روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 19398
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, فرهنگی تاریخ انتشار : 21 تیر 1400 - 17:31 | | ارسال توسط :

حجاب امری فطری در وجود انسان

امام جمعه کیش گفت: حجاب امری فطری است که خداوند در وجود همه انسان‌ها به ودیعه گذاشته است.
حجاب امری فطری در وجود انسان

به گزارش  روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده درمراسم اختتاحیه جشنواره سراسری گوهر فاطمی گفت: با توجه به فطری بودن حجاب اگر امری بر خلاف حجاب باشد آن امر تحمیلی و برخلاف فطرت انسانهاست.

وی افزود: حجاب و عفاف به بانوان اختصاص ندارد و مردان نیز باید لباس و پوشش مناسب واخلاقی درجامعه داشته باشند.

امام جمعه کیش با قدردانی از اقدامات فرهنگی شورای امر به معروف ونهی ازمنکر و در راس آن نیروی انتظامی گفت: امسال برنامه‌های خوبی در این راستا و برای تکمیل وگسترش فرهنگ عفاف وحجاب درکیش تدارک دیده شده است.

وی گفت: مردم باید به این باور برسند که پوشش اسلامی به نفع آن‌ها و ارتقائ جامعه است.

جانشین فرماندهی انتظامی ویژه کیش نیز حضور پلیس و بانوان فعال مردمی در بازارها، معابر، بندرگاه و فرودگاه جزیره کیش و اهدای شاخه گل و تذکر زبانی در عین حفظ کرامت انسانی را جزو اقدامات فرهنگی این نیرو برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف وحجاب در جزیره کیش برشمرد.

حجت الاسلام حسینی رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی کیش نیز با بیان اینکه هر امرفرهنگی و اعتقادی ازخانواده شکل می‌گیرد، گفت: با برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی برای خانواده‌های کارکنان نیروی انتظامی سعی درترویج این شعایر دربین خانواده‌های نیروی انتظامی داریم.

خسروی مدیر اموربانوان معاونت فرهنگی اجتماعی کیش نیز گفت: برای ترویج این فریضه باید در کنار امور فرهنگی درصدد اجرای برنامه‌هایی باشیم که بتواند بر باور‌ها و اعتقادات مردم تاثیرعمیق‌تر و ریشه دارتری داشته باشد.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.