روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 22359
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, یادداشت تاریخ انتشار : 17 مهر 1400 - 10:48 | | ارسال توسط :

خدمات بی رمق پست در کیش

خدمات بی رمق پستی در کیش نارضایتی کیشوندان را به همراه داشته است در حالیکه قرار بود با وجود هادی و هدی ( دو پستچی پرنده که با وجود وزیر ارتباطات رونمایی شد) کیش در عرصه خدمات رسانی حوزه پست، پیشتاز باشد.
خدمات بی رمق پست در کیش

به گزارش روزنامه اخبار کیش، نیاز به برقراری ارتباط موجب شد تا راه های ارتباطی همچون پست درجوامع شکل بگیرد. این ابزار کاربردی با گذشت زمان روز به روز متحول شد به گونه ای که امروزه با بهره گیری از فناوری های نوین شکل های گوناگونی از پست را در کشورهای مختلف شاهد هستیم.
وجود پست در طول مدت زمان شکل گیری توانست، ضمن جلوگیری از اتلاف زمان، صرفه جویی در هزینه ها، جلوگیری از سفرهای زائد و پرهزینه، ایجاد آلودگی هوا از خسارت های جانی در جاده ها نیز پیشگیری کند.
با سرعت گرفتن توسعه جوامع و تحولات فناوری، نیاز به استفاده از تکنولوژی های جدید و تحول در برقراری سریع تر ارتباط و دسترسی به خدمات مطلوبتر از مطالبه های عمومی است.
گفته می شود قدمت پست در ایران به زمان حکومت هخامنشیان می‌رسد اما این مجموعه در مقایسه با همتایانش در کشورهای توسعه‌یافته، نتوانسته آنچنان که باید حوزه‌های فعالیت خود را گسترش دهد و از قافله جهانی عقب مانده است.
ایران در ارائه مقالات علمی در این حوزه شاید پیشرفت های خوبی داشته اما در عمل مشکلات بسیاری در چرخه خدمات پستی در کشور دیده می شود.
پست در دنیا امروز یک صنعت است که در شکل های مختلف توانسته است ارزش افزوده قابل ملاحظه ای برای فعالان این عرصه فراهم کند و توانسته است توجه بسیاری از بخش های خصوصی را به خود جلب کند اتفاقی که در کشور ما به دلیل عدم نیازسنجی های لازم و کافی نبودن تحقیقات پیش زمینه ای با مشکل مواجه شده است.
در جزیره کیش وضعیت کمی نامناسب تر است و خدمات پستی با کندی بیشتری انجام می شود به شکلی که بسیاری از مردم از خدمات پست به ویژه در هفته های اخیر اظهار نارضایتی کرده اند.
با وجود اینکه هم اینک در همسایگی کیش و کشورهای حاشیه خلیج فارس برای ارائه بسیاری از خدمات پستی از به روزترین تکنولوژی ها استفاده می شود اما کیش با اینکه به عنوان جزیره هوشمند نامگذاری شده و چنده ماه پیش با حضورآذری جهرمی وزیر ارتباطات دولت دوازدهم از هادی و هدی به عنوان پستچی های پرنده رونمایی شد نه تنها این پرنده ها در خدمات رسانی به کیشوندان حرکتی از خود نشان ندادند بلکه خدمات گذشته نیز نامناسب تر و کندتر از قبل پیش رفت.
حسینی یکی از کیشوندان منطقه سفین در این رابطه به خبرنگار ما گفت: طی یک هفته دو بار بسته های پستی ما و همسایگان به اشتباه تحویل شد.
وی افزود: مامور پست به زدن زنگ اکتفا نموده و چند بسته پستی را پشت درب منزل گذاشت و رفت در حالیکه دو بسته متعلق به یکی دیگر از همسایگان بود.
این کیشوند ادامه داد: در یک مورد نیز بسته پستی ما تحویل یکی دیگر از همسایگان ساختمان شد و همچنین روز قبل از آن بسته پستی یکی دیگراز همسایگان مستقر در کوچه به دو پلاک متفاوت تحویل فرزندان من شده بود. و ما با استفاده از شماره تلفن گیرنده موفق شدیم صاحب بسته را پیدا کرده و بسته وی را تحویل دهیم در حالیکه این وظیفه پست است نه ما.
فرید نیز از دیگر کیشوندانی است که از دریافت خدمات پستی اظهار نارضایتی کرده و گفت: بیش از دو هفته طول کشید تا یک بسته پستی از تهران به کیش برسد و در حالیکه پیگیری اینترنتی نشان می داد بسته به کیش رسیده اداره پست جواب درستی به ما نمی داد.
متاسفانه خدمات پستی حتی در برخی اوقات پست بخش خصوصی نیز در کیش نتوانسته رضایت کیشوندان را فراهم کند.
با توجه به اینکه جزیره کیش در حصار آب های گرم و نیلگون خلیج فارس قرار دارد و ارتباط زمینی به سادگی در دسترس کیشوندان نیست و ارسال و دریافت مرسولات پستی از مطالبات مهم مردمی است؛ به نظر می رسد مسئولان باید در ارائه خدمات در این حوزه توجه بیشتری مبذول سازند.
بی تردید در جهانی که سرعت پیشرفت در حوزه های مختلف و به کارگیری تکنولوژی و فناوری لحظه ای است دیر حنبیدن و پاسخگو نبودن به نیازهای مردم معضلی است که می تواند تاثیر منفی بر کسب و کارها و رشد اقتصادی جامعه وارد آورد
تحولات به حدی سریع و همراه با تغییرات ماهوی است که حتی قابل قیاس با سال، ماه، هفته و حتی روزهای پیش نخواهد بود. در این بین پست نیز با ورود تکنولوژی و ابزارهای تحول یافته ناشی از فناوری های پیشرفته، از یک پیک نامه بر صرف به قدرتی بزرگ و تاثیر گذار در عرصه خدمات ارتباطی تغییر ماهیت داده و نقشی مهم در عرصه خدمات ارتباطی برعهده گرفته است.
تأثیر تکنولوژی در خدمات پستی و ایجاد تحول در این بخش در بین کشورهای پیشرو در این صنعت به شدت نوع ارائه و نحوه دسترسی به این گونه خدمات را متحول کرده و اثر بزرگی بر معضلات جامعه شهری و زندگی روزمره مردم گذارده است، به طوری که در کشوری مانند ژاپن، ساختار منسجم، اثرگذار، هدفمند و قوی پست این کشور رابه یک سازمان تأثیرگذار و ثروتمند تبدیل ساخته است.
در این سو پست ایران با تشکیلاتی وسیع و برخورداری از ابزار، نیروی انسانی و نقاط دسترسی وسیع، نتوانسته به موقعیت و جایگاه واقعی خود در سطح جامعه دست یابد.
با تبریک روز جهانی پست به فعالان این عرصه انتظار می رود در جزیره ای که به عنوان یک جزیره پایلوت در خدمات معرفی می شود ارائه خدمات به روز و با بهره گیری از برترین تکنولوژی ها صورت پذیرد.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : روزنامه اخبار کیش
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.