روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 30050
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 20 اردیبهشت 1401 - 9:16 | | ارسال توسط :

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور: مناطق آزاد سایبری ضرورت توسعه تعاملات بین المللی است

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در همایش دومین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در جزیره کیش با اشاره به از بین رفتن مرزهای فیزیکی در دنیای سایبری بر ضرورت ایجاد مناطق آزاد سایبری به عنوان ابزار مهم روز ارتباطات و تعاملات بین المللی تاکید کرد.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور: مناطق آزاد سایبری ضرورت توسعه تعاملات بین المللی است

به گزارش روزنامه اخبار کیش، مهندس سید حسن هاشمی در این نشست با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه کیتکس را برای دومین بار به فال نیک می گیریم و امیدواریم بتوانیم با استفاده از حوزه دانش بنیان و فناوری، در کشور که به دلیل مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها و سوء مدیریت ها در دوره های گذشته با دغدغه های بسیاری روبروست زمینه ساز تحول اقتصادی و دیجیتال باشیم.

وی با بیان اینکه در دی ماه سال گذشته کارگروهی در هیئت دولت در حوزه اقتصاد دیجیتال شکل گرفته و درخواست های بخش خصوصی نیز به صورت مصوبه ای در دولت طرح شده است افزود: این کارگروه با کمیته های زیرمجموعه های خود که بخش خصوصی نیز در آن حضور دارند به دنبال راهکارهایی هستند تا بتوانند مطالبات به حق بخش خصوصی به ویژه سازمان نظام صنفی یارانه ای به عنوان نماینده قانونی این بخش را تحقق بخشند.

هاشمی با اشاره به علت شکل گیری مناطق آزاد پس از جنگ جهانی دوم افزود: کشورها با هدف برون رفت از قوانین دست و پاگیر اداری اقدام به تشکیل مناطق آزاد تجاری کردند تا در کشور خود منشاء تحولات اقتصادی باشند.

وی ادامه داد: در کشور ما نیز مناطق آزاد با این هدف شکل گرفت و توانست بیش از ۵ هزار شکل ایجاد کند و فرصت های خوبی برای تعاملات بین المللی باشد.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با اشاره به اینکه امروز بخش خصوصی نیازمند یک نگاه تحولگرایانه است تا بتواند از فرصت وجود مناطق آزاد استفاده کند تصریح کرد: امروز در دنیا مناطق آزاد سایبری در حال شکل گیری و استفاده از تحول دیجیتالی است و دیگر مرزهای فیزیکی در این حوزه معنا و مفهوم ندارد.

وی تاکید کرد: ما نیایزمند مناطق آزاد سایبری برای گسترش مرزهای سایبری و اقتصادی خود هستیم.

هاشمی با بیان اینکه کشور ما در این صنعت پیشرو نیزت و ما دنبال رو جهان هستیم تاکیدکرد: امروزه تکیه بر مرزهای فیزیکی نییست و مرزها به صورت سایبری مشخص می شود و کشورها با استفاده از دنیای سایبری به دنبال گسترش مرزهای خود هستند و ما اگر بخواهیم اقتصاد و تعاملات خود را توسعه دهیم باید مناطق آزاد سایبری داشته باشیم.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با اشاره به مشکلاعت عدیده ای که کشور در حوزه جذب سرمایه گذاری های خارجی دارد افزود: اگر بخواهیم دانش روز و تکنولوژی را به کشور وارد کرده و از منابع انسانی کارآمد استفاده کنیم و چلوی خروج نخبگان و ارز از کشور را بگیریم باید به صورت قانونمند و مدون از ظرفیت های حوزه دیجیتال و سایبری استفاده کنیم و مناطق آزاد سایبری را شکل دهیم.

وی با  بیان اینکه در بخش کارآفرینی در حال حاضر۶ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان توانسته اند بیش از ۳۰۰ هزار شغل ایجاد کنند افزود:براساس آمارها ما بیش از ۴ و نیم میلیون لیسانس بیکار داریم و ظرفیتی که حوزه فناوری اطلاعات وجود دارد بخش نیروی مولد ما را می تواند در حداقل زمان با آموزش های لازم به بهره وری مناسب  رسانده و متخصصین لازم در حوزه اقتصاد دیجیتال را تربیت کند.

هاشمی با اشاره به اینکه در تمام دنیا امروز حوزه رمزارزها به صورت قانونمند در حال فعالیت هستند افزود: با وجود ۵ میلیون کاربر هنوز کشور ما به حوزه قانونگذاری در این بخش ورود نکرده است در حالیکه ما می توانیم با استفاده از ظرفیت های مناطق آزاد کشور مانند کیش اقدام به فعالیت ها اقتصاد محور در این حوزه داشته باشیم و کشورهای منطقه را نیز تحت تاثیر قرار داده و به اقتصاد کشور نیز کمک کنیم.

 وی خاطر نشان کرد: در سال ۲۰۱۷ سهم بازار از حوزه فناوری های دیجیتال، اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی ۴۸ میلیارد دلار بوده و در سال جاری این رقم به ۲۲ میلیارد افزایش یافته است و می تواند در سال آینده به ۳۱۰ میلیارد دلار برسد در حالیکه ما از این بازار سهم بسیار ناچیزی دارم درحالیکه ما در حوزه رمز ارزها و بلاکچین حرف های بسیاری برای گفتن داریم.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : روزنامه اخبار کیش
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.