روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 29618
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 10 اردیبهشت 1401 - 15:27 | | ارسال توسط :

در دولت گذشته وزیر کار با یک تلفن، مباحث شورای عالی کار را تغییر می‌داد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه خودمان را متعلق به جریان‌های کارگری می‌دانیم، خواستار تشکل‌یابی و مشارکت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برای حل مسائل و مشکلات شد.
در دولت گذشته وزیر کار با یک تلفن، مباحث شورای عالی کار را تغییر می‌داد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،«حجت الله عبدالملکی» روز شنبه در نشست ویدئوکنفرانسی با مسئولان تشکل های عالی کارگری، کارفرمایی، بسیج کارگری استان های کشور و مدیران کل اجرایی اظهار داشت: موضوع سه جانبه گرایی(کارگران، کارفرمایان و دولت) یا در واقع وزن دادن به کارفرمایان و کارگران در تصمیم های اقتصادی کشور در دولت مردمی آیت الله رئیسی شعار نیست و یک اعتقاد است.

وی افزود: موضوع سه جانبه گرایی جزو اصول و قواعد اقتصاد مقاومتی است، در گذشته تنها لفظ این اقتصاد گفته می شد و دولتمردان فقط تکرار کرده و ضد آن عمل می کردند اما در دولت مردمی اعتقاد راسخ داریم یکی از اصول پنجگانه اقتصاد مقاومتی مردمی کردن اقتصاد است یعنی اموری که مربوط به مردم است خودشان مشارکت کنند و انجام دهند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بالاترین سطح تجلی کار و اقدامات مردمی را فعالیت تشکل ها عنوان کرد و گفت: مردم در این تشکل ها با برگزاری انتخابات، نمایندگان خود را انتخاب می کنند و نمایندگان در چارچوب قوانین برنامه ریزی و اقدام می کنند و در این مسیر دولت به نوعی تنظیم گری، هدایت و پشتیبانی می کند.

وی بیان داشت: تا کنون به موضوع اصل سه جانبه گری اقتصاد مقاومتی عمل کرده ایم و در ادامه به این اصل ملتزم خواهیم بود این در حالی است که در گذشته یک مقام دولتی (وزیر کار وقت) به شورای عالی کار زنگ می زد و مباحث را از دستور شورا خارج می کرد.

عبدالملکی خاطر نشان کرد: شورای عالی کار متشکل از نمایندگان مردمی از جامعه کارگری و کارفرمایی و نمایندگان دولت است در این راستا نمایندگان دولت با اطلاعاتی که در اختیار نمایندگان کارگری و کارفرمایی قرار می دهند به تصمیم گیری درست آنها کمک می کند و تصمیم نهایی را خود جامعه کارگری و کارفرمایی می گیرند.

وی از رویکردهای جدید وزارت کار در آینده نزدیک خبر داد و گفت: جلوه هایی از رویکردها را به اطلاع عموم مردم خواهیم رساند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکل های کارگری و کارفرمایی درخواست کرد تعداد اعضا را با اطلاع رسانی بالا ببرند تا شاهد حضور اکثریت جامعه کارگری و کارفرمایی با سلائق و علایق مختلف در داخل تشکل ها باشیم چرا که این تشکل ها نمایندگان قانونی و با قاطبه هستند.

وی ابراز داشت: افزایش تعداد اعضا منجر به تصمیم گیری های درست و قابل قبول تر می شود. همچنین تشکل ها همفکری و مشارکت در حل مسائل و مشکلات کنند.

عبدالملکی با تاکید بر اینکه مباحث مسکن، بیمه تکمیلی و حوزه رفاهی کارگران مساله جدی است گفت: نماینده گان جریان های کارگری و کارفرمایی بدانند که اکنون به خاطر اشکالاتی که در گذشته بوده، محدودیت ها زیاد شده است و هر حرکت جدی نیازمند خلق پول است که این امر منجر به تورم برای همه می شود.

وی ادامه داد: منابع محدود است از این رو امیدواریم چرخ تولید بنگاه اقتصادی و درآمدهای مالیاتی زیاد شود تا با افزایش درآمد دولت، خدمات رسانی به مردم صورت گیرد.

وزیر کار، با اشاره به دستور رئیس جمهور در خصوص امنیت شغلی کارگران گفت: در این زمینه کمیته ای با ریاست معاون روابط کار وزارت کار تشکیل دادیم تا با نمایندگان برای حل مساله و معضل قراردادهای سفید هم اندیشی و تصمیم گیری عملیاتی کنیم.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.