روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 20 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 13 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 9951
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 26 آبان 1399 - 7:33 | | ارسال توسط :
رئیس جامعه هتلداران جزیره کیش:

شیوع بیماری کرونا بالاترین لطمه را به صنعت گردشگری وارد کرد

مسیح اله صفا، رئیس جامعه هتلداران کیش در خصوص وضعیت هتل‌های جزیره کیش در این روزها گفت: تا روز سه شنبه 20 آبان 1399 وضعیت هتل‌های جزیره کیش نسبت به پاییز سال گذشته، بهتر بوده است و هیچگاه کمتر از 60 درصد اشغال هتل را نداشتیم.
شیوع بیماری کرونا بالاترین لطمه را به صنعت گردشگری وارد کرد

مسیح اله صفا، رئیس جامعه هتلداران کیش در خصوص وضعیت هتل‌های جزیره کیش در این روزها گفت: تا روز سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ وضعیت هتل‌های جزیره کیش نسبت به پاییز سال گذشته، بهتر بوده است و هیچگاه کمتر از ۶۰ درصد اشغال هتل را نداشتیم.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، وی افزود: از روز چهارشنبه که صحبت از تعطیلی و اعمال محدودیت‌ها پیش آمد تا حدود ۴۰ درصد افت حضور مسافران در این خصوص را شاهد بودیم.

وی همچنین در ادامه با بیان این نکته که درصد اشغال هتل‌های ۵ ستاره که گارانتی ایرلاین‌ها هستند از هتل‌های ۲ و ۳ ستاره بالاتر است و این در حالی رخ می‌دهد که چارتر کننده در زمان چارتربلیط،  برای این که بلیط سوخت نشود اتاق هتل را که گارانتی کرده ا با قیمت ارزانتری فروخته و  پکیجی را به مسافر ارائه می‌دهد و این در حالی است که هتل‌هایی که گارانتی نیستند درصد اشغال پایین‌تری داشته و تا حدود ۳۰ یا ۴۰ درصد است.

صفا ادامه داد: تعداد پروازها نیز در این مدت کاهش یافته و از ۳۰ یا ۴۰ پرواز طبق اعلام سایت‌های خبری به ۲۴ پرواز تقلیل یافته است. و به دلیل اینکه با ۶۰ درصد ظرفیت این پروازها انجام می‌گیرد و اگر هواپیما را با ۱۵۰ صندلی در نظر بگیریم در هر پرواز ۹۰ مسافر حضور خواهد داشت و در ۲۴ پرواز در حدود ۲۰۰۰ نفرگردشگر وارد جزیره خواهند شد که از این تعداد قطع به یقین یا دارای خانه دوم در جزیره کیش هستند و یا مسافرانی هستند که از خانه‌های شبانه برای اسکان خود استفاده می‌کنند بنابراین ۵۰ درصد از این تعداد گردشگر در هتل‌ها حضور خواهند یافت و این در جایی است که در هتل‌ها ظرفیت ۵ هزار اتاق را داریم با این وضعیت ظرفیت ما ۸۰۰ تا ۹۰۰ اتاق خواهد بود و چون متوسط مدت اقامت مسافران ۳ شب است تقریباً ۲۴۰۰ اتاق از ظرفیت پر شده است که اگر از ۶۰۰۰ کم کنیم، درصد اشغال اتاق‌های هتل‌ها ۴۰ درصد خواهد شد.

رییس جامعه هتلداران کیش با تشکر از زحمات پرسنل درمانی جزیره کیش افزود: امیدواریم کیشوندان و گردشگران در سلامتی کامل به سر ببرند تا زحمات پرسنل و کادر درمان و بهداشت که در راه خدا و برای حفظ جان و سلامتی هموطنانمان شبانه روز در حال تلاش هستند نتیجه بخش باشد.

وی تصریح کرد: از زمان آغاز بیماری کرونا صنعت گردشگری بالاترین لطمه را در کل جهان خورده است و در کشور ما بیشتر از سایر نقاط جهان این لطمه به چشم می‌خورد. چرا که دولتمردانی که در بخش گردشگری سایر کشورها در حال فعالیت هستند کمک‌های فراوانی به این صنعت کرده اند که متاسفانه در کشور ما تا امروز فقط در این مورد سخن به میان آورده و هیچ عملی در این خصوص صورت نپذیرفته است.

وی تصریح کرد: دکتر مونسان، وزیر گردشگری کشور در مصاحبه‌ای اعلام کرد تمامی اماکن استیجاری دولتی که در دست بخش خصوصی می‌باشند نباید اجاره بها بدهند. اما آیا این امر اجرا خواهد شد؟

صفا ادامه داد: با وجود تعطیل شدن هتل‌ها ما موظف به پرداخت حقوق پرسنل خود هستیم و این در جایی است که سازمان تامین اجتماعی از دریافت حق بیمه خود در این مدت اجتناب نمی‌کند و این در حالی است که هیچ خدماتی از سوی این سازمان ارائه نمی‌شود.

وی گفت: سازمان منطقه آزاد کیش در ماه ۶۰ میلیارد تومان هزینه به سازمان تامین اجتماعی می‌دهد حال سوال این است که چه زمانی این سازمان مساعدتی در این شرایط خواهد داشت؟ در تمام دنیا حقوق افرادی را که بیکار شده‌اند پیش پیش پرداخت می‌کنند و متاسفانه اداره کار حقوقی به کارگران بیکار شده ارائه نمی‌دهد و مشکلات فراوان در این خصوص وجود دارد و می‌توانم به صراحت بگویم که صنعت گردشگری در کشور حتی از ۱۰ درصد امکانات لازم نیز استفاده نکرده است.

صفا بیان کرد: قرار بر این بود که به ازاء هر نفر ۱۶میلیون تومان با سود ۱۲ درصد وام تعلق بگیرد که متاسفانه این امر صورت نگرفت.

مسیح اله صفا در خصوص پرسنلی که به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند نیز گفت: اگر کارگری به این بیماری مبتلا شود حتماً باید ۱۴ روز دوره قرنطینه خود را در مراکزی که برای این امر  از سوی مرکز توسعه سلامت و بهداشت پیش بینی شده است طی کند، پس از طی این دوران نیز این افراد باید یک دوره ۷ روزه را نیز طی کنند تا سلامت سایر پرسنل و مسافران حفظ شده و مشکل خاصی  در این خصوص رخ ندهد.

نویسنده : فاطمه یاقوتی | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.