روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 10 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 3 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 35358
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 27 مهر 1401 - 12:52 | | ارسال توسط :
سرپرست دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد؛

دیپلماسی همسایگی در مناطق آزاد کشور؛ هم‌پیوندی اقتصادی با همسایگان دنبال می‌شود

سرپرست دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور گفت: دیپلماسی همسایگی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های دولت و نقش آفرینی مناطق آزاد در توسعه کشور در این مناطق به صورت ویژه دنبال می‌شود.
دیپلماسی همسایگی در مناطق آزاد کشور؛ هم‌پیوندی اقتصادی با همسایگان دنبال می‌شود

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،نصرالله ابراهیمی روز چهارشنبه اظهار کرد: جمهوری اسلامی در دولت سیزدهم با اتکا به اسناد بالا دستی، بند ۱۱ اقتصاد مقاومتی، تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهایی که توسط توسط دولت با همسایگان و کشورهای عضو اوراسیا، انجام داده دیپلماسی همسایگی را به عنوان یکی از ارکان توسعه دنبال می‌کند.
وی افزود: در این راستا به دنبال هم‌پیوندی اقتصادی در راستای ایجاد بازار و مناطق آزاد مشترک بر اساس اسناد بالا دستی با کشورهای هستیم و در کنار آن نظام‌های پولی و بانکی از طریق شتاب جمهوری اسلامی و میز روسیه برای مبادلات کالا به روش‌های مختلف بانکی هستیم.
ابراهیمی یادآور شد: انتظار می رود با تحقق این اهداف، تسهیل‌گری برای سرمایه‌گذاران و تولید کنندگان جهت افزایش صادرات کالا و خدمات در مناطق آزاد تجاری و صنعتی، ایجاد شود.
وی گفت: دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی، تحقق اهداف دیپلماسی همسایگی در این مناطق را از طرق مختلف همچون حوزه اقتصادی وزارت امور خارجه و شورایعالی مناطق آزاد دنبال می‌کند.

تهیه بسته سیاستی ایجاد نهادهای مالی بین‌المللی
سرپرست دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی افزود: ایجاد نهادهای مالی بین‌المللی در مناطق آزاد  بر اساس ماده‌های ۱۸، ۱۹ و ۲۹ قانون چگونگی اداره این مناطق جزو اولویت‌های شورایعالی و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد است و پیگیری این مهم به مناطق مختلف هم  ابلاغ شده است.
وی تصریح کرد: زیرساخت‌های  بانک افشور و بورس بین‌الملل به استناد تصبره سه قانون بودجه ۱۴۰۱ توسط بانک مرکزی باید انجام شود اما بسته سیاستی لازم توسط دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری تهیه شده است و برای سهام‌داری آن یک مدلی طراحی شده که پس از تایید مقامات ارشد و اعضای هیات وزیران به صورت اجرایی ارائه خواهد شد.
ابراهیمی با بیان اینکه در ارتباط با بیمه بین‌الملل نیز این اقدامات انجام شده و چند شرکت برای سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کرده‌اند یادآور شد: در بخش تامین مالی بین‌المللی به دنبال نهادهای مالی تماما ارزی با هدف رونق سرمایه، بازار و هم‌پیوندی در اقتصاد بین‌الملل با کشورهای  هدف هستیم.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.