روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 4717
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 04 مرداد 1399 - 10:12 | | ارسال توسط :
فعال اقتصادی کیش:

سالن کنسرت مریم کیش یکی از ۱۰ سالن برتر کشور است

یکی از سرمایه گذاران سالن کنسرت مریم کیش گفت: این سالن با بهره گیری از استانداردهای بین المللی روز دنیا ساخته و تجهیز شده است و جزء 10 سالن کنسرت برتر کشور است.

یکی از سرمایه گذاران سالن کنسرت مریم کیش گفت: این سالن با بهره گیری از استانداردهای بین المللی روز دنیا ساخته و تجهیز شده است و جزء ۱۰ سالن کنسرت برتر کشور است.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، میلاد صالح پورفعال اقتصادی و یکی از سرمایه گذاران سالن همایش و کنسرت مریم کیش در حاشیه افتتاح این سالن در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما با اشاره به اینکه پروژه ساخت این سالن از ۲۰ دی ماه سال گذشته کلید خورد اظهار کرد: قرار بر این بود که این پروژه در یک بازه زمانی۶۰ روزه آماده شود که در این صورت یک رکورد محسوب می شد اما به دلیل شیوع بیماری کرونا و با توجه به اهمیت کنترل بیماری و سلامت جامعه مدتی پروژه تعطیل شد.

وی با بیان اینکه سالن کنسرت مریم کیش از مجهزترین، بزرگترین و به روزترین سالن های کنسرت کشور است افزود: در رتبه بندی کشوری این سالن در مساحتی بالغ بر یک هزار و ۱۰۰ متر مربع و با ظرفیت یک هزار و ۱۱۵ صندلی از نظر تجهیزات و استانداردهای روز یکی از ۱۰ سالن برتر کشور است.

صالح پور با اشاره به اینکه سیستم نور و تصوی این مجموعه قابلیت ۴۰ متر پردازشگری تصویر دارد ادامه داد: از نظر سیستم های تصویر برداری، صوت و نورپردازی سالن کنسرت مریم کیش در جایگاه سوم کشوری قرار دارد.

وی هزینه سرمایه گذاری در این طرح را ۱۵ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: تمامی هزینه های احداث این سالن توسط بخش خصوصی پرداخت شده و از هیچ کمک هزینه دولتی و سازمانی استفاده نشده است.

این سرمایه گذار بخش خصوصی با بیان اینکه مهندسی و طراحی سالن پیرو تمامی استانداردهای بین المللی صورت گرفته است گفت: سیستم های تهویه، برودتی، آتش نشانی و ایمنی این ساختمان با استفاده از به روزترین تکنولوژی های ملی و بین المللی سخته و پرداخته شده است.

صالح پور در خصوص شرایط اقتصادی روز کشور و جزیره کیش نیز با اشاره به همه گیری بیماری کرونا در جهان و تاثیراتی که در اقتصاد جهان بر جای گذاشته است تاکید کرد: با توجه به اینکه امروز همه دنیا درگیر مقابله با این بیماری و چالش های به وجود آمده در عرصه های مختلف گردشگری و اقتصادی و.. است کشور ایران و به تبع آن جزیره کیش نیز از این چالش ها متاثر شده و با مشکلات عدیده ای در حوزه های گردشگری، تجارت و به طور کلی اقتصاد دست و پنجه نرم می 

وی با بیان اینکه عشق به کیش و رونق اقتصاد گردشگری در این خاکپاره مرجانی افزود: با توجه به اینکه بنده به عنوان کسی که در این بخش از خطه ایران اسلامی درس خوانده و بزرگ شده ام علاقه فراوانی به کیش دارم و شاید اگر سرمایه ای را که در حوزه گردشگری به کار گرفته ام در بخش دیگر یا شهر و مکان دیگری به کار گرفته بودم با چالش های کمتری درگیر می شدم اما عشق به کیش و روشن ماندن چراغ گردشگری جزیره موجب شد تا تمام توان خود را برای فعالیت در این بخش و رونق به گردشگری  کیش به کار ببرم.

این فعال اقتصادی افزود: با توجه به اینکه در شرایط کرونا تنها امکان استفاده از ۴۰ درصد ظرفیت سالن وجود دارد و همچنین همین ۴۰ درصد را به سختی با شرایط ورود مسافر به جزیره می توان پر کرد اما ما آماده فعالیت هستیم.

وی با بیان اینکه بخش های خصوصی حوزه گردشگری به عنوان یک صنف مهم و کارآمد در جزیره کیش که چرخه اقتصادی کیش را به گردش در می آورند با بروز چالش های موجود در مرز ورشکستگی قرار دارند تصریح کرد: اگر امروز مسئولان از بخش خصوصی حمایت نکنند این بخش متحمل ضرر و زیان غیرقابل جبرانی خواهند شد.

صالح پور تاکید کرد: برای جبران مشکلاتی که در بازه زمانی ۶ ماه اخیر به اقتصاد گردشگری کیش ضربه زده است سال ها زمان لازم است اگر مورد حمایت از سوی بخش های دولتی و سازمانی قرار نگیرند.

وی همچنین با تقاضا از مردم برای رعایت هر چه بیشتر اصول و موازین بهداشتی به عنوان تنهاترین راهکار گذر از بیماری کرونا خاطر نشان کرد: مردم با رعایت اصول بهداشتی می توانند به عبور از این پیچ سخت و خطرناک کمک کنند تا بار دیگر شاهد بازگشت روزهای خوش به زندگی و گردشگری و اقتصاد جزیره کیش باشیم.

جزیره کیش در ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی با ۹۱٫۵ کیلومتر مربع مساحت به عنوان نخستین منطقه آزاد گردشگری کشور یکی از قطب های مهم اقتصادی کشور است که امروز نیازمند حمایت های مسئولان تا با اجرای کامل و درست قوانین مناطق آزاد به رونق کشور و این خاکپاره مرجانی کمک شود.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.