روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 17825
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, سیاسی تاریخ انتشار : 07 خرداد 1400 - 16:02 | | ارسال توسط :

راه اندازی کارخانه تولید تجهیزات پزشکی در کیش

کارخانه تولید تجهیزات پزشکی در کیش تا ۳ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید و این کارخانه ۱۰ تا ۱۵ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به وجود خواهد آورد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، سجاد خسروی نژاد مدیر این کارخانه تولیدی با اشاره به تولیدات کارخانه گفت: محصولات کارخانه در سه نوع، عمومی، نیمه تخصصی و تخصصی شامل، مته‌های مغزی، لوله‌های اکسیژن و ونتیلاتور، و ست‌های سرم است.

وی گفت: تولیدات مجتمع تولیدی طب و درمان طلایی ۲۰ میلیون دلار در سال برای کشور درآمد ارزی به همراه دارد و حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون دلار هم از خروج ارز جلوگیری می‌کند.

خسروی نژاد گفت: این مجتمع در سه مرحله به بهره برداری می‌رسد که مرحله اول آن مرداد امسال است، در مرحله اول برای ۱۰۰ نفر، مرحله دوم برای ۳۵۰ نفر و مرحله سوم برای ۵۰۰ نفر شغل ایجاد می‌کند.

مجتمع تولیدی کالای طبی با ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه به بهره برداری کامل خواهد رسید و مساحت این واحد تولیدی ۱۵۰۰ متر بنا در ۶۵۰۰ متر زمین است.

فریدون همتی استاندار هرمزگان در سفر دو روزه خود به کیش امروز از این واحد تولیدی بازدید کرد و گفت: در سال پشتیبانی از تولید و مانع زدایی‌ها استانداری با تمام تلاش از راه اندازی واحد‌های تولیدی حمایت می‌کند و سعی بر این است موانع از سر راه برداشته شود.

وی گفت: واحد‌های تولیدی که مشکلات آنان در مناطق آزاد قابل حل نیست به استانداری مراجعه کنند تا با تشکیل کارگرو‌های تخصصی مشکلات آنان برطرف شود.

همتی گفت: طرح‌های مهم در سواحل مکران و شرق استان در حال اجراست که پس از صدور مجوز و پروانه تا حدود ۳ ماه آینده به اطلاع مردم خواهد رسید.

استاندار هرمزگان با اشاره به واحد‌های تولیدی از کار افتاده که مجدد به چرخه تولید بازگشتند گفت: بسیاری از این واحد‌ها در حوزه معدن فعالیت می‌کنند.

همتی گفت: طرح‌های زیادی در حوزه فولاد، پالایشگاه، گردشگری و صنایع دستی در استان متقاضی سرمایه گذاری هستند که ارزش این طرح‌ها بیش از ۲۰ میلیارد دلار است.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.