روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 13637
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 17 بهمن 1399 - 20:07 | | ارسال توسط :

دفع سنگ مثانه با دمنوش های گیاهی

سنگ مثانه رو با دمنوش‌های گیاهی دفع کنید.
دفع سنگ مثانه با دمنوش های گیاهی

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، داشتن تغذیه مناسب و افزایش مصرف آب دو اقدام مهم برای پیشگیری از بروز سنگ مثانه هست.علاوه بر این، استفاده از برخی گیاهان هم نقش مؤثری در پیشگیری و درمان سنگ‌های جزئی دارند. دمنوش‌های گیاهی برای برطرف کردن سنگ‌های مثانه
دمنوش قره قات یا انگور خرس
برگ‌های قره قات یا انگور خرس تأثیر خوبی در دفع سنگ مثانه دارند و این خاصت سنگ‌شکنی خود را مدیون وجود ترکیب به نام «آربوتوزید» هستند.این ترکیب یک ترکیب فنولیکی است که به طور سنتی و به تنهایی یا در ترکیب با گیاهان ادرارآور دیگر در درمان عفونت‌های دستگاه ادراری و بزرگ شدن سنگ استفاده می‌شود.
روش تهیه و استفاده: برای این کار کافی است ۱.۵ تا ۴ گرم برگ خشک قره قات را با ۱۵۰ میلی‌لیتر آب دم کنید و ۲ تا ۳ مرتبه در روز میل کنید.

چای جاوا یا جاوه
این گیاه ریشه اندونزیایی دارد و یک گیاه ادرارآور قوی است که در درمان و پیشگیری از بروز ورم سنگ استفاده می‌شود. این گیاه به دلیل دارا بودن میزان زیادی پتاسیم حجم ادرار را افزایش می‌دهد.در نتیجه به پیشگیری و دفع سنگ کمک زیادی می‌کند.
روش تهیه و استفاده: برای تهیه این دمنوش ۲ تا ۳ گرم برگ چای جاوا را در ۱۵۰ میلی‌لیتر آب دم کنید و هر روز ۲ تا ۳ مرتبه از این دمنوش میل کنید.

دمنوش گیاه قاصدک
در این مورد گیاه مورد نظر به طور کامل استفاده می‌شود که شامل ریشه نیز می‌باشد. چون ریشه این گیاه سرشار از فروکتوز و انسولین است.برگ‌های قاصدک حاوی میزان زیادی پتاسیم، ترپن و ترکیبات فنولیکی است. تمام این ترکیبات از قاصدک یک ادرارآور بسیار قوی می‌سازد.این گیاه یکی از پرکاربردترین گیاهان در درمان سنگ کلیه است که در درمان سنگ مثانه نیز کارایی دارد.
روش تهیه و استفاده: ۴ تا ۱۰ گرم برگ یا ریشه گیاه قاصدک را با ۱۵۰ میلی‌لیتر آب دم کرده و روزانه تا ۳ مرتبه میل کنید.

دمنوش گیاه دم‌اسبی
گیاه دم‌اسبی به طور سنتی در درمان سنگ‌های جزئی مثانه استفاده می‌شود، چون خواص ادرارآوری دارد.گیاه دم‌اسبی حجم و میزان ادرار را افزایش می‌دهد و باعث تمیز شدن مجاری ادراری می‌شود.
روش تهیه و استفاده: ۲ تا ۳ گرم گیاه دم‌اسبی را با ۲۵۰ میلی‌لیتر آب دم کرده و میل کنید.

اگر سنگ مثانه دارید و یا خود را مستعد بروز این مشکل می‌بینید می‌توانید از این گیاهان دارویی استفاده کنید تا روند درمانتان سرعت بگیرد.با این حال توصیه می‌کنیم اول به پزشک مراجعه کنید و در صورت رضایت وی این گیاهان را به صورت درمان مکمل در کنار درمان اصلی خود استفاده کنید.یادتان باشد که دارو‌های گیاهی را جایگزین نسخه تجویز شده توسط پزشک نکنید.اگر بعد از استفاده از این گیاهان برای رفع سنگ‌های جزئی علائمتان از بین نرود حتماً و فوراً به پزشک مراجعه کنید.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.