روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 20 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 13 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 16843
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 08 اردیبهشت 1400 - 17:01 | | ارسال توسط :

خلیج فارس مظهر صلح و دوستی در جهان است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پیامی به مناسبت روز ملی خلیج فارس، این آبراهه بین المللی را مظهر صلح و دوستی در جهان اعلام کرد.
خلیج فارس مظهر صلح و دوستی در جهان است

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، در پیام جعفر آهنگران که روز چهارشنبه مننتشر شد آمده است: موقعیت استثنایی جغرافیایی و تجاری، آنچنان جایگاهی به خلیج فارس داده است که همواره محلی برای تعامل همه تمدن های زنده دنیا بوده و بدین خاطر است که روز ملی خلیج فارس را باید روزی جهانی بدانیم.

مناسبتی متعلق به همه ایرانیان و مجالی کوتاه برای پاسداشت حقیقت تاریخی و متقن تعلق خلیج فارس به ایرانیان و گرامیداشت خاطره شهیدانی که برای صیانت از تمامیت ارضی کشورمان درمرزهای خاکی و آبی، غیورانه به میدان آمدند و  جان خویش فدا کردند.

خلیج فارس گنجینه ای ارزشمند و حاوی نیمی از ذخایر نفت جهان ، با موقعیت جغرافیایی منحصر بفرد است که سودجویان همواره برای تسلط بر این شاهراه اقتصادی منطقه ای و جهانی ، مشغول طرح توطئه های گوناگون هستند.

اما حکایت افتخارآمیز رشادت های زنان ومردان با غیرت پارسی در مقابله با متجاوزان و دسیسه چینان و مرورحماسه های تاریخی این سرزمین کهن، بدخواهان و طماعان را به این باور می رساند که  هر نیرنگی در خصوص خلیج فارس محکوم به شکست و نابودی است.

خداوند را شاکریم که در سایه عزم ملی، نام خلیج فارس به عنوان مظهر صلح و دوستی، برای همیشه، بر تارک تاریخ ایران خواهد درخشید و جزیره کیش نیز چون نگینی درخشان در این کرانه  پارسی می کوشد تا دروازه گشوده ایران اسلامی برای تعاملات بین المللی، توسعه گردشگری، رونق اقتصادی  کشور و دستیابی به منافع بلندمدت این آبراهه بین المللی باشد.

اینجانب با تبریک “روز ملی خلیج فارس” به تمامی هموطنان عزتمند به ویژه ساحل نشینان نواحی جنوبی ایران عزیز و ساکنان خونگرم جزیره زیبای کیش ، امید آن دارم تا نسل های آینده با تلاشی خستگی ناپذیر، از این میراث گرانبها پاسداری کرده و درحفظ اصالت و هویت آن، کوشا باشند.

خلیج فارس  (شاخاب پارس یا دریای پارس)، نام آبراهی پراهمیت در آسیای غربی و منطقه خاورمیانه است که در امتداد دریای عمان و در میان ایران و شبه‌جزیره عربستان قرار دارد.

مساحت خلیج فارس ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع، حدود ۹۰۰ کیلومتر و عرض متوسط آن ۲۵۰ کیلومتر است و پس از خلیج مکزیک و خلیج هادسون سومین خلیج بزرگ جهان بشمار می‌آید.

خلیج فارس از شرق از طریق تنگه هرمز و دریای عمان به اقیانوس هند و دریای عرب راه دارد، و از غرب به دلتای رودخانه اروندرود، که حاصل پیوند دو رودخانهٔ دجله و فرات و پیوستن رود کارون به آن است، ختم می‌شود.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.