روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 3352
  پرینتخانه » ایران, گردشگری تاریخ انتشار : 08 تیر 1399 - 11:37 | | ارسال توسط :
مدیر کل میراث فرهنگی یزد خبر داد:

شهر جهانی یزد میزبان رویدادهای هوشمند گردشگری

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با تاکید بر سازگاری با کرونا، از برگزاری رویدادهای هوشمند گردشگری به ویژه سالگرد ثبت بافت تاریخی یزد در فهرست آثار جهانی یونسکو خبر داد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با تاکید بر سازگاری با کرونا، از برگزاری رویدادهای هوشمند گردشگری به ویژه سالگرد ثبت بافت تاریخی یزد در فهرست آثار جهانی یونسکو خبر داد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا، «سیدمصطفی فاطمی» با بیان این که همزیستی با کرونا از ضرورت بقای صنعت گردشگری است، اظهار کرد: با توجه به طولانی شدن بحران کرونا، نمی‌توان در مورد دوران پسا کرونا صبحت کرد چرا که همچنان درگیر این بحران هستیم و باید همسو با دنیا در زمینه همزیستی با این ویروس اقدام کنیم.

وی افزود: راهکار سازگاری و همزیستی با کرونا در زمینه گردشگری آموزش و ترویج فعالیت در این حوزه با برخورداری از راهکارهای بهداشتی است.

این مسئول از برگزاری رویدادها به صورت هوشمند در یزد خبر داد و گفت: ایجاد محدودیت برای سفر، برگزاری جشنواره‌ها و رویدادها و حتی بازار راهکار درستی نیست، بلکه باید سفر هوشمند، جشنواره هوشمند، مراسم‌های هوشمند و گردشگری و حتی بازار هوشمند را جایگزین کنیم البته این هوشمندسازی و سازگاری نباید با عادی سازی اشتباه گرفته شود.

فاطمی ترویج و تبلیغ هوشمندسازی رویدادها را در دستور کار استان دانست و گفت: جشنواره ثبت ملی قهوه یزدی اولین رویداد هوشمند گردشگری استان در سال جاری بود که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد اما به منظور نهادینه کردن این مسئله با ایجاد تنوع در ساختارها و زیرساخت‌های‌ برگزاری رویدادهای گردشگری، برنامه‌ای برای برگزاری چند رویداد در سال جاری خواهیم داشت.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد ایجاد محدودیت‌هایی مانند الزام پوشیدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، کاهش ظرفیت برخی از رویدادها بعضاً تا یک چهارم ظرفیت کل را از لازمه‌های برگزاری رویدادهای گردشگری دانست و از برگزاری رویداد ثبت جهانی یزد حتی به صورت مجازی خبر داد.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : ایسنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.