روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 36273
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 12 آذر 1401 - 15:09 | | ارسال توسط :

ساماندهی مسکن دغدغه اصلی ساکنان کیش

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: ساماندهی و حل مشکلات مسکن در کیش اصلی‌ترین دغدغه ساکنان جزیره کیش است.
ساماندهی مسکن دغدغه اصلی ساکنان کیش

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، احمد جباری در گفتگوی تلفنی با خبر سیمای کیش، با اشاره به جای خالی کیش در مسکن ملی، گفت: جزیره کیش نیز در اجرای قانون جهش تولید مسکن لحاظ شده است.

وی تصریح کرد: مقرر شد جلسه‌ای در دو هفته آینده در کمیسیون عمران مجلس با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، نمایندگان دبیرخانه مناطق آزاد، وزارت مسکن و شهرسازی، اقتصاد و اعضای کمیسیون عمران مجلس برای رفع دغدغه مسکن در جزیره کیش تشکیل شود.

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی کمبود زمین در جزیره کیش را مطرح می‌کنند، گفت: زمین کافی برای احداث مسکن ملی در جزیره کیش وجود دارد و امیدواریم مشکلات ساکنان و بومیان جزیره کیش با اجرای مسکن ملی برطرف شود.

جباری گفت: با وزرای اقتصاد و راه و شهرسازی در خصوص راه اندازی سامانه نام نویسی مسکن ملی در جزیره کیش نشست‌های متعددی برگزار شده است.

وی افزود: نمایندگان کمیسیون عمران مجلس در جزیره هندورابی و به خصوص فرودگاه جزیره هندورابی جلساتی برگزار کردند.

جباری افزود: چرایی احداث، وضعیت فعلی و برنامه‌های آینده برای این فرودگاه از سوالات و مباحث اصلی نمایندگان کمیسیون عمران است.

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، گفت: جزیره کیش به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مناطق آزاد کشور امروز متاسفانه با یکسری مشکلاتی روبرو است.

وی افزود: در حوزه توسعه گردشگری و اقتصاد دریا محور فاصله زیادی با با کشور‌های همجوار در این خصوص داریم.

احمد جباری با اشاره به انتقال گاز طبیعی به جزیره کیش، تصریح کرد: انتقال گاز به منازل برای استفاده مردم از برنامه‌های بعدی در حوزه گازرسانی به جزیره کیش است.

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به واردات خودرو به کشور خاطرنشان کرد: متاسفانه با اعمال قوانین سرزمینی در مناطق آزاد مشکلاتی را در این مناطق به وجود می‌آورند.

جباری با اشاره به سفر‌های برخی نمایندگان به جزیره کیش و دیگر مناطق آزاد کشور گفت: تغییر نگاه نمایندگان مجلس نسبت به مناطق آزاد باید انجام شود تا بهترین تصمیم را برای رشد و توسعه این مناطق گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه تصمیم‌های خلق الساعه و یا صدور بخشنامه‌ها و لوایح دولتی که در مجلس تبدیل به قانون می‌شود مشکلاتی را برای مناطق آزاد کشور به وجود می‌آورد.

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، افزود: با مقایسه شرایط مناطق آزاد کشور با مناطق آزاد کشور‌های همسایه می‌توانیم نسبت به رفع مشکلات پیش روی سرمایه گذاران تصمیمات بهتری بگیریم.

جباری گفت: اعمال قانون مالیات و ممنوعیت واردات خودرو باعث جابجایی سرمایه سرمایه گذاران به حوزه سرزمینی و یا مناطق آزاد کشور‌های همسایه شده است.

وی تصریح کرد: فرسودگی ناوگان حمل و نقل در مناطق آزاد ناشی از ممنوعیت واردات خودرو به کشور است و  باید مناطق آزاد و حوزه سرزمینی را در تصمیم گیری‌ها برای ممنوعیت واردات خودرو از یکدیگر جدا کنیم.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.