روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 40942
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 07 خرداد 1402 - 16:06 | | ارسال توسط :
سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش:

طرح منع ورود دوباره مجرمین مواد مخدر به کیش بررسی می‌شود

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به نقش اعتیاد و مواد مخدر در بروز آسیب‌های اجتماعی، گفت: در راستای پیشنهاد اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر کیش، به دنبال ساز و کار قانونی لازم برای منع دوباره ورود مجرمین مواد مخدر به این جزیره زیبا هستیم.
طرح منع ورود دوباره مجرمین مواد مخدر به کیش بررسی می‌شود

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، «سعید پورزادی» روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش با بیان اینکه هم افزایی لازم برای حفظ امنیت پایدار و جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی ناشی از مواد مخدر در این جزیره وجود دارد، اظهار کرد:‌ اعتیاد پدیده‌ای است که بسیاری از کشورها و حتی شهرهای کشورمان درگیر آن هستند و مختص کیش نیست، اما باید توجه کرد که آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد و مواد مخدر می‌تواند نقش منفی در توسعه گردشگری و اقتصادی مناطقی همچون کیش داشته باشد که بر اهمیت توجه به این حوزه می‌افزاید.

وی با قدردانی از شهامت و عزم جدی نیروی انتظامی کیش در مبارزه با مواد مخدر و سوداگران مرگ، بیان کرد: افزایش همکاری و هماهنگی‌ها برای انسجام بیشتر در مسیر تقویت پلیس برای مبارزه با این بلای خانمان سوز ضروری است.

تجهیز بندرگاه کیش به دستگاه ایکس ری

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با اعلام اینکه خرید و نصب دستگاه ایکس ری در بندرگاه این جزیره در دستور کار قرار دارد، گفت:‌ شرایط جزیره را درک می‌کنیم و در همین راستا نیز تمامی تلاش خود را برای خرید این دستگاه ۱۰۰ میلیارد تومانی به کار می‌گیریم.

درمان معتادان در دستور کار قرار گیرد

وی با بیان اینکه از نظر متخصصان و محققان، اعتیاد یک بیماری با پیامدهای اجتماعی است، اظهار کرد: برای درمان معتادان و بازگشت آنان به آغوش جامعه آماده سرمایه گذاری هستیم.

«پورزادی» ادامه داد: بسیاری از افراد معتاد به مواد مخدر نیازمند حمایت درمانی برای ترک اعتیاد هستند که در همین راستا هم افزایی بین دستگاهی باید افزایش یابد.

آموزش و پرورش برای آگاهی بخشی به دانش آموزان پای کار باشد

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت آگاهی بخشی به نسل جوان به خصوص دانش آموزان برای مقابله با مواد مخدر، افزود: آموزش و پرورش با برگزاری نشست‌های تخصصی، برنامه ریزی لازم برای آگاهی بخشی به نسل جوان را در دستور کار داشته باشد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به نقش مربیان پرورشی در مدارس برای آگاهی بخشی به دانش آموزان، اضافه کرد:‌ آموزش و پرورش در انتخاب مربیان پرورشی و اجرای برنامه‌های تخصصی جهت آگاهی بخشی برای حفظ دانش آموزان و آیندگان این مرز و بوم از این بلای خانمان سوز،‌ حساسیت لازم را داشته باشند.

پاتوق معتادان در مناطق متروکه تخریب می‌شود

وی به تجمع معتادان در برخی از مناطق متروکه در کیش اشاره کرد و گفت: این مناطق متروکه که هم به محلی برای تجمع معتادان تبدیل شده و هم شایسته سیمای زیبای این جزیره نیست، باید با هماهنگی‌های لازم قضایی و انتظامی تخریب شود.

«پورزادی» افزود: برخی از این مناطق متروکه که کل آن‌ها حتی به ۱۵ مورد نیز نمی‌رسد، متعلق به بخش خصوصی است که سال‌ها به حال خود رها شده و با وجود مکاتبه‌های مکرر نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام نشده است؛ در همین راستا نیز طی هماهنگی با دستگاه قضایی می‌توان نسبت به تخریب و انتقال نخاله‌های آن‌ها اقدام کرد.

وی ادامه داد: در گذشته برخی از آثار تاریخی در گوشه و کنار جزیره نیز به محلی برای تجمع معتادان تبدیل شده بود که خوشبختانه این معضل با پیگیری و اقدامات موثر، به طور کلی رفع شده است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش همچنین با تاکید بر ضرورت اجرای مستمر طرح‌های پاکسازی مواد مخدر،‌ اعلام کرد: در همین راستا حمایت‌های لازم و قانونی از پلیس به عمل خواهد آمد.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.