روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 30 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 22 شوال 1445
شناسه خبر : 34093
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 07 شهریور 1401 - 10:31 | | ارسال توسط :
ساکنان جزیره کیش دست به کار شدند؛

درخواست بازگشت مدیریت کیش ایر به سازمان منطقه آزاد کیش

ساکنان جزیره کیش پس از اینکه از تلاش های مسئولان برای بازپس گیری کیش ایر از سازمان خصوصی سازی ناامید شدند خود دست به کار شده و در کارزاری اقدام به جمع آوری امضاء و درخواست بازگشت مدیریت کیش ایر به سازمان منطقه آزاد شدند.
درخواست بازگشت مدیریت کیش ایر به سازمان منطقه آزاد کیش

به گزارش روزنامه اخبار کیش، حسین قربان زاده، معاون وزیر و رئیس سازمان خصوصی سازی صبح روز گذشته در یک نشست خبری از واگذاری سهام ۲۰ شرکت خبرداد که در صدر این شرکت ها نام کیش ایردیده می شود که از واگذاری ۱۰۰ درصدی سهام آن سخن به میان آمده است.

در این نشست که به مناسبت هفته دولت و به منظور ارائه گزارش عملکرد یکساله سازمان خصوصی سازی در محل این سازمان برگزار شد رئیس سازمان خصوصی سازی به اسامی ۲۰ شکرت اشاره کرده است که در لیست واگداری قرار دارند.

قربان زاده گفته است که تا اواسط مهرماه، شفافیت این شرکت‌ها مشخص می‌شود و از ١٨٩ شرکتی که دارای وضعیت مناسب شفافیت هستند تنها ۲۴ شرکت را می‌توان در رتبه یک اعلام کرد.

بنابر آنچه وی گفته است اولویت سازمان خصوصی سازی گسترش مالکیت عموم مردم است در حالیکه با واگذاری کیش ایر به سازمان خصوصی سازی و جدا کردن آن از مردم ضربه بزرگی به صنعت گردشگری کیش و فعالان اقتصادی همچنین ساکنان جزیره مرجانی کیش وارد شده است.

در حالی واگذاری ها در این سازمان صورت می گیرد که رئیس سازمان خصوصی سازی در این نشست خبری گفته است : در سال های گذذشته سازمان خصوصی سازی به دلیل واگذاری ها با چالش ها و مشکلات زیادی مواجه بود که برخی از آن ها در این مدت موفق بوده اند و برخی دیگر خیر!

براساس اعلام معاون وزیر اقتصاد و امور دارایی ۲۰ شرکتی که در لیست واگذاری قرار دارند به شرح ذیل است: ۱۰۰ درصد هواپیمایی کیش، ۱۰۰ درصد لوله گستر اسفراین، ۷۶ درصد مجتمع صنعتی اسفراین، ۸۰ درصد آلومینای ایران، ۱۰۰ درصد معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران، ۱۵ درصد مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب، ۲۰ درصد توسعه نیشکر جانبی، ۱۰۰ درصد کشاورزی و دامپروری سفیدرود، ۴۹ درصد طراحی ساختمان نفت، ۱۶ درصد پالایش نفت امام خمینی (ره)‌ شازند، ۴۰ درصد پالایش نفت کرمانشاه، ۱۷.۹ درصد پالایش نفت ستاره خلیج فارس، ۳۰ درصد عمران مسکن شرق، ۴۰ درصد عمران مسکن ثامن، ۱۰ درصد اپال پارسیان سنگان، ۳۵ درصد فولاد سفیددشت، ۳۵ درصد فولاد شادگان، ۱۰۰ درصد فولاد آذربایجان، ۲۰ درصد احیا استیل بافت و ۴۸ درصد فولاد میبد در لیست واگذاری قرار دارند.

اینک سوال مهم از معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی سازی این است که:

آقای وزیر شما که خود اذعان دارید این واگذاری ها شاید موفق نباشد بر چه اساسی اقدام به واگذاری کیش ایر خواهید کرد در حالی که مدیرعامل منطقه آزاد کیش، دبیر شورایعالی مناطق آزاد، فعالان اقتصادی، امام جمعه کیش و همه مردم این خاکپاره مرجانی بارها و بارها اعلام کرده اند که کیش ایر متعلق به مردم کیش است با هزینه این مردم تبدیل به یک برند شده است که امروز شما به راحتی بر روی آن قیمت گذاشته و قصد واگذاری آن را دارید؟

با این همه امروز مردم کیش که از تلاش ها و رایزنی های مدیران برای بازپس گرفتن کیش ایر ناامید شده اند خود اقدام کرده و در کارزاری از رئیس جمهور درخواست کرده اند که کیش ایر به سازمان منطقه آزاد کیش و در اصل به مردم این خطه از ایران اسلامی بازگردانده شود و یا در نهایت به خود مردم واگذار شود.

در متن این کارزار آمده است؛

جناب آقای رئیسی
رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام
همانطور که می‌دانید جزیره کیش محصور در خلیج همیشه فارس بوده و‌ مهم‌ترین راه ارتباطی ساکنان با شهرها و سرزمین اصلی، خط پروازی است. همانگونه که مستحضر هستید عمده فعالیت کیشوندان و‌ فعالان اقتصادی منوط به ورود گردشگر است؛ اما تصمیمی حیرت‌برانگیز باعث شده شرکت کیش ایر که همانند فرزند کیشوندان است، از لوای سازمان منطقه آزاد کیش خارج شده و به سازمان خصوصی‌سازی واگذار شود.
تقاضای ما مردم نجیب کیش از رئیس دولت مردمی بازگشت مجدد مدیریت کیش ایر به سازمان منطقه آزاد کیش است تا بتواند همچون گذشته بیشتر و بهتر در خدمت کیشوندان و‌ مسافران باشد و از خروج ارز توسط گردشگران تا حدودی جلوگیری شود. جزیره کیش بدون گردشگر به ورطه نابودی می‌رود. ناگفته نماند برخی تصمیمات خلق‌الساعه باعث عدم رونق این جزیره زیبا شده که از شما رئیس جمهور محترم تقاضامندیم دستور سفری همچون سفرهای استانی به کیش را بدهید تا از نزدیک شاهد آن باشید که مردم در این جزیره در چه تنگناهایی هستند.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : روزنامه اخبار کیش
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.