روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 8077
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 12 مهر 1399 - 7:04 | | ارسال توسط :

سومین رزمایش پدافند زیستی با رمز یا علی ابن موسی الرضا(ع) در کیش برگزار شد

سومین رزمایش پذافند زیستی به منظور آمادگی هر چه بیشتر برای مقابله با شیوع ویروس کرونا با همکاری نهادهای نظامی و انتظامی، بهداشت و درمان و جامعه بازاریان در جزیره کیش برگراز شد
سومین رزمایش پدافند زیستی با رمز یا علی ابن موسی الرضا(ع) در کیش برگزار شد

سومین رزمایش پذافند زیستی به منظور آمادگی هر چه بیشتر برای مقابله با شیوع ویروس کرونا با همکاری نهادهای نظامی و انتظامی، بهداشت و درمان و جامعه بازاریان در جزیره کیش برگراز شد

به گزارش روزنامه اخبار کیش، حجت الاسلام احمد حسن زاده در این مراسم با اشاره به اینکه برای نجات از شر ویروس کرونا که امروزه تمام جهان را در برگرفته است باید سه حرکت مهم و بزرگ انجام شود اظهار کرد: مهمترین نکته فهم و درک صحیح از خطر این بیماری است و تا زمانی که به یک شناخت، فهم و درک صحیح و عمومی از خطرات این بیماری مهلک دست پیدا نکنیم نمی توانیم در مهار و نابودی آن موفق شویم.

وی افزود: امروز متاسفانه بسیاری از این افراد در برابر نحوه مقابله با این بیماری با سادگی از کنار آن می گذرند و حقیقت وجودی آن را باور نکرده و انکار می کنند که این عدم باور و سطحی انگاری بیماری می تواند بسیار خطرناک باشد.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل همین سطحی نگری هاست که امروز ما گرفتار موج سوم بیماری قرار گرفته ایم بر نقش رسانه های عمومی در تشریح وضعیت خطرناک شیوع بیماری و فرهنگ سازی مقابله و مبارزه با کرونا و رعایت اصول ایمنی اشاره کرد و افزود: امروز باید بیش از پیش رسانه ها به وظیفه خود در این زمینه عمل کرده و اصحاب فرهنگ و قلم این فهم و درک عمومی را در جامعه ایجاد کنند.

امام جمعه کیش با بیان اینکه همه باید باور کرده و به این اعتقاد برسیم که این ویروس کشنده بوده و برای تمام مردم جهان خطرآفرین است افزود: پس از اینکه به یک درک مشترک از خطر بیماری برای جامعه انسانی رسیدیم باید عرم و ارده عمومی برای مبارزه با این ویروس در میان مردم شکل بگیرد و همه برای نابودی آن دست یاری به هم داده و اگر این عزم و اراده در ما ایجاد نشود معلوم نیست که ثمره کافی و کاملی از تلاش ها به دست آمده و نتیجه مطلوبی حاصل شود.

وی با تاکید بر اینکه به عنوان سومین نکته مهم در مهار و نابودی کرونا باید از دعا یاد کرد افزود: باید از درگاه خداوند متعال عاجزانه درخواست کنیم تا این ویروس را از جامعه انسانی دور کند.

حجت الاسلام حسن زاده تاثیر گذاری دعا در افزایش فضای معنوی و روحیه جامعه به ویژه بیماران موثر برشمرد و خاطر نشان کرد: باید کسانی که اهل عرفان و شناخت و دعا هستند در دست به دعا برداشته و برای برچیده شدن شر ویروس دعا کنند زیرا دعا مسیری روشن و نورانی است که اهل بیت (ع) برای ما ترسیم کرده اند تا از بلاها دور شویم به ویژه دعای هفته صحیفه سجادیه که توسط مقام معظم رهبری نیز بسیار توصیه شده است.

سعید پورعلی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم با اشاره به تلاش های صورت گرفته در مرحله اول شیوع بیماری کرونا در کیش که از اوایل اسفند تا خرداد ماه به طول انجامید و با برنامه ریزی های منسجم و سیاست گذاری های شورای سلامت، انجام قرنطینه و قطع ارتباط با دیگر شهرها و کاهش تجمع های انسانی جزیره کیش توانست بر بیماری غلبه کرده و آن را کنترل کند افزود: در یک دوره سه ماهه در موج اول کرونا مردم با همراهی و همکاری، هم افزایی دستگاه های اجرایی و ایجاد زمینه های کنترل بیماری ، کیش توانست بر شیوع بیماری غلبه کند.

وی افزود: اما پس از سه ماه به دلیل کاهش تاب آوری در بخش های اقتصادی، اجرایی و خانوادگی الزام به برخی بازگشایی ها مشاهده شد که پس از برقرار ارتباطات اجتماعی و آغاز فعالیت ها و حضور مردم در بخش های مختلف با شیوع موج دوم روبرو شدیم که در این دوره به سمت مراقبت های فردی و نظارت حداکثری پیش رفتیم.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان ادامه داد: در این مرحله بر اهمیت رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شستن دست ها و استفاده از محلول های ضدعفونی کننده تاکید شد یرا این بیماری فعلا دارو و درمانی ندارد و مراقبت های فردی و پیشگیری بر هر چیزی مقدم است.

وی تصریح کرد: امروز و در شرایط کنونی که شاهد شیوع موج سوم کرونا با ضریب شیوع و قدرت بیماری زایی بالاتری هستیم نیاز است تا بیش از گذشته بر رعایت اصول بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و رعایت مقررات تاکید شده و با تخلف کنندگان از قوانین و کسانی که به اصول ایمنی و بهداشتی احترام نمی گذارند برخورد شود.

پورعلی با تاکید بر اینکه نباید مطلقا شرایط را عادی فرض کنیم زیرا شرایط عادی نیست و اگر بخواهد به حالت بحران نزدیک شود بی تردید ریشه های آن عادی پنداری شرایط است خاطر نشان کرد: امیدواریم با سیاست گذاری هایی که صورت گرفته و در حال اعمال است همچنین با نظارت و رعایت حداکثری شاهد بازگردانده شدن محدودیت ها نباشیم که در این راستا نیاز به مشارکت همه مردم و هم افزایی تمامی نهادها و ارگان ها و سازمان ها وجود دارد.

شهداد کناری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کیش نیز در این مراسم با تقدیر از هم افزایی تمامی نهادها، و ارگان های مستقر در جزیره کیش در مهار شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: با یک هم افزایی بی نظیر و مشارکت آحاد مردم در موج اول و دوم، کیش توانست علاوه بر مهار بیماری در این زمینه به الگویی برای کشور تبدیل شود.

وی تاکید کرد: در این دوره نیز بی تردید با سیاست گذاری های ستاد کرونا و شورای سلامت همچنین همکاری و تعامل خوبی که نهادها و سازمان های مستقر در جزیره کیش دارند در کنار همکاری و مشارکت مثال زدنی مردم فهیم جزیره کیش می توانیم با کنترل شیوع بیماری بر کرونا غلبه کنیم.

محمدرضا رضانیا سخنگوی شورای سلامت و رئیس مرکز توسعه سلامت کیش نیز در این مراسم با اشاره به اینکه امروز در این مراسم شاهد حماسه آفرینی دیگری از جامعه ایرانی بر علیه بیماری کرونا هستیم افزود: تمامی اقشار جامعه در کشور و جزیره کیش در مدت ۸ ماه گذشته که با این بیماری دست و پنجه نرم کرده ایم در کنار مدافعان سلامت بودند و ثابت کردند که در امر مبارزه با این بیماری جدی هستند.

وی افزود: ما شیوه و اصولی در دفاع داریم که برگرفته از دفاع مقدس بوده و مردم ما یاد گرفته اند که چگونه از جان و سلامت، ناموس و آب و خاک خود دفاع کنند و امروز در اقدامی که در سطح کشور شکل گرفته است شاهد همدلی ستودنی مردم برای مقابله و مبارزه با این بیماری هستیم.

رضانیا با تقدیر از تمامی آحاد مردم و مسئولان اعم از بخش دولتی و خصوصی خاطر نشان کرد: امروز هم در موج سوم بیماری که شدیدتر از دوره های قبل است امیدوارم با روحیه بسیجی در کنار هم و دست در دست هم از بحرانی که دنیا را درگیر کرده است به سلامت عبور کنیم.

رزمایش پدافند زیستی در جزیره کیش با حضور تمامی ارگان های نظامی و انتظامی، هلال احمر، مرکز توسعه سلامت کیش، شرکت عمران و خدمات کیش، معاونت عمرانی، ادارات و نهادهای وابسته به سازمان، بسیج و سپاه، نیروی انتظامی، پدافند هوایی، جامعه بازاریان و دیگر نهادها و ارگان های مستقر در جزیره کیش با رمز یا علی ابن موسی الرضا برگزار شد.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.