روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 31052
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 11 خرداد 1401 - 13:56 | | ارسال توسط :
رئیس سازمان برنامه و بودجه:

در کوتاه‌مدت خروج نفت از بودجه امکان‌پذیر نیست

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در کوتاه مدت خروج نفت از بودجه امکان پذیر نیست و اصلاح ساختار بودجه فقط خروج نفت نیست و اصلاحات دیگری لازم است که صورت گیرد.
در کوتاه‌مدت خروج نفت از بودجه امکان‌پذیر نیست

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا،سیدمسعود میرکاظمی درباره اصلاح ساختار بودجه دولت و اینکه  آیا شاهد هستیم که نفت از ساختار بودجه کنار برود؟ گفت: در کوتاه مدت خروج نفت از بودجه امکان پذیر نیست و اصلاح ساختار بودجه فقط خروج نفت نیست و اصلاحات دیگری لازم است که صورت گیرد. اینکه بودجه ساده و قابل فهم و رصد باشد و دستگاه ها و استان ها در قبال بودجه پاسخگو باشند مهم است. 

وی افزود: وزیر علوم می گوید دانشگاه ها هیات امنا دارند و بودجه می گیرند و من کاره ای نیستم.  ما هم در پیشنهادی که به مجلس دادیم یک ردیف برای وزیر گذاشتیم و گفتیم وزیر باید پاسخگوی رشد علمی کشور باشد و دوباره دوستان آن را برگرداندند و گفتند که خیر همه دانشگاه ها باید ردیف داشته باشند.  وزیر ماه گذشته اعتراض داشت که من دخل و تصرفی در تخصیص بودجه ندارم؛ لذا اصلاح ساختار بودجه  ابعاد مختلفی دارد و به حمدالله جلسات مشترکی شروع شده است.

میرکاظمی تصریح کرد: یکی از ماموریت‌ های جلسات شورای اقتصادی سران، ماموریتی است که مقام معظم رهبری ارایه داده بودند و آن هم  اصلاح ساختار بودجه است، لذا کاری را شروع کردیم و امیدواریم با کمک مجلس و دست اندرکاران م بتوانیم در صحن شورای عالی اقتصاد سران آن را تصویب و بعد به مجلس ببریم. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پایان گفت: کار شروع شده و امیدواریم در کوتاه مدت انجام شود و ما در حال بررسی قانون برنامه هستیم و باید زودتر آن را برسانیم، زیرا بودجه سال  1402 مبتنی بر قانون برنامه است.  

| منبع خبر : خبرگزاری ایسنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.