روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 24416
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 15 آذر 1400 - 17:13 | | ارسال توسط :

راه اندازی سردخانه در اسکله صیادی میرمهنا

سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد کیش با اشاره به راه اندازی سردخانه در اسکله صیادی میرمهنا گفت: در ۱۰ روز آینده یخچال زیر صفر و بالای صفر این سردخانه راه اندازی می‌شود.
راه اندازی سردخانه در اسکله صیادی میرمهنا

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، عزت اله محمدی گفت: در گام نخست نسبت به اختصاص زمینی به مساحت سه هزار متر مربع برای ایجاد پارک قایق‌ها و شناور‌های که در حوزه صیادی فعالیت می‌کنند اقدام شد.

وی گفت: ۱۵۰۰ مترمربع در حوزه خشکی اجرا شد و ادامه کار ظرف سه روز آینده به اتمام خواهد رسید.

محمدی افزود: در حوزه تامین روشنایی هم با تعمیرزیرساخت‌های روشنایی فعلی و سه برج نور در این اسکله با هدف تامین ایمنی و امنیت احداث شد.

وی در خصوص تامین امنیت اسکله هم افزود: تعداد ۲۴ دوربین در تمام نقاط حوضچه و خشکی نصب شده است.

عزت اله محمدی در خصوص تامین مایحتاج اتباع خارجی که در داخل لنج‌های صیادی فعالیت می‌کنند، گفت: اتباع خاجی برای تامین مایحتاج خود با مشکلاتی عدیده‌ای مواجه بودند که با راه اندازی کافی شاپ و سوپر مارکت در اسکله صیادی مایحتاج اولیه آن‌ها از این طریق تامین می‌شود و دیگر نیازی به ترک لنج و مراجعه به سطح شهر نیستند.

محمدی راه اندازی سردخانه در اسکله صیادی میرمهنا را یکی از اقدامات ارزشمند در این حوزه عنوان کرد و اظهار داشت: با دستور سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، بخش خصوصی این مهم را در دستور کار قرار داده است و ظرف ۱۰ روز آینده یخچال زیر صفر و بالای صفر راه اندازی میشود و محوطه آن نیز در حال آماده سازی است.

وی از آغاز عملیات آسفالت برای تردد قایق‌ها از رمپ‌های شرقی و غربی به سمت خشکی، گفت: کل محوطه ۱۵۰۰ متر مربع آسفالت گرم نیاز داشت که در حوزه اسکله انجام شد و خود محوطه نیز در حال انجام است.

عزت اله محمدی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: با ساماندهی ده هکتار از فضای خشکی و انتقال مواد زائد به خارج از بندر و مباحثی که می‌تواند در خصوص ایمنی و آلودگی زیست محیطی این منطقه تاثیر گذار باشد مورد توجه قرار گرفته و گام‌های موثری در این زمینه خواهیم برداشت.

محمدی بیان داشت: طرح لایروبی در این منطقه آماده شده و منتظر دستور حوزه معاونت عمرانی سازمان هستیم و با توجه به حجم کار این مهم از طریق فرایند مناقصه عملیاتی خواهد شد.

وی در رابطه با صدور مجوز‌های صیادی در این منطقه، گفت: ساماندهی شناور‌هایی که از نظر شیلات فاقد مجوز هستند در دستور کار قرار گرفته و با اتخاذ تصمیمات شیلات و شناسایی تعدادی از صیادانی که می‌توانند مجوز دریافت کنند، اقدام خواهد شد.

سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش، گفت: بر اساس صدور مجوز از سوی شیلات برای صیادان، شرکت نفت نیز بر اساس مجوز صادر شده سوخت قایق‌های صیادی را تامین می‌کند.

عزت اله محمدی خاطر نشان کرد: با توجه به تفاهم بین سازمان، شیلات و شرکت نفت در حال حاضر این همکاری ادامه دارد و صیادان در این زمینه با مشکلی مواجه نیستند.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.