روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 48184
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 25 بهمن 1402 - 14:39 | | ارسال توسط :

صحرائی: به سبک گذشته نمی‌توانیم برای آینده معلم تربیت کنیم

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان، نرم افزار تربیتی آموزش و پرورش است گفت: توجه جدی به دانشگاه فرهنگیان در برنامه هفتم توسعه، از جمله اقدامات بزرگ در این دولت است. همچنین دانشگاه فرهنگیان امروز برای خود کنکوری اختصاصی داشته و همسنگ یک وزارتخانه است.
صحرائی: به سبک گذشته نمی‌توانیم برای آینده معلم تربیت کنیم

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا،رضا مراد صحرائی در آیین معارفه رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه دکتر غیاثی(سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان) بسیار مجاهدانه و پرتلاش، در این چند ماه تلاش کردند افزود: دکتر برزویی رییس جدید دانشگاه فرهنگیان، شخصیت شناخته شده علمی و در آموزش عالی صاحب نام است. نگاه ما به کار و مسئولیتمان باید همچون امانتی باشد که ما را به هدف اصلی نزدیک کند و اگر هم روزی این امانت از ما گرفته شد ما به هدف نهایی نزدیک‌تر شده باشیم و باید این امانت را به بهترین شکل تحویل دیگری داد.

وی  با بیان اینکه این گفتمان در جامعه باید شکل بگیرد که آینده فردای ایران، امروز در دانشگاه فرهنگیان ساخته می‌شود تاکید کرد: عملکرد دانشگاه فرهنگیان در دولت فعلی قابل مقایسه با دوره‌های قبل نیست. این دانشگاه امروز برای خود کنکور اختصاصی دارد و همسنگ یک وزارتخانه است و به جایگاهی رسیده است که طبق برنامه هفتم توسعه هیچکس نمی‌تواند وارد آموزش و پرورش شود مگر از دریچه دانشگاه فرهنگیان بتواند وارد این وزارتخانه شود.

صحرائی ادامه داد: امروز هم مسئله کشور و هم راه حل آن «معلم» است. خواسته‌هایی از مسئولان دانشگاه فرهنگیان دارم و آن اینکه کنکور اختصاصی معلمان را جدی بگیرید، این کنکور برای اولین بار در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش توانمندسازی معلمان فعلی را وظیفه دیگر دانشگاه فرهنگیان دانست و به دوره‌های ضمن خدمت ۹۰۰ هزار معلم اشاره و اظهار کرد: بهترین برنامه توسعه آموزش و پرورش برنامه هفتم توسعه است. در این برنامه ۳۸ حکم صادر شده است؛ در برنامه هفتم توسعه صراحتاً نسبت دانشجو معلم تغییر و  صراحتاً به موضوع زیرساخت‌های دانشگاه فرهنگیان تاکید شده است.

وی با تاکید بر اینکه از زمان بسیار عقب هستیم گفت: به سبک گذشته نمی‌توانیم برای آینده معلم تربیت کنیم. معلمان آینده چند ساحتی هستند و آینده را می‌شناسند. خوشبختانه دانشگاه فرهنگیان طوری عمل کرده است که همه مدیران به دنبال فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان هستند. از رییس جدید دانشگاه می‌خواهم مدیریت فعال داشته و برای توانمندسازی معلمان برنامه‌ریزی خوبی داشته باشند و راهش هم همان راهی است که از ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ شروع کردیم و آن هم یکی شدن کل آموزش و پرورش است.

صحرایی درباره یکی شدن کل آموزش و پرورش گفت: دانشگاه فرهنگیان باید در تعامل با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی باشد که مشغول طراحی و تنظیم و چاپ کتب درسی است. دانشگاه فرهنگیان باید در تعامل با معاونت پرورشی و فرهنگی باشد زیرا برای آنان معلم و مربی پرورشی تربیت می‌کند؛ ما هم باید مانند وزارت بهداشت عمل کنیم. همان گونه که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند مدارس هم باید زیر مجموعه و متأثر از دانشگاه فرهنگیان باشد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایسنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.