روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 31796
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 30 خرداد 1401 - 16:01 | | ارسال توسط :

رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی شکسته شد

معاون راهبردی تولید شرکت نیروی برق حرارتی گفت: بر اساس مطالعات احتمال خروج اضطراری نیروگاه‌ها در دنیا ۲ تا ۵ درصد است و این رقم در ایران بیشتر از سه درصد نخواهد بود و این بدین معناست که ما نسبت به شبکه اطمینان بالایی داریم.
رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی شکسته شد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا،ناصر اسکندری امروز در نشست خبری با بیان این که در حال حاضر غیر از نیروگاههای مستقر در جزایر  مابقی به شبکه برق متصل هستند گفت: طبق آمارها مصرف انرژی در ایران بالاتر از متوسط جهانی است، اگر حتی ۱۰۰ وات نیز از مصرف برق کم کنیم، به ذخیره سازی منابع آتی انرژی کمک می‌شود.

وی با تاکید بر این که ۹۵ درصد انرژی مصرفی از طریق نیروگاه‌های حرارتی تامین می‌شود گفت: مابقی انرژی توسط نیروگاه‌های اتمی، برق آبی، دیجی‌ها و تجدید پذیرها تامین می‌شود.

به گفته‌ی وی در شرایط فعلی ۵۱ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی در کشور وجود دارد که به لحاظ تعمیرات در شرایط بهینه به سر می‌برد و طبق فعالیت مستمر تعمیرات اساسی ‌آنها از مهر تا خرداد انجام شده است.

وی با بیان این که  در حال حاضر  تعمیرات اساسی تمامی نیروگاه‌ها به انجام رسیده و به طور کامل در مدار بهره‌برداری هستند، گفت: در اصفهان با توجه به محدودیت‌های آبی بهره‌برداری با ملاحظاتی انجام می‌شود اما آمادگی تولید صددرصدی وجود دارد.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی گفت: امسال برای نخستین بار بیش از ۹۴ هزار مگاوات برنامه تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی پیش از شروع پیک مصرف برق تابستان به پایان رسیده است.

وی فصول گرم سال را به عنوان روزهای اوج مصرف برق کشور معرفی کرد و افزود: آمادگی کامل نیروگاه‌ها برای تولید برق پایدار هدف اصلی این مجموعه است؛ از این رو همه ساله پس از عبور از فصل گرم سال و شروع مهرماه، فصل تعمیراتی نیروگاه‌های حرارتی آغاز شده و باید تا خردادماه سال بعد به پایان برسد. چرا که از خردادماه با افزایش مصرف برق کشور باید نیروگاه‌ها آمادگی کاملی برای پاسخگویی به بار مصرف این بازه زمانی داشته باشند.

اسکندری با اشاره به آمادگی نیروگاه‌های کشور در برابر تهدیدات احتمالی، گفت: در حوزه پدافند غیرعامل آمادگی کاملی در نیروگاه‌های حرارتی رخ داده و شبکه نیروگاه‌ها کاملا ایزوله است. به همین دلیل تاکنون تهدید جدی و موثری در این بخش نداشته‌ایم. در بخش آماده‌سازی نیروگاه‌ها تمامی مسائل پدافندغیرعامل مورد توجه قرار گرفته و خوشبختانه در این بخش آمادگی کاملی وجود دارد.

معاون راهبری تولید برق حرارتی ادامه داد: فرایند برق به‌گونه‌ای است که هم‌زمان با مصرف تولید صورت می‌گیرد و امکان ذخیره‌سازی چندانی وجود ندارد. براین اساس هر میزان صرفه‌جویی توسط مشترکان صورت گیرد در میزان تولید مؤثر است.

اسکندری با بیان اینکه کشورمان رو به توسعه‌ است و بخشی از برقی که تولید می‌شود به سمت بخش مولد اختصاص داده می‌شود که واجد ارزش‌افزوده بوده، صنعت برق صنعتی زیرساختی است که از همه بخش‌های کشور حمایت می‌کند و همه از آن استفاده می‌کنند. بر این‌ اساس میزان مصارف در ۲۴ ساعت متغیر است و اوج مصرف ۲۰۰ ساعت است.

وی ادامه داد: این زمان کم اوج مصرف نیاز به سرمایه‌گذاری‌های سنگین در احداث نیروگاه‌های جدید را توجیه‌پذیر نمی‌کند و بر این ‌اساس باید به سمت روش‌های دیگری مثل صرفه‌جویی و ارتقای راندمان نیروگاهی رفت. در بخش صرفه‌جویی صنایع همکاری خوبی با صنعت برق دارند.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی با بیان اینکه همه نیروگاه‌های کشور از لحاظ پدافند غیرعامل در برابر هر تهدیدی در آمادگی کامل قرار دارند، گفت:  آمادگی کامل نیروگاه‌ها از لحاظ پدافند غیرعامل سبب شده تاکنون هیچ تهدیدی اتفاق نیفتاده باشد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایسنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.