روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 9679
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, سازمان منطقه آزاد کیش تاریخ انتشار : 20 آبان 1399 - 7:00 | | ارسال توسط :
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشست خبری تبیین برنامه های روز کیش مطرح شد؛

روز کیش متعلق به همه مردم است و باید از تکلیف اداری برای سازمان خارج شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تبریک روز کیش بر بهره گیری از ظرفیت های بی نظیر جزیره تاکید کرد و گفـت: این روز متعلق به همه مردم کیش و حتی کشور است و باید با مشارکت مردم برگزار شده و از یک تکلیف اداری برای سازمان خارج شود.
روز کیش متعلق به همه مردم است و باید از تکلیف اداری برای سازمان خارج شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تبریک روز کیش بر بهره گیری از ظرفیت های بی نظیر جزیره تاکید کرد و گفـت: این روز متعلق به همه مردم کیش و حتی کشور است و باید با مشارکت مردم برگزار شده و از یک تکلیف اداری برای سازمان خارج شود.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، غلامحسین مظفری در نشست خبری که در راستای تبیین ویژه برنامه های « روز کیش » با حضور محمد رضا مداح مشاوره و مدیرکل حوزه مدیرعامل، سیدعلیرضا علوی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش و اصحاب رسانه برگزار شد با تبریک روز کیش و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا از کسانی که در طول سال های گذشته برای رونق و آبادانی جزیره کیش تلاش کرده و گام های مثبتی برداشته است تقدیر کرد.

وی افزود: باید قدردان انسان های سخت کوش و پرتلاشی باشیم که در طول قرن ها در کیش زندگی کرده و فراز و فرودهای بسیاری را پشت سر گذاشته اند. و در دوران معاصر نیز با اتفاقات بسیاری که در کیش روی داده و قوانین و مقرراتی که وضع شده زمینه آبادانی این بخش از ایران اسلامی را فراهم آورده اند و هر یک از منظر و نگاه خود منشاء خدمات بسیاری برای کیش بوده اند.

مظفری با اشاره به اینکه جزیره کیش یک نعمت الهی است که امروز در اختیار ما قرار دارد و باید از ظرفیت های کم نظیری که دارد برای توسعه و آبادانی آن به خوبی استفاده کنیم افزود: ما در ادامه راه کسانی که برای کیش و آبادانی آن تلاش کرده اند آماده ایم تا قدم های خوبی را برداریم.

وی با اشاره به اینکه رویدادهای اتفاق افتاده در کیش می تواند الگویی برای دیگر جزایر خلیج فارس و حتی کشور باشد که بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب باید آباد شده و به سمت مسکونی شدن سوق داده شوند از اهمیت طرح مطالعاتی در این رابطه سخن گفت و افزود: با شناخت ظرفیت های این جزیره و در قالبی دیگر با توجه به توسعه کیش می توان طرح مطالعاتی برای این جزایر تعریف کرد و کیش می تواند در این حوزه به عنوان یک الگو و محور برای توسعه در بخش های تولیدی، گردشگری، صنعتی و اقامتی قرار گیرد.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه در جزیره هندورابی به یک فرمول متناسب برای توسعه دست یافته ایم افزود: با آغاز به کار شرکت توسعه هندورابی در اینده ای نزدیک، به نظر می رسد می توان از این فرمول برای رونق دیگر جزایر نیز استفاده کرد.

وی با تقدیر از محمد ابراهیم انصاری لاری مدیرعامل سابق سازمان که ۲۰ آبان را به عنوان « روز کیش » در تقویم سرزمینی این جزیره مرجانی برگزید ابراز داشت: با توجه به محدودیت هایی که به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور وجود دارد و این محدودیت ها شامل جزیره کیش نیز می شود تلاش شده است تا بهترین برنامه ریزی ها برای گرامی داشت این روز و ایجاد خاطره ای شاد و دلپذیر برای کیشوندان و گردشگران صورت پذیرد. 

مظفری ادامه داد: علاقمندیم تا در گرامی داشت این روز از تمام ظرفیت های کیش استفاده شود و این روز در کشور به عنوان یک روز پرتردد و شاخص شناخته شود.

وی با تاکید بر ایجاد ستاد ویژه روز کیش در راستای برنامه ریزی های منسجم و هر چه بهتر و باشکوه تر برای گرامی داشت این روز اظهار کرد: در برگزاری آیین های مختلف روز کیش باید از تمام ظرفیت های مردمی به ویژه بومیان جزیره، سرمایه گذاران و بخش های خصوصی، اصحاب رسانه، صدا و سیما و به تعبیری همه ساکنان جزیره کیش استفاده شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با یادآوری همدلی و همراهی کم نظیر مردم جزیره کیش در رویدادهای مختلف در کیش بهره گیری از این ظرفیت ها را یک فرصت مهم برشمرد وافزود: باید برای برگزاری روز کیش از تمام ظرفیت های مردمی استفاده کرد و برگزاری این روز از یک تکلیف اداری برای سازمان خارج شود.

وی با تاکید بر استفاده از تجربیات خوبی که در برگزاری چنین آیین هایی در دنیا وجود دارد افزود: در جزیره کیش نیز افراد بسیاری هستند که ایده های خوبی برای برگزاری برنامه ها دارند که می توان از آن ها استفاده کرد.

مظفری افزود: اگر چه امروز در شرایط کرونایی قرار داریم و به این دلیل به اجبار برنامه ها را با محدودیت برگزار می کنیم اما این ظرفیت در جزیره کیش وجود دارد تا « روز کیش » را به یک روز ویژه تبدیل کنیم تا همانند سفرهای نوروزی، یک پیک سفر در این بازه زمانی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: تا امروز و با همدلی و همراهی همه بخش ها در جزیره کیش توانسته ایم مشکلات بسیاری همچون تحریم، مشکلات اقتصادی و کرونا را پشت سر بگذاریم و این فضای همدلی در کیش، فضای کم نظیری است که در کمتر جای کشور می توان تجربه کرد.

مظفری با بیان اینکه شرایط کنونی، شاید شرایط ایده آلی نباشد اما شرایط بدی نیست تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از پروژه های جزیره کیش فعال بوده و حدود ۶۰ هتل در حال ساخت و ۵۲ هتل فعال در جزیره کیش وجود دارد و بسیاری از سرمایه گذاران تمایل به حضور و فعالیت در جزیره کیش دارند.

وی به سخت گیری های سازمان منطقه آزاد کیش در واگذاری پروژه ها به متقاضیان و سرمایه گذاران اشاره کرد و افزود:  علاوه بر پروژه های اقامتی و هتل ها، بسیاری از طرح های گردشگری، ورزشی، بومگردی و تفریحی باید به مجموعه های کیش افزوده شود تا مطلوبیت سفر به کیش افزایش یابد.

راه اندازی مرکز توآوری و تمایل مراکز دانشگاهی و علمی به حضور در جزیره کیش  مانند دانشگاه های شهید بهشتی، ترببیت مدرس، علم و صنعت، علم و فرهنگ و جهاد دانشگاهی علاوه بر دانشگاه های برتر کشور که هم اکنون در جزیره کیش مستقر هستند و وجود بیش از ۴۰ شرکت دانش بنیان از مواردی است که مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به آن ها اشاره کرد و افزود: امروز مناطق آزاد در دنیا از نسل های ۱، ۲، ۳ و ۴ عبور کرده و در حال حرکت به سوی نسل های ۵ و ۶ هستند و به مباحث جدید و فناوری های نو رسیده اند و ما نیز باید به سرعت در حوزه علم و دانش پیشرفت کرده و به استانداردهای روز دنیا نزدیک شویم.

وی تاکید کرد: تنها مجموعه ای در کشور هستیم که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت پژوهشی و بین الملل وزارت علوم، پایگاه علم و فن آوری تفاهم نامه منعقد کرده ایم و اقدامات انجام شده از مراحل اولیه عبور کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: تنها مجموعه در کشور هستیم که با معاونت علمی ریاست جمهوری؛ معاونت پژوهشی و بین الملل وزارت علوم، پایگاه علم و فن آوری تفاهم نامه امضا کردیم که خود آغاز بهره برداری دقیق و مطلوب از این موضوعات و فرصت های پیش رو است.

وی به ایجاد دبیرخانه دائمی نمایشگاه ها و همایش های ملی و بین المللی برگزار شده در کیش اشاره و تاکید کرد: با تشکیل کنسرسیوم صنایع پتروشیمی با حضور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طرفین قرار داد، بانک صادرات و سازمان منطقه آزاد کیش جهت استقرار شرکت های دانش بنیان شاهد انعقاد تفاهم نامه ها و قراردادهای بسیاری میان تولید کنندگان و مصرف کنندگان محصولات پتروشیمی بودیم که اتفاق خوبی بود و حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان قرار داد منعقد شد.

وی همچنین در تشریح ویژه برنامه های روز کیش که به دلیل وجود شرایط ویژه در کشور و شیوع بیماری کرونا با محدودیت هایی برگزار می شود از افتتاح چند پروژه عمرانی مانند هتل آرامیس پلاس، بهره برداری از سه اسکله مارینا، بازگشایی سواحل و مسیرهای مسدود شده، بهره برداری از دو پارک در نوبنیاد، حفاظت کاتودیک در بندر تجاری و بهره برداری از ساحل پارک دلفین ها خبرداد و افزود: افتتاح پارلمان زنان و رونمایی از سامانه توسعه مشاغل خانگی، رونمایی از فصلنامه معماری و ساختمان کیش، رونمایی از طرح مسکن ملی، رونمایی از سوگندنامه محیط زیست در راستای ترویج فرهنگ بالای کیشوندی و صیانت از ظرفیت های زیستی جزیره کیش و رونمایی از طرح هایی با عنوان« اینجا فرداست» در قالب توجه به برترین ها و بهترین های قرن ۱۴ و اولین های قرن ۱۵ با توجه به تغییر قرن در زمان حاضر از جمله مواردی است که در روز کیش برنامه ریزی شده است.

در ادامه این نشست، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به سوالات خبرنگاران جزیره کیش در خصوص برنامه های روز کیش و طرح های توسعه ای و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش پاسخ گفت.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.