روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Wednesday, 15 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 8 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 7885
  پرینتخانه » ایران, سیاسی تاریخ انتشار : 07 مهر 1399 - 9:07 | | ارسال توسط :
سردارحاجی زاده:

در حوزه هوافضا در تراز جهانی قرار داریم

فرمانده نیروی هوافضای سپاه توانمندی‌ها و دستاوردهای حوزه دفاعی را مرهون دوران باشکوه دفاع مقدس دانست و گفت: امروز به لطف و عنایت الهی درحوزه خودکفایی و دستیابی به فناوری‌های دفاعی به ویژه در حوزه هوافضا در تراز جهانی قرار داریم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه توانمندی‌ها و دستاوردهای حوزه دفاعی را مرهون دوران باشکوه دفاع مقدس دانست و گفت: امروز به لطف و عنایت الهی درحوزه خودکفایی و دستیابی به فناوری‌های دفاعی به ویژه در حوزه هوافضا در تراز جهانی قرار داریم.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا؛ سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده در آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های راهبردی نیروی هوافضای سپاه اظهار کرد: امروز اگر صحبت از حوزه موشکی زمین به زمین پدافند هوایی و رادارها، پهپاد، جنگ الکترونیک و ماهواره می‌شود نباید جایگاه خود را در منطقه جستجو کنیم بلکه در این بخش‌ها به طور قطع در زمره ۱۰ کشور اول جهان قرار داریم.

سردار حاجی‌زاده توانمندی‌ها و دستاوردهای حوزه دفاعی را مرهون دوران باشکوه دفاع مقدس توصیف و تصریح کرد: در دوران جنگ تحمیلی آموختیم که باید قوی و خودکفا شویم چرا که ضعیف بودن در این دنیا محکوم به نابودی است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تاکید بر اینکه با ایجاد پارک ملی هوافضا و نمایشگاه اقتدار و خودباوری بنا داریم تجربیات و الگوی پیشرفت را به نسل‌های جدید منتقل کنیم گفت: امروز در این نمایشگاه از موشک “اسکاد بی” روسی موشک‌های نقطه زن دزفول ذوالفقار، عماد و خرمشهر را مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: با راه اندازی این نمایشگاه بسیاری از فناوری‌های جدید و تجهیزات پیشرفته برای رشته‌های فنی دانشگاه قابل بهره‌برداری است.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه اظهار کرد: در این نمایشگاه پلکسی اون پهپادی شامل پهپادهای ام کیو وان، آرکیو ۱۷۰، هواپیمای ام کیو فور، گلوبال هاوک ساقط شده آمریکایی و پهپادهای ایرانی در معرض دید قرار دارد.

سردار حاجی زاده همچنین در خصوص برگزاری نمایشگاه هوافضا گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه صرفا ارائه تاریخچه هوافضا نیست؛ امروز در حوزه‌های مختلف موشکی، کروز، پدافند هوایی، بدون‌سرنشین و فضایی تراز ما تراز جهانی است و دیگر تراز منطقه‌ای نیست و جزو ۵ تا ۱۰ کشور اول جهان هستیم.

وی با بیان اینکه همه توانمندی‌ها را ما با فرهنگ دفاع مقدس به دست آوردیم، افزود: مسیرمان را آن روز آموختیم و یاد گرفتیم قوی شویم چراکه اگر ضعیف بمانیم پایمال می‌شویم و دشمن هم رحم نمی‌کند.

سردار حاجی‌زاده ادامه داد: امروز در بخش نظامی یک قدرت شده‌ایم اما این کفایت نمی‌کند و باید به سایر بخش‌ها به عنوان یک الگو رسوخ پیدا کند و منتقل شود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به برپایی نمایشگاه توانمندی‌های این نیرو، گفت: نمایشگاهی برای بخش نخبگانی کشور، دانشجویان، اساتید و مسئولین برگزار کرده ایم تا ببینند و چهره به چهره صدها و شاید هزاران سوالی را که دارند توسط متخصصین ما پاسخ داده شود تا این الگو به نسل جدید منتقل شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر روزی از سیم خاردار تا موشک وابسته به خارج بودیم و از  بالای ارتفاعات بازی‌دراز با دوربین تلاش می‌کردیم تا عمق خاک دشمن را در حد ۱۰-۱۵ کیلومتر ببینیم، امروز با ماهواره از ارتفاع ۴۳۰ کیلومتری هر نقطه‌ای جهان را که بخواهیم می‌بینیم.

سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه این توانمندی و قدرت تصادفی نبوده و این الگو را باید به نسل جدیدمان منتقل کنیم، اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که روش و الگویی که توانسته ما را در حوزه نظامی که لبه تکنولوژی است به خودکفایی برساند، باید در بقیه صنایع هم این توانمندی را پیدا کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه سال ۹۸ سال حوادث بسیار مهمی بود و دیدیم که چگونه آمریکا بعد از ۷۵ سال اقتدار، از جمهوری اسلامی ایران سیلی خورد، تصریح کرد: دشمن در حال کار کردن و حرکت است، ما هم نباید متوقف شویم و ما هم دائما در حال و تلاش برای حفظ امنیت کشور هستیم.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : ایرنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.