روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 2691
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, سازمان منطقه آزاد کیش تاریخ انتشار : 21 خرداد 1399 - 10:18 | | ارسال توسط :
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش:

سواحل از اصلی ترین ظرفیت های مغفول مانده کیش است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشست هم اندیشی طرح توسعه و ساماندهی سواحل جزیره کیش گفت: سواحل کیش دارای ظرفیت هایی است که مغفول مانده و باید با سرعت، مطالعه و کار با کیفیت از آن استفاده شود.
سواحل از اصلی ترین ظرفیت های مغفول مانده کیش است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشست هم اندیشی طرح توسعه و ساماندهی سواحل جزیره کیش گفت: سواحل کیش دارای ظرفیت هایی است که مغفول مانده و باید با سرعت، مطالعه و کار با کیفیت از آن استفاده شود.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، غلامحسین مظفری در این نشست که با حضور جمعی از معاونت های سازمان و مدیران حوزه محیط زیست برگزار شد با بیان اینکه برگزاری این نشست و هم اندیشی در خصوص ظرفیت های سواحل کیش و نحوه بهره برداری از آن ها یکی از مهمترین موضوعاتی است که کمتر به آن پرداخته شده است اظهار کرد: از ابتدای حضور در کیش این برنامه را در دستور کار قرار داشتیم اما تاخیرهایی در عملیاتی سازی آن صورت گرفته است که با اجرایی شدن برنامه های مطرح شده در این نشست و انجام کار با کیفیت امیدواریم فرصت های از دست رفته جبران شود.

وی با تاکید بر بهره گیری از نظرات کارشناسان و مشاوران دراستفاده از ظرفیت های سواحل کیش افزود: سواحل کیش دارای ظرفیت های بسیاری است که طی سال ها مغفول مانده به همین دلیل اصرار داریم که بخشی از برنامه های مطرح شده در این نشست در سال جاری عملیاتی شود تا جبران زمان از دست رفته صورت پذیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه زمانبندی پروژه ها برای ما حیاتی و بسیار مهم است بر انعطاف پذیری طرح های ارائه شده تاکید کرد و افزود: نکته مهم این است که طرح های ارائه شده و پروژه ها قابلیت انعطاف داشته باشند تا اگر متقاضی برای طرح ها در چارچوب های ارائه شده وجود داشت به سرعت پذیرفته شود.

وی با اشاره به روشن بودن مواضع سازمان و تبیین و تعریف های صورت گرفته در طراحی ها و سیاست های کلی مورد نظر گفت: چارچوب کلی طرح ساماندهی سواحل با بررسی ها و مشاوره ها روشن است و سواحل زیبای کیش از ظرفیت های مغفول مانده ای است که با توجه به حریم دریا و رعایت قوانین زیست محیطی کار با کیفیت روی آن به انجام برسد.

مظفری با تاکید بر اینکه سواحل کیش یکی از عمده ترین مواردی است که می تواند کیش را از دیگر نقاط کشور متفاوت سازد اضافه کرد: سواحل کیش می تواند ما را نسبت به دیگر شهرهای کشور برجسته و خاص کند.

وی با بیان اینکه برخلاف دیگر سواحل کشور در جزیره کیش حریم دریا مورد توجه است و خیلی به حریم دریا ورود نشده ادامه داد: به رغم کارهای زیادی که در بخش شرقی جزیره صورت گرفته است اما ساماندهی این بخش و بخش های دیگر مانند ساحل مرجان و نقاط ساحلی که متقاضی دارد باید در برنامه کارها قرار گیرد و تا پایان سال فضا سازی ها انجام شود.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر تحقیقات بیشتر و مستند سازی تفاوت ها و ویژگی هایی که جزیره کیش را برجسته و متفاوت از دیگر شهرهای کشور می سازد مانند اکسیژن بالا و ظرفیت های ساحلی بر استفاده از پتانسیل های داخلی جزیره در راستای بهره وری از ظرفیت های ساحل کیش تاکید کرد.

وی افزود: نگاه ما این است که بخش هایی از پروژه های جزیره مانند هتل ها که از امکانات ساحلی برخوردار نیستند و حتی طرح های ورزشی در سرمایه گذاری این پروژه ها سهیم شوند.

مظفری با اشاره به اهمیت و توجه به نوع معماری ساحلی در کیش افزود: باید از الگوهای معماری خوب در این حوزه استفاده شود و در صورت نیاز فاز جدیدی برای مطالعه در ابن بخش به طرح افزوده شده و روی آن کار و فکر شود تا الگویی برای دیگر نقاط کشور باشد.

وی بر اجرای مسابقات در راستای بهره گیری از ایده ها و نظرات خلاقانه طراحان و فعالان این عرصه تاکید کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: با تاخیر شروع کرده ایم اما باید با کیفیت ارزش کار را بالا برد و مجموعه مدیریت سازمان اصرار دارد تا با عملیاتی کردن با کیفیت کارها طرحی که ارائه می شود قابل دفاع باشد و الگویی برای سواحل کشور باشد.

همچنین در نشست هم اندیشی طرح ساماندهی سواحل کیش سیاست های معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان و نیازها و مشکلات سواحل با تاکید بر استفاده از راهبرد های طرح های فرا دست مطرح شد که ارتقا کیفیت های بصری و خدمات گردشگری، تقویت سرزندگی در طول نوار ساحلی ،افزایش بهره وری از فضای ساحلی در تمامی ساعات شبانه روز و فصول مختلف،تامین حس ایمنی و آرامش محیطی در طول نوار ساحلی وپرهیز حداکثری از انحصاری کردن سواحل و خصوصی سازی سواحل از جمله موارد تشریح شده در این جلسه بود.

 در ادامه این مبحث، دلایل نابسامانی های ساحلی نیز با حضور مشاوران حاضر در جلسه و مدیران و نمایندگان معاونت عمرانی سازمان  تشریح شد که موضوعاتی چون عدم وجود طرح تفضیلی، واگذاری های بی برنامه و غیر اصولی اراضی ساحلی ،عدم رعایت یا نبود مقررات ساخت و ساز و بهره برداری و نظارت سطحی بر آن و عدم سیاست واحد و مدیریت یکپارچه به عنوان مهمترین دلایل برای بررسی بیشتر مورد تاکید قرار گرفت.

رویکرد های اجرای طرح ساماندهی از منظر مشاوران و مدیران مربوطه در حوزه عمرانی نیز در این پنل هم اندیشی به گونه ای مطرح شد که حفظ محیط زیست ساحلی حتما مورد توجه قرار گیرد و در کنار آن نیاز های رفاهی و گردشگری کیشوندان و گردشگران تامین شود و قابلیت رقابتی و جذابیت های مشوق برای سفر های مکرر به کیش با هدف برندسازی سواحل کیش در اولویت قرار گیرد.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.