روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 42615
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 01 مرداد 1402 - 16:12 | | ارسال توسط :

عربستان عدم اتخاذ تدابیر لازم برای ممانعت از توهین به مقدسات اسلامی را محکوم کرد

عربستان در واکنش به آخرین اقدامات توهین‌آمیز علیه مقدسات اسلامی، اقدام یک گروه تندرو در هتک حرمت قرآن کریم و سر دادن شعارهایی علیه اسلام و مسلمانان در مقابل سفارت عراق در دانمارک را محکوم کرد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا،وزارت خارجه عربستان ضمن ابراز انزجار شدید خود از عدم اتخاذ اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار اهانت‌ها به مقدسات اسلامی، تداوم چنین اقداماتی را محکوم کرد.

عربستان در واکنش به آخرین اقدامات توهین‌آمیز این‌چنینی به مقدسات اسلامی، اقدام یک گروه تندرو در اهانت به نسخه‌ای از قرآن کریم و دادن شعارهایی نفرت‌پراکنانه و نژادپرستانه علیه اسلام و مسلمانان در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ، پایتخت دانمارک را محکوم و تقبیح کرد.

وزارت خارجه عربستان شامگاه شنبه ۳۱ تیر در بیانیه‌ای شدیداللحنی ضمن هشدار و ابراز انزجار درباره تکرار اقدامات تحریک‌آمیزی که احساسات میلیون‌ها مسلمان را در جهان جریحه‌دار می‌کند، عدم اتخاذ اقدامات لازم برای مقابله با اقدامات توهین‌آمیز را محکوم کرد.

در بیانیه شدیداللحن عربستان این‌گونه تعدی‌های توهین‌آمیز دعوت به نفرت‌پراکنی و خشونت‌ورزی علیه ادیان توصیف و همزمان تکرار چنین اقداماتی که احساسات میلیون‌ها نفر از مسلمانان را خدشه‌دار می‌کند، نقض آشکار همه قوانین و عرف‌های بین‌المللی خوانده شده است.

پیشتر وزارت خارجه عربستان ضمن احضار کاردار سفارت سوئد در ریاض مراتب انزجار شدید خود را از تکرار اعطای مجوزهای رسمی از سوی دولت سوئد به افراد تندرو برای تجمعاتی که در آنها به قرآن اهانت می‌شود، ابراز داشت و چنین اقدامات توهین‌آمیزی را در مغایرت با همه تعالیم دینی، قوانین و عرف‌های بین‌المللی و چالشی در برابر گفت‌وگوی میان ملت‌ها دانسته و محکوم کرد.

عربستان همچنین یادداشت اعتراض رسمی خود به دولت سوئد را به کاردار این کشور در ریاض تحویل داد که در آن ضمن ابراز مخالفت قاطعانه این کشور با چنین اقدامات توهین‌آمیزی، از مقامات سوئدی خواسته شد تا اقدامات فوری و لازم را برای متوقف کردن چنین اقدامات توهین‌آمیزی اتخاذ کنند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایسنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.