روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 34357
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, فرهنگی تاریخ انتشار : 15 شهریور 1401 - 10:21 | | ارسال توسط :
معاون وزیر میراث فرهنگی:

دیپلماسی فرهنگی برترین ابزار گفت و گوی صلح و همسایگی است

معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: دیپلماسی فرهنگی به واسطه اینکه مرزی در آن وجود ندارد برترین ابزار بشریت برای گفت و گوی صلح و همسایگی است.
دیپلماسی فرهنگی برترین ابزار گفت و گوی صلح و همسایگی است

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، مریم جلالی دهکردی، عصر دوشنبه در آیین گشایش نمایشگاه فرهنگ ایران جزیره کیش اظهار داشت: فرهنگ ایران زمین برخواسته از خانواده است این ویژگی مزیت رقابتی آن برابر غرب است.

وی اضافه کرد: به همین منظور در راستای اعتلای این هنر و هنرمندان آن به ویژه کشورهای اسلامی و عضو اکو باید با اتکا به مشترکات فرهنگی و همسایگی با دیپلماسی فرهنگی این ویژگی ها را برای تحقق صلح و دوستی مستحکم تر کنیم.

جلالی دهکردی گفت: باعث افتخار است که ۱۸ مورد از ۲۹۹ صنعت ثبت شده جهانی  بنام ایران زمین بوه و وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تلاش است بتواند تمام این هنرهای ثبت شده را مجددا فعال کند.

وی  با اشاره به اینکه اولین نمایشگاه فرهنگ ایران زمین در جزیره کیش تجلی این فرهنگ است که مثابه تک تک محصولات فرهنگی و صنایع خلاق اقتصاد هویتی بنیان خودش را نشان می دهد اضافه کرد: معتقدم این جزیره می تواند به عنوان نماینده فرهنگ تمام نقاط ایران شرق تا غرب و شمال تا جنوب باشد.

رییس فراکسیون توسعه زیرساخت های فرهنگی، سیاحتی و نمایشگاه های مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایشگاه ها باید نماد ساز باشند اظهار داشت: در تلاش هستیم با کمک مسولان منطقه آزادکیش، دبیرخانه دایمی این نمایشگاه را در جزیره کیش برقرار کنیم تا جزیره کیش برگزار کننده دائمی این نمایشگاه باشد.

هاجر چنارانی با ابراز خشنودی از اینکه نمایندگانی از سراسر کشور در این نمایشگاه حضور دارند، افزود: در کمیسیون فرهنگی پیشنهاداتی را در برنامه هفتم توسعه برای تقویت و حمایت از صنایع دستی کشور ارائه شده است و امیدواریم با تصویب این پیشنهادات نمایشگاه‌های صنایع دستی مداوم و پرقدرت برگزار شود تا قدمت فرهنگ و تمدن ایران را بیش ازگذشته ببینیم.

در آیین افتتاحیه نخستین نمایشگاه فرهنگ ایران زمین معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی،  دبیرکل اکو،  سفرای کشورهای تاجیکستان، قرقیزستان در تهران، نمایندگانی از سفارت کشورهای ترکیه، پاکستان، ژاپن، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و  مشاور  امور بانوان استاندار هرمزگان حضور داشتند.

نخستین دوره نمایشگاه فرهنگ ایران زمین از ۱۴ تا ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ در محل نمایشگاه بین‌المللی کیش با همکاری پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی برگزار می شود.

معرفی اقلیم، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، خدمات و تجهیزات هتلی، مد و پوشاک اقوام ایرانی، خوراکی‌های محلی، گردشگری و تجارت الکترونیک E-commerce و برگزاری دوره‌ها و کارگاه های تخصصی در حوزه فرهنگ، گردشگری و راهکارهای توسعه بازار، کافه سرمایه (مکانی برای ملاقات غرفه‌داران با سرمایه‌گذاران برای توسعه محصولات)، رقابت بین استارتاپ‌های فرهنگی-گردشگری با همکاری صندوق شکوفایی و نوآوری ریاست‌جمهوری از جمله محورها، برنامه‌ها و رویدادهای این نمایشگاه است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.