روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 31054
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 11 خرداد 1401 - 13:59 | | ارسال توسط :

شناسایی و بررسی وضعیت تراکم ساختمانی در کیش

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس با اشاره به وجود تراکم ساختمانی زیاد در کیش، گفت: این وضعیت باید شناسایی و وضع پایداری ساختمان‌ها بررسی شود.
شناسایی و بررسی وضعیت تراکم ساختمانی در کیش

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما، احمد جباری در دیدار اعضای کمیسیون عمران مجلس با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: قوانین خوبی در زمینه ایمن سازی ساختمان‌ها در کشور داریم، اما به درستی اجرایی نمی‌شوند.

نماینده غرب هرمزگان و عضو کمیسیون عمران افزود: از مسئولان جزیره کیش درخواست می‌کنیم در زمینه استحکام سازی و نظارت بر ساخت و ارایه پروانه‌ها و نبود نظام مهندسی فکری کنند.

وی با بیان اینکه مسکن ساکنان کیش همیشه دغدغه مردم بوده است، گفت: طرح نهضت ملی مسکن در کشور اجرایی شده است به جز منطقه آزاد کیش و با پیگیری‌ها از وزارت مسکن و شهرسازی متوجه شدیم در جزیره کیش منتظر اختصاص زمین هستند.

احمد جباری با اشاره به گاز رسانی به جزیره کیش، گفت: بحث انتقال گاز از پالایشگاه آفتاب لغو شده است و بالعکس گاز از مسیر عبوری به کیش آمده است.

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس گفت: درمانگاه تامین اجتماعی نیز موضوع دیگری است و پیگیری‌ها نشان می‌دهد مسئولان سازمان تامین اجتماعی نیز منتظر واگذاری زمین از سوی مسئولان منطقه آزاد کیش برای احداث درمانگاه هستند.

احمد جباری با اشاره به زندگی بومیان کیش، گفت: مناطق همجوار جزیره کیش مانند بندر چارک نیازمند توجه هستند چرا که چارک دروازه ورودی به جزیره کیش است.

وی تصریح کرد: پل آبنمای ورودی بندر چارک در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

جباری گفت: کمک‌های اجتماعی تا کمک به ایمن سازی و بلوار کمربندی از تعهدات و توافق بین سازمان منطقه آزاد کیش بوده که هنوز به سرانجام نرسیده است.

وی با اشاره به برگزاری جام جهانی قطر افزود: امیدوارم فرصت مناسبی برای شناساندن ظرفیت‌های مناطق آزاد و کشور در این رویداد مهم فوتبال به وجود آید و جزیره کیش سرافراز شود.

احمد جباری با تشکر از صداوسیمای کیش گفت: بسیار پیگیر اخبار هستند و خبر‌ها را به موقع و کامل پیگیری و منتشر می‌کنند.

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس گفت: کارکنان صداوسیمای مرکز کیش نیز مشکلاتی دارند و باید با کمک شما مسئولان مشکلاتشان حل شود تا بیش از پیش اهداف ثمر بخش شود.

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس گفت: خودرو با پلاک خارجی از دیگر کشور‌ها وارد می‌شود و در کشور تردد می‌کنند چرا خودرو‌های پلاک جزیره کیش نمی‌توانند حداقل درون استان هرمزگان تردد کنند.

نماینده شرق هرمزگان و عضو کمیسیون عمران نیز در این نشست گفت: هزینه‌های بالای زندگی در کیش مشکلات زیادی را برای قشر سازنده کیش به وجود آورده است و باید هم در زمینه مسکن و هم افزایش‌های حقوق برای کارگران جزیره تدبیری اندیشید.

رییسی افزود: ساکنان جزیره کیش در طول سال‌ها وقت گذاشته و تحصیل کرده اند، رشد کرده و پیشنهاد می‌شود در حوزه مدیریتی جزیره کیش از افراد بومی نیز استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد دولت در مناطق آزاد توسعه صادرات و رونق مناطق است و جزیره کیش می‌تواند پایانه‌ای برای صادرات غیر نفتی و گردشگری کشور تبدیل شود.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.