روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 28388
  پرینتخانه » استان تاریخ انتشار : 09 فروردین 1401 - 15:51 | | ارسال توسط :
نماینده ولی فقیه درهرمزگان:

خانه‌های مازاد مردمی دررونق اقتصاد گردشگری بندرعباس تاثیرگذار است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ضمن تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت گردشگرانی که وارد بندرعباس می‌شوند، گفت: استفاده از خانه‌های مازاد مردمی به رونق اقتصاد گردشگری کمک می کند.
خانه‌های مازاد مردمی دررونق اقتصاد گردشگری بندرعباس تاثیرگذار است

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده در دیدار سرپرست فرمانداری شهرستان بندرعباس با وی، باتوجه به اینکه افرادی که منازل و اتاق مازاد دارند می‌توانند منبع درآمدی را برای خود از این طریق خلق کنند، افزود: هتل‌ها و اماکن رسمی اسکان مسافر در حال حاضر پاسخگوی این حجم از ورود مسافر نیستند.

وی یادآورشد: اگر در این شرایط حضور گردشگر و مسافر در ایام نوروز با بارندگی هم مواجه شویم، به طور قطع چالش‌هایی برای مردم ایجاد خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ابراز کرد: پیشنهاد می‌کنم سامانه‌ای تعریف شود تا یک ماه پیش از نوروز افرادی که دارای خانه مازاد هستند بتوانند با ارائه شرایط و خصوصیات منازل خود، اقدام به تبلیغات و جذب گردشگر کنند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، با اشاره به پراکندگی تعمیرگاه‌های سطح شهر بندرعباس، تصریح کرد: احداث مجتمع‌های تعمیرگاهی بزرگ و گسترده که تمام نیازهای مردم در این زمینه را رفع کند و دسترسی مردم و مسافران کمک می‌کند می تواند به تسهیل دسترسی مسافران به مراکز تعمیرگاهی و بهبود چهره شهر کمک کند.

وی، با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت خورهای بندرعباس خاطرنشان کرد: خورهای بندرعباس دارای ۲ بعد معایب و مزایا هستند، خورها علاوه بر اینکه به عنوان منبع بوی نامطبوع در سطح شهر بندرعباس شناخته می‌شوند، یک ظرفیت مناسب برای خلق سرمایه هم محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، با بیان این نکته که فضای خورهای بندرعباس برای اجرای طرح‌های مختلف گردشگری و اقتصادی مناسب است، بیان کرد: ایجاد بازارچه‌های محلی در کنار خورهای بندرعباس می‌تواند فضای اقتصادی خوبی را در مناطق مختلف بندرعباس ایجاد کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به انتخاب شدن شهر بندرعباس به عنوان شهر خلاق در حوزه صنایع دستی توسط یونسکو، تشریح کرد: پیشنهاد می‌کنم که جلسات ویژه‌ای با حضور دستگاه‌ها و نهادهای متولی، برای تقویت تولید صنایع دستی و خانگی برگزار شود.

وی، با ذکر این نکته که جایگاه شهر بندرعباس باید به عنوان شهر پاک حفظ شود، بیان کرد: باید یک سیاستی اتخاذ شود تا استقرار صنایع را از کلان‌شهر بندرعباس دور کنیم تا در آینده با چالش‌های زیست محیطی روبرو نشویم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، افزود: باید این تفکر در میان مسئولین ایجاد شود که بندرعباس طول ساحلی گسترده‌ای دارد و صنایع می‌توانند در فاصله ایمنی تا شهر از نظر زیست محیطی مستقر شوند.

| منبع خبر : خبرگزاری مهر
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.