روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 14 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 7 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 35115
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, سیاسی تاریخ انتشار : 17 مهر 1401 - 15:01 | | ارسال توسط :

جشن وحدت، تجلی یکپارچگی در کیش

اهل سنت کیش همه ساله در اولین روز هفته وحدت در جشن آغاز وحدت میزبان برادران اهل تشیع خود هستند تا به بهانه این جشن، وحدت و یکپارچگی امت اسلامی را در خاکپاره ایران اسلامی در دل خلیج فارس به نمایش بگذارند.
جشن وحدت، تجلی یکپارچگی در کیش

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، هفته وحدت فرصتی برای تحکیم وحدتی است که دشمنان اسلام هیچگاه چشم دیدن آن را ندارند و ایران اسلامی همه ساله در این هفته در اقصی نقاط کشور شاهد جلوه های بی بدیل همدلی و یک پارچگی است.

کیش یکی از این نقاط است که از دیرباز میزبان مردمانی است که با اتحاد و یکپارچگی مسیر توسعه و یکپارچگی جزیره را در پیش گرفته و همه ساله در آغاز هفته وحدت با برگزاری جشنی ویژه، جان تازه‌ای به همبستگی برادران اهل سنت و تشیع می بخشند.

به روایت منابع اهل سنت میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام در ۱۲ ربیع الاول به وقوع پیوسته و اسناد اهل تشیع نیز این واقعه را در ۱۷ این ماه می داند، ۶ روز اختلافی که با ابتکار امام راحل به هفته وحدت نامگذاری شده تا بهانه های ایجاد اختلاف بین برداران دینی از بین برود.

جلوه وحدت در این هفته در جزیره کیش به شکل ویژه ای دنبال می شود به طوریکه اهل تشیع بعد از نماز مغرب و عشای ۱۱ ربیع الاول در محل مسجد حضرت خاتم الانبیا گرد هم آمده و برای تبریک عید پای پیاده به مسجد نور اهل سنت می روند.

آنان در این پیاده روی که حدود ۱۰ دقیقه طول می کشد به مولودی خوانی در مدح پیامبر اکرم (ص) می پردازند و با ذکر صلوات وارد مسجد اهل سنت می شوند.

اهل تشیع حین ورود به مسجد از سوی برداران اهل سنت که پیشتر آماده استقبال از آنان در مسجد گرد هم آمده اند میزبانی می شوند؛ به آغوش کشیدن پیروان این مذاهب و روبوسی و تبریک ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) و اهدای آب از سوی اهل سنت به اهل تشیع از جمله آیین های ویژه این روز است.

براداران اهل سنت و تشیع پس از احولپرسی در مسجد نشسته و پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید، امام جمعه اهل سنت کیش به رسم مهمان نوازی به برداران دینی خود خیر مقدم می گوید.

جشن وحدت، تجلی یکپارچگی در کیش

کیش الگوی وحدت و یکپارچگی 

شیخ یعقوب شمس یکشنبه شب در آیین جشن آغاز هفته وحدت در مسجد نور کیش با اشاره به اینکه هفته وحدت برای نشان دادن اتحاد و همدلی امت اسلامی از سوی امام راحل نامگذاری شده است افزود: همه مسلمانان جهان و دوست داران دین مبین اسلام وظیفه دارند این همبستگی و یکپارچگی را در بین پیروان مذاهب مختلف ترویج و تبلیغ کنند.

وی اضافه کرد: این نشانه و جلوه ممتاز و ارزشمند از اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی به شمار می رود و این هفته در جزیره کیش به عنوان یکی از مناطق الگو در وحدت مذاهب اسلامی بهانه ای برای برگزاری جشن های بزرگ اسلامی و فرهنگی است.

اجرای تواشیح توسط برداران اهل سنت پس از سخنرانی امام جمعه اهل سنت از دیگر برنامه های جشن آغاز هفته وحدت در جزیره کیش است که امسال گردونه اجرا بر عهده گروه الفردوس شهرستان عسلویه بوده و آنان در این اجرا اشعاری را به مناسبت این هفته قرائت کردند.

جشن وحدت، تجلی یکپارچگی در کیش

تمرکز بر وحدت لازمه اعتلای دبین مبین اسلام است 

امام جمعه کیش هم پس از اجرای تواشیح به سخنرانی پرداخت و گفت: پیامبر گرامی اسلامی چراغ هدایت امت اسلامی و امت اسلامی با تکیه بر مشترکاتی همچون خدای واحد، قرآن ، پیامبر و اهل بیت(ع) می توانند وحدت بسیار مستحکمی را داشته باشند.

حجت الاسلام علیرضا بی نیاز اظهار داشت:  پیام گرامی اسلام در آموزه های خود که برگرفته از کتاب آسمانی است امت اسلامی را امت واحده می داند و امروزه با توجه هجمه های مختلف علیه این مبین حفظ همبستگی و اخوت لازمه پایداری است.

وی افزود: پیامبر اسلام در احادیث متعددی فرموده اند وحدت و هماهنگی اتحاد امت اسلامی باعث پیشرفت دین و اسلام می شود و باید از مسائل اختلاف انگیز و تفرقه انگیز دوری کرد و متمرکز بر مساله وحدت امت اسلامی بود.

جشن آغاز هفته وحدت در کیش همواره بهانه ای برای اعتلای همبستگی است و در این هفته برنامه های متعددی بین برداران دینی در این جزیره میزبانی می شود تا ولادت پیامبر اکرم (ص) به عنوان حلقه اتصال و پیروان مذاهب اسلامی بهانه ای برای تقویت این وحدت باشد.

همه ساله هفته وحدت در ۱۷ ربیع الاول نیز با میزبانی اهل تشیع از اهل سنت جزیره در مسجد خاتم الانبیا به پایان می رسد.

جهان استکبار امروز علیه دیانت اسلام موضع واحد کینه توزانه ای اختیار کرده اند، به طوری که پی در پی با نشر اکاذیب و توهین به اسلام و خاندان پیامبر اکرم(ص) سعی در تفرقه افکنی میان مسمانان جهان دارند.

در این برهه حساس، لزوم وحدت میان مسلمانان بیش از پیش احساس می شود و امت و دولت های اسلامی نباید اجازه دهند، دشمنان اسلام با تفرقه افکنی، امت واحد اسلام را از همدیگر جدا و متفرق سازند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.