روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 37985
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 12 بهمن 1401 - 11:36 | | ارسال توسط :

زنگ انقلاب در مدارس کیش نواخته شد

همزمان با سراسر کشور و به مناسبت ایام الله دهه فجر ، زنگ انقلاب در مدارس جزیه کیش و بصورت نمادین در مدرسه دخترانه پروین اعتصامی این جزیره نواخته شد.
زنگ انقلاب در مدارس کیش نواخته شد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا ، در این مراسم که با حضور امامان جمعه و جمعی از مسوولان در کیش برگزار شد، دانش آموزان مدرسه دخترانه پروین اعتصامی به اجرای برنامه های هنری، سرود، دکلمه، شعر و مسابقه پرداختند.
حجت الاسلام علیرضا بی‌نیاز امام جمعه کیش نیز با اشاره به اهمیت بازخوانی تاریخ باشکوه انقلاب اسلامی برای نسل های جوان گفت: این انقلاب با تلاش های گسترده امام راحل و جانفشانی شهدا بدست آمده و امروز نیز باید با تبعیت از رهبر معظم انقلاب برای پایداری این نهضت تلاش کنیم.
شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش نیز در این آیین گفت:دانش آموزان همواره در تعیین سرنوشت کشور نقش بسزایی دارند و انتطار می رود با نهادینه کردن فرهنک انقلاب اسلامی در بین آنان این گام های مهمی در تعالی این نهضت برداشته شود.
در ادامه این مراسم که با اجرای سرودهای انقلابی توسط دانش آموزان همراه بود زنگ انقلاب همزمان با مدراس سراسر کشور نواخته شد.

اکران فیلم‌های چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ بهمن و جشن انقلاب از ۱۱ بهمن، برگزاری میز خدمت در نماز جمعه، دیدار سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش و معاونان او با خانواده شهدا، جشنواره خانوادگی کیش من با موضوع انقلاب ۱۲ و ۱۹ بهمن در پارک مینا، برگزاری نقش نور به مناسبت دهه فجر با حضور قاری و سخنران جواد فروغی و حافظ نوجوان کل قرآن و نهج البلاغه علی فیضی ۲۰ بهمن و جشنواره مجسمه ماسه ای با موضوع انقلاب در پارک ساحلی ماهیگیر ۲۱بهمن از دیگر برنامه های ایام دهه مبارک فجر در جزیره کیش است.

دیگر برنامه های در دستور کار نیز شامل برپایی ایستگاه نقاشی ویژه دهه فجر ۱۴ و ۲۱ بهمن و ایجاد مواکب انقلاب در شهرک رز و کرمانشاهان، اهدای گل در سواحل و مکان های عمومی کیش همراه با ابلاغ پیام های فرهنگی به گردشگران از ۱۷ تا ۱۸ بهمن، برگزاری شب شعر انقلاب در فرهنگسرای مرکزی در ۱۸ بهمن و اجرای کاروان خودرویی ویژه دهه فجر ۲۱بهمن از مسجد خاتم به سمت اسکله تفریحی است.

جزیره کیش با مساحت ۹۱.۵ کیلومتر مربع و جمعیتی حدود ۵۰ هزار نفر در ۱۸ کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است و از نظر تقسیم بندی سیاسی و اداری کشور، در محدوده استان هرمزگان و شهرستان بندر لنگه قرار دارد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.