روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 16 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 9 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 22985
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 04 آبان 1400 - 16:49 | | ارسال توسط :
مشاور رییس جمهوری:

شفافیت مانعی برای فعالیت امضاهای طلایی در مناطق آزاد است

مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی گفت: با راه‌اندازی سامانه شفافیت امضاهای طلایی و تصمیم هایی که باعث سقوط و صعود یک سرمایه‌گذار می شود را متوقف می کند.
شفافیت مانعی برای فعالیت امضاهای طلایی در مناطق آزاد است

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، سعید محمد روز سه شنبه در آیین رونمایی از سامانه شفافیت در جزیره کیش اظهار داشت: سرمایه گذاران، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی و سازمان های مناطق آزاد تجاری همه هدف مشترک اعتلای ایران اسلامی است و توسعه اقتصادی کشور را دارند.
وی اضافه کرد: با توجه به این هدف مشترک هیچ فاصله ای بین آنان وجود نداشته و بنده به عنوان‌ خدمتگزار همه ساکنان و سرمایه گذاران مناطق آزاد تجاری و ویزه اقتصادی همواره آماده شنیدن درد و دل آنان در جهت رفع مشکلات این مناطق هستیم.
محمد افزود: با وجود اینکه در گذشته علاوه بر اینکه زحمات بسیار زیادی برای اعتلای مناطق آزاد کشیده شده است اما معتقد هستم همیشه حرکت را از خوب به اعلا باید انجام و توسعه و برنامه ریزی کنیم.
وی با بیان اینکه برگزاری نشست عمومی و خصوصی با سرمایه گذاران مناطق آزاد  کمک می کند تا نواقص موجود را در یک فضای مشورتی حل کنیم افزود: رفع برخی از این مشکلات در اختیار دبیر خانه، و شورایعالی مناطق آزاد، هیات دولت و  مجلس شورای اسلامی است در نظر داریم رفع این چالش ها را از هر مرجعی پیگیری کنیم.
وی یادآور شد: نبود ثبات اقتصادی، قوانین خلق الساعه و دخالت های قوانین سرزمین اصلی در قانون چگونگی مدیریت مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی از مهمترین چالش های پیش روی این مناطق است.

شفافیت یکی از دغدغه های فعالان اقتصادی است
محمد در خصوص رونمایی از سامانه شفافیت کیش به عنوان پیشرو مناطق آزاد کشور در ایجاد این سامانه یادآورشد: شفافیت یکی از موضوع های اصلی که دغدغه فعالان اقتصادی بحث است و با این سامانه می توانند خدماتی که در مناطق آزاد ارایه می شود را به صورت شفاف ملاحظه کنند.
وی خاطر نشان کرد: این سامانه در تمامی مناطق آزاد تجاری  و ویژه اقتصادی راه‌اندازی می شود تا هیچ گونه تصمیم گیری و تبعیض پشت پرده با  امضاهای طلایی و تصمیم های که باعث سعود و سقوط سرمایه گذاران می شود را با ضابطه مندی به اتمام برسانیم. است می خوهایم شرای  برای 
مشاور رییس جمهوری افزود: در مناطق آزاد تجاری و ویزه اقتصادی کشور ۱۴ خدمت ارایه می شود که اکنون هفت مورد آن در سامانه شفافیت شفاف سازی شده و علاوه بر این سامانه ای در دبیرخانه برای معرفی ۱۰۰ فرصت سرمایه گذاری فراهم شده است.
مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی برای حضور سه روزه در رویداد نمایشگاهی و همایشی آیفیکس ۲۰۲۱ به کیش سفر کرده است.

وی سفر خود به این جزیره را با حضور در مزار شهدای گمنام و تجدید بیعت با شهدا و امام شهیدان آغاز کرد.
گشایش رویداد آیفیکس ۲۰۲۱ کیش (نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت ، گاز و پتروشیمی مناطق آژاد و ویژه اقتصادی کشور)، حضور در غرفه ها و نشست با سرمایه گذاران شرکت کننده در این رویداد از برنامه های سفر وی است.

وی همچنین درجریان سفر سه روزه خود به جزیره کیش با سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی،استاندار هرمزگان،ائمه جمعه و فرمانده سپاه ناحیه مقاومت کیش دیدار کرده و از طرح های نیمه تمام و واحدهای صنعتی و تولیدی این جزیره بازدید می کند.
محمد ساعت ۲۱ امروز سه شنبه دوم آبان از طریق برنامه تلویزیونی بازتاب شبکه کیش به صورت مستقیم با مردم این جزیره گفت و گو می کند.
وی پیش از این به مناطق آزاد تجاری اروند و انزلی سفر کرده بود و کیش سومین مقصد وی برای بازدید از مناطق آزاد تجاری جزیره است.
نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی موسوم به رویداد آیفیکس ۲۰۲۱ کیش دوشنبه دوم تا چهارشنبه پنجم آبان سال جاری برگزار می شود.
جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.