روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 34609
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 22 شهریور 1401 - 16:50 | | ارسال توسط :

سه شرکت هواپیمایی فعالیت خود در کیش را آغاز کردند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: به منظور توسعه خدمات حمل و نقل هوایی سه شرکت هواپیمایی جدید فعالیت خود برای حمل و نقل مسافران فرودگاه این جزیره را آغاز کردند.
سه شرکت هواپیمایی فعالیت خود در کیش را آغاز کردند

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،مهدی کشاورز روز سه شنبه با اشاره به برخی مشکلات پیش روی در حمل و نقل هوایی جزیره اظهار داشت: با رایزنی های انجام شده در چند روز گذشته سه شرکت هواپیمایی چابهار، آساجت و فلای پرشیا برای اولین بار فعالیت حمل و نقل مسافری خود به مبدا و مقصد این جزیره را آغاز کردند.

وی افزود: به دلایل مختلفی از جمله تحریم و چالش های ناوگان هواپیمایی شرکت های داخلی و تعداد پروازهای فرودگاه بین المللی کیش مشکلاتی برای کشوندان به وجود آمده بود که در این راستا رایزنی برای افزایش فعالیت ایرلاین ها به مبدا و مقصد این جزیره انجام شده است.

کشاورز افزود: همچنین علاوه بر آغاز فعالیت سه ایرلاین، برخی از شرکت های هواپیمایی قول داده اند در آینده نزدیک میزان فعالیت خود را پس از بازگشت هواپیماهای جدید به مدار فعالیت در حمل و نقل مسافران به جزیره کیش مشارکت بیشتری داشته باشند.

بکار گیری ۹۰ درصد فعالیت کیش ایر در جزیره

وی یادآور شد: علاوه بر آن با پیگیری های انجام شده هم اکنون ۷۰ درصد فعالیت شرکت هواپیمایی کیش ایر به مبدا و مقصد این جزیره انجام می شود و افزایش این فعالیت به ۹۰ درصد نیز در دستور کار است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین پیگیری فعالیت کیش ایر با بیس این جزیره از دیگر دستورکارهای پیش رو است یادآور شد: مقرر شده در ۲۰ روز اند یک فروند فوکر اورحال شده صرفا در این جزیره فعالیت کند و علاوه بر آن با انجام تعمیرات اساسی یک فروند ایر باس ۳۲۱  از ۲ ماه آینده به ناوگان این شرکت اضافه می شود که از عمده توان آن نیز در این منطقه بهره گرفته می شود.

پیگیری برای جلوگیری از واگذاری کیش ایر به بخش خصوص

وی همچنین با اشاره به اینکه در این راستا تلاش ها برای توقف واگذاری شرکت هواپیمایی کیش ایر به بخش خصوصی و بازگرداندن مدیریت آن به جزیره ادامه دارد اضافه کرد: اولین نامه در این خصوص ۲۷ مرداد سال گذشته از سوی سعید محمد دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری به محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور مکاتبه شده است.

کشاورز افزود: در این نامه بر سه نکته شامل ابهامات برای زیان آور نشان داده شدن شرکت کیش ایر،  توقف واگذاری شرکت هواپیمایی کیش ایر به بخش خصوصی و بازگرداندن مدیریت آن به جزیره تاکید شده و تا کنون در قالب چندین فقره نامه حاوی نظرات کارشناسی از سوی سازمان منطقه آزاد کیش و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری به معاونت اقتصادی ریاست جمهوری، وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان خصوصی سازی ارسال شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: معتقدم در خصوص جلوگیری از واگذاری شرکت کیش ایر به بخش خصوصی و نحوه مدیریت آن ۱۰۰ درصد حق با مردم این جزیره است و ما تمام تلاش خود را برای تحقق خواسته های مردم بکار می گیریم.

وی اضافه کرد: بحث فعالیت شرکت هواپیمایی در این جزیره صرفا برای گردشگری نیست بلکه یک بحث استراتژیک و ابزار حاکمیتی است تا در شرایط بحرانی بتوانیم اوضاع را به نفع کیشوندان به ویژه در حوزه گردشگری و اقتصادی برگردانیم.

توسعه گردشگری در اولویت برنامه ها

کشاورز افزود: توسعه فعالیت ها به منظور رونق گردشگری  در این جزیره به عنوان یک اولویت از سوی سازمان منطقه آزاد کیش به صورت ویژه در دستور کار است و برای این منظور با شرکت ها، نهادها و دستگاه های مختلف رایزنی هایی انجام شده تا برنامه داشتن برای ۳۶۵ روز سال در این جزیره محقق شود.

وی اضافه کرد: برگزاری ۱۷ مسابقه ملی و بین المللی در رشته های اسکواش و تنیس تا اخر سال، رویداد کیش گیمز با همکاری ۱۳ فدراسیون ورزشی، ایجاد نخستین یخ نوردی در جزیره کیش، همکاری با شرکت های هلدنیگ در انجام فعالیت ها و برگزاری رویدادها از جمله نتایج نهایی شده در این جزیره است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.