روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 18402
  پرینتخانه » استان تاریخ انتشار : 24 خرداد 1400 - 17:51 | | ارسال توسط :

رییسی: توسعه هرمزگان نیازمند اقدامات جهشی است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:هرمزگان استانی با ظرفیت های فراوان در بخش های مختلف است که چندان این ظرفیت ها مورد توجه قرار نگرفته و توسعه این منطقه نیازمند اقدامات جهشی و تاثیرگذار به ویژه در کارهای مرتبط با حوزه دریا است.
رییسی: توسعه هرمزگان نیازمند اقدامات جهشی است

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی عصر یکشنبه در برنامه تبلیغاتی خود در شبکه استانی خلیج‌فارس اظهار داشت: شرایط معیشت و کسب و کار مردم در هرمزگان مورد قبول نیست و این وضعیت بسیار رنج آور می باشد که رفع آن با گام های معمولی امکان پذیر نبوده و نیازمند کارهای جهشی هستیم.

وی با اشاره به برنامه دولت آینده برای تشکیل ستاد توسعه هرمزگان در کوتاهترین زمان ممکن ، تصریح کرد: می توان مشکلات بیکاری و معیشت مردم هرمزگان را با توسعه اقتصاد دریا تا حدودی برطرف کرد که جهت محقق شدن این مساله باید یک ستاد توسعه در این استان فعال باشد و کارها به صورت منظم و زنجیره ای انجام شود و از هر بی برنامگی جلوگیری شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این برنامه بیان داشت: انجام موفق هر اقدامی نیازمند حضور فعال جوانان و دلسوزان این مرز و بوم است که متاسفانه امروز بسیاری ها دچار یاس و ناامیدی شدند و باید با اقدام و عمل امید و اعتماد را به مردم بازگرداند.

پایان رانت و فساد باید هر چه سریعتر اعلام شود

حجت الاسلام رییسی در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه باید شرایط را به نفع مردم تغییر دهیم و جلوی هرگونه فساد و رانتی را بگیریم، گفت: پایان دادن به رانت و فساد از مهمترین اولویت هایی است که ما در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: بسیار ناراحت کننده است که در مرکزی همچون بندرعباس با داشتن ظرفیت های فراوان تولید ، شاهد بیکاری و فقر مردم باشیم.

وی با اشاره به فعالیت پالایشگاه بزرگ ستاره خلیج فارس، گفت: با راه اندازی این مجموعه بی نظیر کشور از وارد کننده به صادر کننده بنزین تبدیل شد که این اقدام با یک کار جهادی به سرانجام رسید و امروز شاهد تاثیر مثبت آن در هرمزگان و اقتصاد کشور هستیم.

حجت الاسلام رییسی ابراز داشت: ما به دنبال آن هستیم که فساد، رانت، ناکارآمدی و تبعیض و بی عدالتی را نابود کنیم و تولید و کارآمدی و فرزانگی را به جایگاه والا و در شأن مردم هرمزگان و کشور برسانیم.

هرمزگان به میزان نقش آفرینی و وضعیت سوق الجیشی خود توسعه نیافته است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از صحبتهای خود با طرح این سوال که چرا هرمزگان با داشتن امکانات و ظرفیت های بسیار همچنان با فقر و بیکاری مواجه است، گفت: دلیل این مساله آن است که این استان به میزان نقش آفرینی و وضعیت سوق الجیشی خود مورد توجه قرار نگرفته و توسعه نیافته است.

وی ادامه داد: هرمزگان به ویژه برخی از مناطق مرکزی بندرعباس با مشکلاتی همچون مساله فاضلاب مواجه هستند که بهداشت و سلامت آنها را تحت تاثیر قرار داده و باید دستگاه های مرتبط این مساله را رفع کنند که ما برای این موضوع نیز راهکار و برنامه داریم.

وی حاشیه نشینی را از دیگر مشکلات مهم این استان عنوان کرد و گفت: دلیل این مشکل نیز بی توجهی به اقتصاد روستاها است که موجب شده تا تولید و کشاورزی در مناطق روستایی کاهش یافته و روستاییان به حاشیه شهرها مهاجرت کنند.

حجت الاسلام رییسی تصریح کرد: در صورتی که مشکلات مردم در روستاها به ویژه مسایل حوزه کشاورزی حل شود، روستاییان در روستاها ماندگار خواهند شد و به این طریق از توسعه حاشیه نشینی نیز پیشگیری می شود.

برخورد قاطع با صید ترال

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این برنامه تبلیغاتی ، صید ترال را از دیگر مشکلات مردم هرمزگان و سایر مناطق جنوبی کشور از جمله استان بوشهر عنوان کرد و گفت: اینگونه صید به شدت به محیط زیست و منابع آبزیان آسیب وارد کرده و صیادان را با مشکلات بسیار مواجه کرده است.

حجت الاسلام رییسی ادامه داد: سازمان های مسوول از جمله جهاد کشاورزی باید با قاطعیت با این مساله برخورد کنند و ما در دستگاه قضایی و با کمک ارگان هایی همچون نیروهای سپاه و دیگر دستگاه ها تلاش کرده ایم تا جلوی این گونه صیدها گرفته شود.

مزارع پرورش میگو باید به بومی ها واگذار شود

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات رییس جمهوری کشورمان در بخش دیگری از صحبتهای خود مزارع پرورش میگو در هرمزگان را مورد اشاره قرار داد و گفت: توسعه این مزارع و جذب سرمایه گذاری اقدام بسیار خوبی است اما باید این مزارع به مردم محلی که اقتصادشان می تواند با این فعالیت ها بهبود یابد، واگذار شود و از ظرفیت آنها استفاده گردد.

هوشمندسازی بنادر از ضروری ترین اقدامات در هرمزگان است

حجت الاسلام رییسی در این برنامه با اشاره به سفر خود به هرمزگان و بازدید از بنادر این استان، گفت: یکی از مهمترین و ضروری ترین اقدامات در این استان، هوشمندسازی بنادر به منظور کنترل وضعیت صادرات، واردات و پیشگیری از رسوب کالا است.

وی ادامه داد: معتقد هستیم که نظام صادرات، واردات و کالا و ارز در یک دولت هوشمند به صورت سامانه های متصل به هم کاملا در رأس نگاه مدیران و مورد نظارت باشد تا هم بتوان با هرگونه بی برنامگی و فساد مبارزه کرد و هم اینکه در انجام امور مردم سرعت عمل به خرج داد .

ضرورت سرمایه گذاری بخش خصوصی در هرمزگان بسیار جدی است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از صحبتهای خود در این برنامه بار دیگر ظرفیت های ویژه هرمزگان را مورد اشاره قرار داد و گفت: ضرورت سرمایه گذاری بخش خصوصی در این استان بسیار جدی است.

حجت الاسلام رییسی ادامه داد: بنادر و اسکله های صنعتی، تدارکاتی و صیادی بسیاری در این استان فعال هستند و حدود ۸۰ درصد مبادلات تجاری کشور از طریق بنادر هرمزگان انجام می شود.

وی با اشاره به وضعیت خاص جغرافیایی و اقلیمی هرمزگان و ارتباط آن با دریای عمان، خلیج فارس و تنگه هرمز، گفت: می توان از با ایجاد زیرساخت ها و رفع موانع و مشکلات ، زمینه را برای سرمایه گذاری ایرانی های خارج از کشور در این منطقه فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: باید با برنامه ریزی و مدیریت و ایجاد جاذبه های لازم، سرمایه های ایرانی های خارج از کشور را به سمت کشور هدایت کنیم.

حجت الاسلام رییسی تصریح کرد: صنعت گردشگری در هرمزگان از صنایعی است که می تواند بسیار پرجاذبه باشد و زمینه اشتغال و بهبود معیشت مردم را به دنبال داشته باشد.

در مدت دو سال تولید خودرو به دو میلیون دستگاه می رسد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  در این برنامه ، مساله خودرو و گرانی آن را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: مساله خودرو هم از نظر کمی و کیفی و از نظر قیمت گذاری باید مورد باز نگرای قرار گیرد.

حجت الاسلام رییسی با تاکید بر خروج خودرو از حالت انحصاری ، بیان داشت: در حال حاضر حدود یک میلیون دستگاه خودرو تولید می شود که امکان افزایش تولید آن به دو میلیون دستگاه در مدت دو سال وجود دارد و این از برنامه های ما در دولت آینده است.

وی ادامه داد: در گام اول و با رفع مشکلات و برقراری زنجیره عدالت و حمایت از تولید کننده و مصرف کننده و برقراری یک سیستم صحیح قیمت گذاری ، می توان به تولید یک هزار و ۶۰۰دستگاه دست یافت.

نامزد انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوریادامه داد:  جوانان عزیز ما به‌درستی می پرسند چرا در صنایع دفاعی می‌توانیم موشک بسازیم اما نمی‌توانیم خودرو با کیفیت تولید کنیم؟ علت آن است که فناوری موجود در صنایع دفاعی و نظامی در صنعت خودروسازی سرریز نمی‌شود در حالی که با سرریز فناوری صنایع موجود به صنعت خودروسازی افزایش کیفیت خودرو داخلی امکانپذیر است.

به دنبال بازنگاه در دولت آینده هستیم

حجت الاسلام رییسی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به برنامه های دولت آینده در صورت انتخاب از سوی مردم، گفت: در گام اول به دنبال بازنگاه در دولت هستیم و باید یک شایسته سالاری در سیستم حاکم شود.

وی ادامه داد: شفاف سازی و خروج از حالت محرمانگی در تمام مسایل به جز برخی مسایل امنیتی که در همه جای دنیا مرسوم است، در برنامه کاری ما قرار دارد ، زیرا که باید با مردم صادق بود و روند امور بر شفافیت استوار باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دولت آینده به دنبال شفافیت محوری هستیم و این موضوعی است  که باید در اولویت کاری همه دستگاه ها قرار گیرد زیرا که مخفی کاری موجب سلب اعتماد مردم می شود.

وی بیان داشت: رهبری بسیار مورد علاقه و محبوب مردم هستند زیرا که کاملا صادقانه و شفاف با مردم صحبت می کنند.

حجت الاسلام رییسی با تاکید بر مبارزه جدی با رانت و فساد، گفت: ساختارهایی همچون نظام مالیاتی و بانکی باید متحول شوند و نظام اداری نیز باید عادلانه و به دور از فساد فعالیت نماید.

وی کنترل گرانی و گرانی سازی را از دیگر برنامه های مهم دولت آینده عنوان کرد و گفت: حمایت از خانواده و محرومان ایجاب می کند که در این موضوع کاملا قاطعانه عمل نماییم و تامین حداقل معاش برای مردم وظیفه دولت است.

هزینه سلامت باید کاهش یابد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از این برنامه تلویزیونی مساله سلامت را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: هم اکنون حدود ۴۶ درصد هزینه سلامت از جیب مردم پرداخت می شود که ما به دنبال نصف کردن آن هستیم.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.