روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 13 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 6 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 45651
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 09 آبان 1402 - 14:39 | | ارسال توسط :

راهکار ساده برای برچیدن صف از جایگاه‌های بنزین در «کیش» چیست؟

ایجاد صف‌های عریض و طویل مقابل جایگاه‌های سوخت «کیش»، مدتی است که به یک معضل در این جزیره تبدیل شده و تنور مباحثه در شبکه‌های اجتماعی محلی را داغ نگه داشته است.
راهکار ساده برای برچیدن صف از جایگاه‌های بنزین در «کیش» چیست؟

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، ایجاد صف مقابل سه جایگاه‌ سوخت جزیره کیش همه روزه از حوالی ظهر آغاز و تا پاسی از شب ادامه دارد؛ البته میزان این صف‌ها در نیمه دوم هر ماه به طور چشم گیری افزایش می‌یابد.

عوامل متعددی برای ایجاد صف مقابل جایگاه‌های سوخت مطرح می‌شود که خرابی نازل‌های سوخت گیری تا استفاده نکردن از کارت سوخت شخصی به بهانه ذخیره سهمیه، شاید مهمترین آن‌ها باشد.

کیشوندان چه می‌گویند؟

«حسین پور» یکی از کیشوندان منتظر در صف بنزین  با گلایه از حل نشدن مشکل صف‌های طولانی مقابل جایگاه‌های سوخت گفت: برخی اوقات بیش از یک ساعت در این صف‌ها برای دریافت بنزین به انتظار می‌مانیم؛ البته به نظرم کاهش کارت‌های سوختی که در اختیار جایگاه‌ها قرار دارد، از عوامل اصلی ایجاد صف است.

وی همچنین معتقد است که خرابی برخی از نازل‌ها نیز نقش بسزایی در ایجاد این صف‌ها دارد.

در همین حین کیشوندی دیگر که گویا حرفی برای گفتن داشته باشد، نزدیک‌تر می‌شود؛ او می‌گوید: « هنوز ۱۰ روز از اعمال سهمیه بر کارت‌های سوخت نمی‌گذرد که اکثر مراجعه کنندگان برای دریافت بنزین، خواهان استفاده از کارت آزاد جایگاه‌ها هستند؛ بعید به نظر می‌رسد که فردی در داخل جزیره‌ای با شرایط کیش طی روزهای نخست ماه بتواند ۲۱۰ لیتر کارت شخصی خود را مصرف کند.

وی ادامه داد: در شرایطی که عموم شهروندان به دنبال استفاده از کارت‌های سوخت جایگاه‌ها هستند، ایجاد صف‌های این چنینی دور از انتظار نیست؛ در این بین متاسفانه حق شهروندی که با کارت شخصی خود به دنبال سوخت گیری است، ضایع می‌شود چرا که باید در این صف‌های طولانی منتظر باشد.

در همین راستا یکی از کارکنان جایگاه سوخت ادعای جالبی مطرح می‌کند؛ او به ایرنا گفت: تعداد قابل توجهی کارت سوخت شخصی که بر اثر فراموشی در جایگاه‌ها به جا مانده، انباشت شده است که متاسفانه صاحبانشان برای دریافت آن‌ها مراجعه نمی‌کنند.

او معتقد است که استفاده نکردن از کارت سوخت شخصی مهمترین عامل در ایجاد صف مقابل جایگاه‌های سوخت است چرا که کارت محدودی در اختیار جایگاه‌ها قرار دارد.

ورود مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بر معضل صف مقابل جایگاه‌های سوخت

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به معضل صف‌های موجود مقابل جایگاه‌های عرضه سوخت با برگزاری یک جلسه تخصصی ورود کرد تا اقدامات عملی لازم برای برچیده شدن این صف‌ها آغاز شود.

به گزارش ایرنا، در این نشست که مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش کشور و مسوولان حوزه سوخت «کیش» به همراه مدیران هر سه جایگاه سوخت جزیره حضور داشتند، مشکلات مربوط به این حوزه مطرح شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست تخصصی با تاکید بر اینکه معضل صف کیشوندان و گردشگران مقابل جایگاه‌های سوخت باید رفع شود، گفت: ایجاد صف مقابل جایگاه‌های سوخت برازنده جزیره کیش نیست و سریعا باید حل شود.

«رحیم سرهنگی» از کیشوندان خواست تا هرچه سریعتر نسبت به دریافت کارت سوخت خودروهای شخصی خود اقدام کنند، افزود: خرابی نازل‌های سوخت در جایگاه‌ها پذیرفتنی نیست و اصلاحات لازم هرچه سریعتر باید انجام شود.

هیچ کمبودی برای عرضه سوخت در کیش وجود ندارد

با تداوم این صف‌ها در کیش، اخبار مختلفی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر کمبود عرضه بنزین در این جزیره مطرح شد که برای پاسخ به آن به سراغ مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان رفتیم؛ «احمد سالاری‌فر» در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر اینکه با هدف رفع دغدغه کیشوندان و رونق گردشگری در کیش، ذخیره سازی مناسب انواع فرآورده‌های نفتی در انبار نفت این جزیره انجام شده است، اظهار کرد: هیچ کمبودی در عرضه سوخت مورد نیز وجود ندارد.

وی در مورد دغدغه کیشوندان برای تهیه بنزین مازاد بر سهمیه کارت‌های سوخت شخصی در جایگاه‌های سوخت «کیش» گفت: برخی از کیشوندان و گردشگران هنگام مراجعه به پمپ بنزین‌ها از کارت سوخت شخصی خود استفاده نمی‌کنند و این امر سبب ایجاد صف‌ و معطلی سایر افرا

دی می‌شود که کارت سوخت شخصی دارند.

آنچه در جایگاه‌های عرضه سوخت در اختیار گذاشته شده «کارت اضطراری» است نه «کارت آزاد»؛ کارت‌های اضطراری جایگاه‌های سوخت همانطور که از نامش پیداست فقط مختص ارایه سوخت در مواقع اضطراری است.

«سالاری‌فر» با بیان اینکه آنچه در جایگاه‌های عرضه سوخت در اختیار گذاشته شده «کارت اضطراری» است نه «کارت آزاد» افزود: کارت‌های اضطراری جایگاه‌های سوخت همانطور که از نامش پیداست فقط مختص ارایه سوخت در مواقع اضطراری است.

وی در رابطه با کارت اضطراری جایگاه‌های سوخت، بیان کرد: این کارت‌های اضطراری برای مواردی همچون مراجعه خودروهای امداد رسان و آتش نشان و موارد خاص برای شهروندانی که کارت سوخت آنان هنوز صادر نشده یا به دلایل مختلف از جمله خرابی یا مفقود شدن درخواست المثنی شده، اختصاص می‌یابد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان با اشاره به سهمیه موجود در کارت‌های سوخت شخصی بر حسب خودروهای مختلف ادامه داد: در روزهای پایانی ماه ممکن است برخی از کیشوندان یا گردشگران سهمیه سوخت کارت شخصی خود را به طور کامل مصرف کرده باشند که با تمهیدات انجام شده، شرایطی را فراهم کرده‌ایم تا دریافت سوخت از کارت اضطراری موجب کمک به کیشوندان و سهولت سوختگیری برای خودروهای گردشگران در جزیره باشد.

وی ادامه داد: طبق اطلاعات رسیده، متاسفانه برخی از شهروندان در کیش با گذشت بیش از هشت ماه از اجرای طرح سوختگیری با کارت شخصی، هنوز اقدامی در این زمینه انجام نداده‌اند؛ حتی تعدادی از مالکان خودرو برای دریافت کارت‌های سوخت صادر شده خودروهای خود که در باجه معطله موجود است به اداره پست مراجعه نمی‌کنند؛ باید پذیرفت در چنین مواردی ایجاد صف برای استفاده از کارت‌های اضطراری در جایگاه‌ها ومعطلی سایرین اجتناب‌ناپذیر می‌شود.

راهکار ساده برای برچیدن صف از جایگاه‌های بنزین در «کیش» چیست؟

کیشوندان نسبت به دریافت کارت‌های سوخت شخصی اقدام کنند

«سالاری‌فر» از کیشوندان خواست تا هرچه سریعتر نسبت به ثبت نام و دریافت کارت‌های سوخت خودروهای شخصی خود اقدام کنند و افزود: در ابتدای هر ماه ۲۱۰ لیتر بنزین به کارت‌های سوخت سواری‌های شخصی اختصاص می‌یابد که ۱۵۰ لیتر سه هزار تومانی آن قابل ذخیره نیست و در پایان هرماه منقضی می‌شود.

وی گفت: شهروندان در روزها و هفته‌های ابتدایی ماه براحتی می توانند از ۲۱۰ لیتر سهمیه سوخت موجود در کارت سوخت شخصی خود استفاده کنند اما شاهدیم برخی دارندگان کارت سوخت شخصی نیز علی رغم موجودی سهمیه در کارت، متقاضی کارت اضطراری هستند که این هم خلاف مقررات و هم تعدی به حقوق سایر شهروندان بشمار می‌رود.

به نظر می‌رسد استفاده کیشوندان و گردشگران حاضر در کیش از کارت‌های سوخت شخصی می‌تواند ساده‌ترین و سهل‌ترین راه حل ممکن برای برچیدن صف‌ از مقابل جایگاه‌های سوخت باشد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.