روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 20539
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 24 مرداد 1400 - 11:04 | | ارسال توسط :

عرق بدن و دلایل بوی بد آن

عرق حاوی مواد بد بو نیست و بوی خاصی ندارد و رشد بعضی از باکتری‌های بی ضرر موجود بر روی پوست و تغذیه از عرق باعث تراوش ترشحاتی می‌شوند که منجر به بوی عرق می‌شود.
عرق بدن و دلایل بوی بد آن

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، یکی مشکلات افراد بخصوص در فصول گرم بوی بد عرق است. عرق تشکیل شده از آب و نمک و کمی پروتئین است که از غدد عرق پوست ترشح می‌شوند.

علت ترشح آن این است که بدن با تبخیر شدن آب از سطح پوست گرمای بدن را تنظیم و کاهش می دهد.

این تعرق می تواند بعلت گرمی هوا و وضعیت آب و هوا، مصرف بعضی از خوراکی‌ها و یا داروها، تغییرات هورمونی، افزایش فعالیت، استرس یا هیجانات و یا دیگر وضعیت‌های روحی باشد.

تعداد غدد عرق پوست در نواحی زیر بغل، کف دست و پا، صورت می‌توانند بیشتر باشند.

عرق حاوی مواد بد بو نیست و خود به خود بوی خاصی ندارد. رشد بعضی از باکتری‌های بی ضرر موجود بر روی پوست و تغذیه از عرق باعث تراوش ترشحاتی می شوند که منجر به بوی عرق می شود.

بهتر است بدانیم که مصرف زیاد سیر و پیاز می تواند بوی بد عرق را تشدید کند.

لباس‌های تنگ، چاقی، جنس نامناسب و پلاستیکی لباس ها، بعضی از بیماری‌ها و تب نیز می تواند باعث افزایش ترشح عرق و یا مستعد کننده محیط برای رشد باکتری‌های تولید کننده بوی نامطبوع شود.

با رعایت این عوامل، شست و شوی روزانه بدن و لباس، استفاده از بعضی از فرآورده‌های خوشبو کننده و کاهنده تعرق، و در صورت نیاز بعضی از اقدامات درمانی می توان از ترشح بیش از حد عرق جلوگیری کرد.

ترشح بیش از حد نرمال اختلال هایپرهیدروزیس (Hyperhidrosis) نامیده می شود که می تواند آزار دهنده بوده و کیفیت زندگی فرد را از جهات مختلف کاهش دهد.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.