روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 16 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 9 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 29117
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 29 فروردین 1401 - 16:16 | | ارسال توسط :

دستورالعمل‌های بهداشتی مراسم شب‌های قدر در کیش

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش دستورالعمل‌های بهداشتی برگزاری مراسم شب‌های قدر در جزیره کیش را اعلام کرد.
دستورالعمل‌های بهداشتی مراسم شب‌های قدر در کیش

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، دکتر محمدرضا رضانیا با تاکید بر رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در مراسم شب‌های قدر، گفت: نظارت جدی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مکان‌های برگزاری مراسم شب‌های قدر انجام خواهد شد و انشالله مراسم شب‌های قدر با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شود.

وی با تاکید بر رعایت دقیق فاصله گذاری در مراسم‌های مذهبی افزود: مساجد و حسینیه‌ها حداکثر با ۷۰ درصد ظرفیت نسبت به پذیرش شرکت کنندگان اقدام کنند.

دکتر رضانیا گفت: مراسم در صورت امکان در فضای باز برگزار شود و درغیر اینصورت تهویه مناسب فضا‌های سرپوشیده حتما به شکل مناسب پیش بینی شود.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با بیان اینکه حداقل فاصله بین افراد در مکان برگزاری مراسم  ۱ متر از هرطرف باید باشد، گفت: شرکت کنندگان از خوردن و آشامیدن در طول برگزاری مراسم خودداری کنند و پذیرایی به شکل بسته بندی در پایان مراسم به شرکت کنندگان عرضه شود.

دکتر رضانیا تصریح کرد: آبسردکن‌های مشترک جمع آوری و آب شرب به شکل بطری در اختیار شرکت کنندگان قرار گیرد.

وی استفاده از ماسک برای شرکت کنندگان در مراسم‌های مذهبی را ضروری برشمرد و از متولیان خواست نسبت به کنترل این موضوع مهم دقت کافی را داشته باشند.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: افراد سالمند، دارای بیماری‌های زمینه‌ای و کودکان در این مراسم به دلیل شرایط خاص خود شرکت نکنند.

دکتر رضانیا گفت: حداکثر زمان مراسم ۲ ساعت است و متولیان به شکلی برنامه ریزی کنند تا از ازدحام جمعیت در هنگام ورود و خروج و همچنین زمان توزیع پذیرایی پیشگیری شود.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش از متولیان مراسم خواست از توزیع نذورات شخصی در شکل‌های خوراکی و آشامیدنی توسط افراد شرکت کننده قبل  و در هنگام مراسم و یا پس از اتمام مراسم جلوگیری کنند.

دکتر محمدرضا رضانیا تصریح کرد: در شهر‌هایی با وضعیت قرمز مراسم شب‌های قدر با ۳۰ درصد جمعیت و حداکثر ۹۰ دقیقه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مراکز با رنگ بندی نارنجی باید با ۵۰ درصد شرکت کنندگان برگزار شود و این رقم در مراکز با رنگ زرد کرونایی در حدود  ۷۰ درصد ظرفیت شرکت کنندگان است.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش بر برنامه‌ریزی خانواده‌ها برای واکسیناسیون فرزندان، به خصوص کودکان ۵ تا ۱۲ سال و تشویق و ترغیب مردم برای تزریق نوبت سوم واکسن کرونا تاکید کرد و افزود: عادی انگاری نسبت به بیماری کرونا خطرناک است.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.