روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 8153
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, مرکز بهداشت تاریخ انتشار : 13 مهر 1399 - 10:10 | | ارسال توسط :
دکتر رضانیا رئیس مر‌کز توسعه سلامت کیش

شروع طرح مکمل یاری ویتامین A برای کودکان ۲ تا ۵ سال

دکتر رضانیا رئیس مر‌کز توسعه سلامت کیش در این رابطه گفت: تبعات اقتصادی ناشی از بیماری كوويد- ١٩ در كشور می تواند پیامدهای نامطلوبی بر وضعيت تغذيه گروه های آسيب پذير به ويژه كودكان زیر ۵ سال داشته باشد.
شروع طرح مکمل یاری ویتامین A برای کودکان ۲ تا ۵ سال

دکتر رضانیا رئیس مر‌کز توسعه سلامت کیش در این رابطه گفت: تبعات اقتصادی ناشی از بیماری کووید- ١٩ در کشور می تواند پیامدهای نامطلوبی بر وضعیت تغذیه گروه های آسیب پذیر به ویژه کودکان زیر ۵ سال داشته باشد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از مرکز توسعه سلامت کیش، وی افزود: سازمان جهانی بهداشت باتوجه به نقش ویتامین A در تنظیم و تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از ابتلا به بیماری تنفسی و کووید-١٩ و کاهش مرگ و میر ناشی از آن در کودکان زیر ۵ سال برنامه مکمل یاری ویتامین A به ویژه در مناطق کم برخوردار و محروم که کمبود این ویتامین یکی از مشکلات تغذیه ای به شمار می رود را توصیه می کنند در همین راستا کپسول های ٢٠٠ هزار واحدی ویتامین A تامین شده که توسط مراقبین سلامت و مراکز، پایگاه های سلامت  به کلیه کودکان ٢ تا ۵ سال داده می شود.

رضانیا افزود: این برنامه از ابتدای هفته جاری شروع که به صورت هر ۶ ماه یکبار به کودکان داده میشود لذا ازوالدین محترم درخواست می کنیم برای مکمل یاری ویتامین A کودکان خود با در دست داشتن کارت بهداشتی کودک و بارعایت کلیه پروتکل های بهداشتی به پایگاه های بهداشتی تحت پوشش خود مراجعه کنند.

شایان ذکر است یک دوره کلاس آموزشی در خصوص آشنایی بیشتر مراقبان و ماماهای مرکز توسعه سلامت با نحوه ارائه خدمات ذکر شده به والدین ویژه مراقبان و ماما در سالن شهید همت مرکز خدمات جامع سلامت بوعلی برگزار شد.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : مرکز توسعه سلامت کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.