روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 23027
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 05 آبان 1400 - 15:40 | | ارسال توسط :

خطیب‌زاده: پیام نشست تهران همکاری و همگرایی به جای رقابت و واگرایی است

سخنگوی وزارت امور خارجه فضای نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان را مثبت و سازنده ارزیابی کرد و گفت: پیام نشست تهران تا الان مشارکت و همکاری همه کشورهای منطقه به جای واگرایی و رقابت بوده و تا الان این هدف محقق شده است.
خطیب‌زاده: پیام نشست تهران همکاری و همگرایی به جای رقابت و واگرایی است

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا سعید خطیب زاده امروز چهارشنبه در گفت و گویی درباره گفت و گوهای وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان و روسیه در تهران اظهار کرد: در حال حاضر گفت و گوها در جریان است. تلاش می کنیم همه وزرای خارجه در خصوص مفاد یک بیانیه مشترک به نتیجه برسیم و فضا خیلی مثبت و سازنده است.

وی با بیان اینکه تهران تلاش کرده نقطه تلاقی همه دیدگاه‌ها و همگرایی منطقه‌ای باشد، گفت: پیام نشست تهران تا الان مشارکت و همکاری همه کشورهای منطقه به جای واگرایی و رقابت بوده و تا الان این هدف محقق شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآورشد: آنچه الان اتفاق می‌افتد روشن کردن خطوطی است که کشورهای همسایه می‌توانند آینده افغانستان را بر اساس خواست و اراده مردم افغانستان در همان چارچوب تسهیل کنند.

خطیب زاده تصریح کرد: آنچه مهم است تشکیل یک دولت فراگیر است که انعکاس دهنده تنوع قومی و جمعیتی مردم افغانستان بوده و این پهنه جغرافیایی عاری از خشونت بوده و احیاناً کشورهای دیگر به این منطقه جغرافیایی در افغانستان سرازیر نشود و افغانستان بتواند یک عضو موثر در ترتیبات همکاری‌های منطقه‌ای باشد.

وی با بیان اینکه تمام تمرکز بیانیه تهران بر همین اصول خواهد بود، کمک به مردم افغانستان و کمک به اینکه افغانستان از شرایط سخت اقتصادی خارج شود را از دیگر موارد مد نظر در بیانیه مشترک تهران عنوان کرد و گفت: شاید تا نیم ساعت دیگر این بیانیه مشترک آماده می شود و ما آن رامنتشر خواهیم کرد.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.