روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 31780
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, فرهنگی تاریخ انتشار : 30 خرداد 1401 - 13:02 | | ارسال توسط :

طرح خانه های قرآنی در کیش اجرا می شود

معاون قرآنی نهاد امام جمعه کیش گفت: طرح خانه های قرآنی در این جزیره به منظور اعتلای فرهنگ این کتاب آسمانی اجرا می شود.
طرح خانه های قرآنی در کیش اجرا می شود

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،حجت الاسلام حمزه نقشبندی اظهار داشت: این طرح تابستان امسال در خانه قاریان، معتمدان محلی و افراد داوطلب در راستای رشد و تعمیق فرهنگ قرآنی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برپایی محافل قرآنی در خانه ها به صورت داوطلبانه توسط صاحبان آنها برگزار می شود اضافه کرد: روانخوانی و ترتیل از جمله اهداف اجرای طرح خانه های قرآنی بوده و سعی می شود با گسترش این محل ها حضور افراد در این محافل در نزدیک ترین محل سکونت انها باشد.

معاون قرآنی نهاد امام جمعه کیش یادآور شد: قرار بود این طرح قبل از همه گیری کرونا در جزیره برگزار شود که به علت شیوع این ویروس تا کنون به تعویق افتاده و با توجه به بهبود شرایط جزیره از نظر کرونا این طرح با رعایت تمام شیوه نامه برگزار می شود.

وی افزود: ۲ برابر شدن کلاس های قرآنی در سطح جزیره با همکاری مرکز آموزشی مشکلات و فرهنگسرای قرآن و عترت جزیره، اجرای طرح قرآن اذانگاهی و در محضر قرآن از دیگر برنامه های طرح ریزی شده در کیش برای بسط و گسترش فرهنگ این کتاب آسمانی است.

هم اکنون ۳۵ مربی قرآن در رشته های مختلف از جمله حفظ و مفاهیم، روخوانی، روانخوانی و تجوید در رده های سنی مختلف فعالیت می کنند و حدود ۵۰۰ قرآن آموز نیز در حال فراگرفتن این کتاب آسمانی هستند.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.