روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 1001
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, گردشگری تاریخ انتشار : 05 اسفند 1398 - 11:58 | | ارسال توسط :
سازمان منطقه آزاد کیش

رویداد جذب ایده تفریحات و بازی های دریایی در کیش برگزار شد

آیین رونمایی از ایده تفریحات و بازی های دریایی با حضور 92 شرکت دانش بنیان در سه حوزه تفریحات ساحلی و دریایی با رویکرد گردشگری، حوزه سلامت و ورزش های دریایی و طراحی وسایل بازی خلاقانه برای تمامی سنین در جزیره کیش برگزار شد

آیین رونمایی از ایده تفریحات و بازی های دریایی با حضور ۹۲ شرکت دانش بنیان در سه حوزه تفریحات ساحلی و دریایی با رویکرد گردشگری، حوزه سلامت و ورزش های دریایی و طراحی وسایل بازی خلاقانه برای تمامی سنین در جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، نخستین رویداد جذب ایده تفریحات و بازی های دریایی با محوریت ایده های دریاپایه  با حضور ۹۲ ایده از شرکت های دانش بنیان در مرکز نوآوری جزیره کیش برگزار شد.

دریا ظرفیتی که مغفول مانده است

سعید پورعلی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در این رویداد با اشاره به اینکه فلسفه شکل گیری موسسه علوم و فنون گسترش فعالیت در راستای افزایش ظرفیت های جذاب کیش وجذب گردشگر است افزود: با این رویکرد موسسه علوم و فنون با برگزاری این رویداد به سمت فعالیت های علمی و فناورانه و رونق اقتصادی حوزه گردشگری گام بر می دارد.

وی با تاکید بر تلاش جدی در ارتباط با شرکت های دانش بنیان و بهره گیری از توانمندی های این شرکت ها در رونق اقتصاد و گردشگری جزیره کیش و به تبع آن کشور ادامه داد: در ابن رابطه قرعه فال به نام تفریحات دریایی زده شد وظرفیتی که در بخش دریا وجود دارد میتواند با خلق ایده های جدید رونق جزیره کیش را در پی داشته باشد.

معاون فروهنگی اجتماعی سازمان با اشاره به اینکه به غفلت از ظرفیت های دریا محور در جزیره کیش و استفاده در حد یک جاذبه طبیعی از این نعمت بی بدیل الهی در جزیره به موازات توسعه کیش افزود: با توجه به اینکه در استان هرمزگان حدود ۱۴ جزیره وجود دارد که برخی خالی از سکنه هستند و با احتساب چابهار از وسعت ساحلی ۴۲۰۰ کیلومتر مربع برخورداریم می توانیم از ظرفیت های ساحلی و دریایی به خوبی بهره گرفته و شاهد رونق اقتصادی و گردشگری، کیش و به همین میزان استان و کشور باشیم.

وی در مقایسه اقلیم دریا در جنوب و شمال کشور با بیان اینکه جزیره کیش دارای بکرترین نقاط ساحلی کشور است افزود: با توجه به اینکه در شمال بیشتر به جنگل و زمین توجه می شود و در جنوب مردم به دلیل بخشندگی دریا را مادر دانسته و اوصاف زنانه به آن می دهند در استفاده از ظرفیت های دریا و ایده پردازی ها به این ویژگی و تعلق خاطر مردمان جنوب به خصوص بومیان کیش به دریا باید به خوبی توجه شود.

مسعود توفیقی مدیرعامل موسسه آموزش علوم و فنون کیش نیز دراین رویداد با تقدیر از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حمایت از مرکز نوآوری کیش و مدیران و بخش های مختلف عملیاتی و اجرایی همچنین شرکت کنندگان در این رویداد به عنوان اصلی ترین بخش که با ۹۲ ایده در حوزه های مختلف علمی و فناوری در این رویداد بزرگ شرکت کردند.

ایجاد سایت غواصی مصنوعی در کیش

محمدتقی امیری خراسانی رئیس موسسه ورزش و تفریحات سالم و یکی ز اعضاء کمیته داوران این رویداد با اشاره به اینکه کیش یکی از مقاصد گردشگری به ویژه در حوزه تفریحات دریایی است که از تنوع بالایی در این بخش برخوردار است افزود: در حالی که در شمال کشور تنها ۵ کلوپ تفریحات دریایی و در جزیره قشم ۴ کلوپ و در دبی ۴ کلوپ تفریحات دریایی وجود دارد جزیره کیش از ظرفیت ۳۰ کلوپ دریایی برخوردار است که به اذعان گردشگران داخلی و خارجی که از سایت های تفریحات دریایی دیگر کشورها نیز بازدید کرده اند سایت های بکر و مرجانی کیش از زیباترین سایت های غواصی کشور هستند.

وی با اشاره به وجود ۶۴۰ شناور در حال فعالیت در کیش افزود: از این تعداد ۲۰۰ شناور متعلق به کلوپ تفریحات دریایی، ۳۰ شناور تند رو و مابقی شناورها شخصی هستند.

امیری خراسانی تاکید کرد: خبر خوب اینکه هفتمین سایت غواصی مصنوعی جهان در اوایل سال آینده در کشور ایران و جزیره کیش با قرار گرفتن لاشه هواپیما در دریا ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سالیانه حدود ۶۰۰ هزار  تا یک میلیون نفر گردشگر از تفریحات دریایی جزیره کیش استفاده می کنند ادامه داد: تفریحات دریایی موجود در جزیره کیش زمینه اشتغال بالایی را در جزیره کیش به وجود می آورد.

به گفته این امیری خراسانی براساس آمارهای ارائه شده توسط فدراسیون غواصی و غریق نجات کشور سواحل کیش امن ترین سواحل کشور هستند که سالیانه کمتر از یک درصد از حوادث را شاهد هستند که امید می رود این درصد نیز کاهش یابد.

وی با بیان اینکه رشته کایت بردینگ از جمله تفریحات دریایی است که توانسته است به رشته های المپیکی افزوده شود بیان کرد: رئیس انجمن جهانی کایت بردینگ در سفر به جزیره کیش، این جزیره را مکانی مناسب برای ورزش کایت بردینگ دانست.

رئیس موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش با تاکید بر اینکه شعار المپیک قهرمانی نیست و مباحث مشارکت حداکثری و روحیه ورزشی در آن اولویت دارد افزود:  برگزار کنندگان المپیک به دنبال رشته های ورزشی پرطرفدار هستند؛ چه بسا ایده هایی که امروز در این رویداد مطرح می شوند با رشد و توسعه مناسب در زمرۀ رشته های المپیکی قرار بگیرد.

وی  وجود پلاژهای بانوان و آقایان و امکان برگزاری ورزش های ساحلی را از توانمندی های ویژه جزیره کیش عنوان کرد و افزود: در صورت وجود باد می توان از ورزش های دریایی با زمینه رشته های بادبانی و در هنگام آرامش دریا از تفریحات دریایی استفاده کرد همچنین استفاده از تفریحات دریایی زمان شب نیز از دیگر پتانسیل های جزیره است که باید به خوبی از آن بهره ببریم.

امیری خراسانی با اشاره به اینکه ۱۲ ایده از میان ۹۲ ایده برگزیده شده اند افزود: ۲ ایده بازی، ۵ ایده محصول و ۵ ایده با موضوعات مختلف انتخاب شدند که امیدواریم با تبدیل این ایده های به محصول و اجرایی شدن آن ها برخی از مشکلات صنعت گردشگری در کیش و سطح منطقه برطرف شده و به رونق اقتصادی کیش و کشور کمک شود.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.