روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 18430
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 25 خرداد 1400 - 13:49 | | ارسال توسط :
در نشست خبری مطرح شد؛

زاکانی: باید جریان انقلاب را به شخص خود ترجیح دهیم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید جریان انقلاب را به شخص خود ترجیح دهیم. مگر اینکه احساس شود برای مشارکت حداکثری باید همه حضور داشته باشیم.
زاکانی: باید جریان انقلاب را به شخص خود ترجیح دهیم

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، «علیرضا زاکانی» روز سه شنبه در نشست خبری گفت: در مقام اجرا و عدالت ما به دنبال شایسته سالاری و دوری از تنگ‌نظری و افزایش توانمندی کشور هستیم. ما به دنبال این هستیم که در ایران الگو ایجاد کنیم و نوع مواجهه ما با سایر کشورها نیز رشد آنها بوده و به جای اجیر کردن آن رشد تعالی این کشورها را مد نظر داریم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهمری در پاسخ به این سوال که مصداق همگرایی در جریان انقلاب چیست؟ گفت:‌ هر کدام از این پنج نفر خود را به دیگری ترجیح می‌دهند و نشان دادند که برای اداره کشور برنامه دارند. بنده خیلی مشتاقم که ما پنج نفر جلسه ای با یکدیگر برگزار کنیم. این پنج نفر جریان انقلاب با یکدیگر صحبت کنند و کاری که سبب ظرفیت برای کشور است آن را فراهم کنند.

زاکانی افزود: شاید من احساس کنم که نگاه من ویژه است ولی باید جریان انقلاب را به شخص خود ترجیح دهیم. مگر اینکه احساس شود برای مشارکت حداکثری باید همه مردم حضور را حفظ کنیم.

وی درباره اینکه آیا با برخی درباره این اجماع صحبت کردید و پاسخ آنها چه بوده است، گفت: اجازه بدهید جلو برویم ولی بنده معتقدم بهتر است منطق و دلیل جای خود را به احساس بدهد و ما در پی این هستیم که با دوستان صحبت کنیم و منطق را حاکم کنیم و نباید اجازه دهیم جریان انقلاب با انفرادی عمل کردن ما ضربه بخورد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره اینکه این دولت قرار است چگونه وعده‌های خود را محقق کند، اظهار داشت: دولت کشور را با ۲۰ درصد تورم تحویل گرفت و امروز با ۵۰ درصد تورم تحویل می دهد. علاوه بر این با بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی را تحویل گرفت و امروز ۳۵۰۰ هزار میلیارد تومان تحویل می دهد.

وی افزود: کارگران فصلی، سرپرستان خانوار بیمه نیستند.از طرفی این دولت ۳۴ هزار میلیارد تومان منابع دولت آینده را پیش‌خور کرده است. علاوه براین برای حل مشکلات کشور پایه غلطی در قالب نگاه به خارج گذاشته است. اما اینکه آیا دولت می‌توانست، قطعا دولت می توانست.

زاکانی ادامه داد:‌ دولت می‌توانست از ابزارهای موجود به بهترین شکل استفاده کند ولی دولت از ابزارهای خود و از ظرفیتها برای بهبود وضعیت کار و معیشت و کرونا استفاده نکرد.

وی با بیان اینکه دولت به جای اینکه از پول نفت ارتزاق کند،‌باید از جهش تولید و مالیات استفاده کند،‌ گفت:‌ این سبب افزایش خلق ثروت می‌شود و مالیات نیز کارایی و توزیع ثروت را اثر بخش می‌کند.

زاکانی با باین اینکه کشور از سرطان‌های مختلفی رنج می‌برد، گفت: تجاوز به حریم خصوصی افراد، بیکاری، فقر، از هم گسستگی، از جمله سرطان‌های کشور است. دولت الکترونیک را سرلوحه خود قرار می دهیم و در عین حال فیلترینگ را کاسبی می‌دانیم. اینترنت امن یعنی اینکه کودک ونوجوان خود را در معرض فیلم های غیراخلاقی قرار ندهیم. این کار مانند همان روش انگلیس و آمریکا است.

وی با بیان اینکه ما می گویم زنده باد مخالف ما اظهار داشت:‌ از بدنه مخالفان و از بدنه جریان اصلاحات باید همه ملت‌ها یکپارچه کنیم بر علیه بی‌عدالتی، وابستگی به خارج، بر علیه فقر و بر علیه قبیله سالاری، بر علیه عدم شایسته سالاری قیام کرده و خود را به خودمان بسپاریم. ما به دنبال تحول هستیم و در این مسیر به مردم دروغ نخواهیم گفت.

استقلال و پرسپولیس را واگذار می‌کنیم

زاکانی با بیان اینکه در پاسخ به این سوال که برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس چه برنامه و مدلی دارد، گفت: در دهه ۷۰، ۸۰ و ۹۰ واگذاری انجام شده ولی این واگذاری با نگاه غلطی انجام شده و هدف دولت اداره خود دولت بوده است. از طرفی در این واگذاری‌ها مفسده‌هایی صورت گرفته است و زمین و کارخانه را فروختند و به جای اینکه کارآمدی ایجاد کنند، کشور را فروختند.

وی ادامه داد: ما در این کار ظرفیت مورد واگذار شده را افزایش داده و دقت می‌کنیم برای بالابردن امکانات این کار را انجام دهیم. به عبارتی در نحوه واگذاری به دنبال سبک سازی دولت و دادن آن به کسانی هستیم که اهلیت دارند. همچنین سهمی برای کارگران و کارمندان آن مجموعه قرار می دهیم و هدف ما این است که بدنه جامعه ثروتمند شود.

باید فرهنگ و هنر و ورزش از دست امنیتی‌ها خارج شود

زاکانی با بیان اینکه در واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس پیشکسوتان و هواداران نیز دیده می‌شوند، گفت:‌ این دو بخش سرمایه‌های دو باشگاه هستند و دولت خود را موظف می‌داند که هواداران و پیشکسوتان را ذی‌سهم کند. به عبارتی نوع واگذاری بر محور هواداران و پیشکسوتان است و باید دولت فرهنگ و هنر و ورزش را از دست امنیتی‌ها خارج کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نیروهای امنیتی ما کار ورزشی می‌کنند و ورزشکاران کار امنیتی، اظهار داشت: باید کار را به دست کاردان داد و هواداران دو باشگاه را برای سهامداری این دو باشگاه درگیر کرده و پیشکسوتان را بر اساس مشارکت اجتماعی دخیل کنیم.

وی با بیان ۷۸ هزار طرح ناتمام در کشور وجود دارد، گفت: ۸۰۰ هزار میلیارد تومان برای به سرانجام رساندن این طرح ها پول نیاز است و اگر ۹ پیشران که در دولت اقدام و اصلاح در نظر گرفته شده،‌انجام شود، راه برای اداره کشور باز می‌شود.

به دنبال اجماع ۵ نامزد جبهه انقلاب هستم

وی درباره اینکه آیا به نفع رییسی کنار می کشید یا خیر؟ گفت:‌ هر کدام این پنج نامزد برنامه دارند و هدف من از صحبت این پنج نفر برای این است که سرمایه انقلاب حفظ شود و موضوع ما بحث منطقی است و جهت‌گیری جدید دولت اولویت نخست ما است.

زاکانی با بیان اینکه تغییر جهت‌گیری دولت برای ما موضوعیت دارد، گفت:‌ در این تغییر با یکدیگر صحبت می‌کنیم و باید با یکدیگر صحبت کنیم و ببینیم چه توفیقی سبب تغییر در این مسیر می شود.

وی یادآورشد: اینکه آیا همتی توییت کرده است که فلانی کنار رفته است، از خواب‌های ایشان است. البته بنده حاضرم هر فداکاری در این مسیر انجام دهم و در این راه همه را برای مقابله با خودکامگی و مقابله با تبعیض و صیانت از حقوق اجتماعی و مبارزه با فساد و فقر دعوت می‌کنم.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.