیستان و بلوچستان و آمل در حوزه مد و لباس، از ظرفیت بالای اشتغالزایی در این حوزه یاد کرد و افزود: در استان سیستان و بلوچستان در حوزه سوزن دوزی حدود یک هزار نفر مشغول به کار شدند که این میزان در استان قم ۵۰۰ نفر و در آمل نیز در همین حدود است.

شفاپور با اشاره به استقبال خوب از حوزه سوزن دوزی ایرانی در برخی از کشورهای همسایه افزود: از اهداف ما در احیاء دوخت های اصیل ایرانی مانند سوزن دوزی، تلفیق هنر سنتی و هنر مدرنیزه است تا طرح های بسیار زیبایی را خلق کند که مورد استقبال در داخل و خارج قرار بگیرد.

وی خروج بسیاری از برندهای مد و لباس خارجی از کشور به دلیل تحریم های ظالمانه استکبار را یک فرصت بسیار ارزشمند برای ایجاد زمینه مساعد در راستای رشد برندهای داخلی عنوان کرد و افزود: اکنون شورای عالی برندها در کشور با ۱۵۰ عضو تشکیل شده است.

این مقام مسئول در کارگروه سامانه مد و لباس کشور حوزه مد و لباس را منحصر به بخش پوشاک ندانست و افزود: هر آنچه از کیف و کفش و زیورآلات و لباس به مد بر می گردد چه در حوزه آقایان و چه در حوزه بانوان می تواند در این بخش تعریف شود.

وی تاکید کرد: در کشور ما در حوزه مد و لباس طراحان بسیار زبده ای وجود دارند و ما در این بخش حرف برای گفتن و برندسازی داریم و به دنبال برگزاری یک رویداد بین المللی با کشورهایی هستیم که در حوزه فرهنگ و دین در این بخش به ما نزدیک تر هستند.

شفاپور با اشاره به پتانسیل های بالای کیش در برگزاری رویدادهای بین المللی به ویژه در حوزه مد و لباس و امکان جذب گردشگرانی با فرهنگ نزدیک به فرهنگ ایرانی – اسلامی در این جزیره گفت: با وجود برگزاری جلسات متعدد و رایزنی های اولیه برای برگزاری جشنواره مد و لباس فجر در کیش این رویداد مهم در ایام فجر برگزار نشد؛ اما با توجه به ظرفیت هایی که در کیش وجود دارد معتقدم جزیره کیش فرصت خوبی است تا این رویداد بین المللی که می تواند آینده ای خوب ازنظر ارزآوری و معرفی ظرفیت های کشور در این حوزه داشته باشد در جزیره کیش برگزار شود.

وی با اشاره به استقبال مردمی از رویدادهای مد و لباس ایرانی- اسلامی در جشنواره های گذشته تاکید کرد: با رصدی که در رویدادهای گذشته صورت گرفت به خوبی می توان به این برداشت مهم رسید که با برگزاری چنین جشنواره هایی ما می توانیم برای خانواده ها به ویژه نسل جوان ذائقه سازی کرده و در برابر تهاجم فرهنگی دشمن که از روزنه مد و لباس به فرهنگ ایرانی اسلامی نفوذ می کنند حرفی برای گفتن داشته باشیم.

دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با بیان اینکه باید ذائقه سازی را از کودکی و از مدرسه شروع کنیم افزود: باید در این حوزه کار به صورت فنی و تخصصی و به شکلی خاص و حرفه ای برگزار شود نه به صورت جشنواره های کوچه بازاری و اگر این اتفاق در جزیره کیش روی دهد بی تردید شاهد استقبال گردشگران از این جشنواره و رونق دوباره جزیره کیش خواهیم بود.

وی با تاکید بر همراهی حضور رسانه ها و قرار گرفتن اصناف در کنار برگزار کنندگان جشنواره خاطر نشان کرد: امروزه مد و لباس در دنیا به عنوان یک صنعت دیده می شود که توانسته است در رشد و رونق صنعت گردشگری و تجارت تاثیر گذار بوده و ارزآوری بالایی نیز داشته باشد.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.