روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 43945
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 11 شهریور 1402 - 11:10 | | ارسال توسط :
با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و نخست وزیر عراق

عملیات اجرایی راه آهن شلمچه – بصره آغاز می‌شود

معاون اول رئیس‌جمهور جهت شرکت در مراسم آغاز بکار عملیات اجرایی راه آهن شلمچه بصره با حضور محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق و همچنین بازدید از پایانه های مرزی عازم استان خوزستان شد.
عملیات اجرایی راه آهن شلمچه – بصره آغاز می‌شود

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا،محمد مخبر پیش از عزیمت به این سفر یکروزه، پروژه راه آهن شلمچه بصره را یک طرح راهبردی برای ایران و عراق و تحول در منطقه غرب آسیا خواند که علاوه بر اتصال راه آهن دو کشور می تواند تکمیل کننده مسیرهای بین المللی حمل و نقل نیز باشد.

وی اظهار داشت: در راستای سیاست تقویت روابط با همسایگان و پس از دو سال پیگیری مداوم این مسیر مهم با همراهی دو کشور حداکثر تا دو سال آینده به سرانجام می رسد و امیدواریم بتواند برای هر دو کشور ایران و عراق و همچنین کشورهای منطقه منشا خیر و برکت باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور اتصال خطوط ریلی ایران به عراق و امتداد آن تا دریای مدیترانه پس از چند دهه را اتفاقی مبارک دانست و افزود: با تکمیل راه آهن شلمچه به بصره علاوه بر جهش فوق العاده در تبادلات تجاری و بازرگانی دو کشور، سایر کشورهایی که در شرق جهان قرار دارند، می توانند از خطوط ریلی ایران به نیمه غربی و کشورهای حوزه مدیترانه دسترسی پیدا کنند. همچنین امیدواریم این خط پس از راه اندازی در تسهیل مسافرت بین ایران و عراق خصوصا در شهرهای زیارتی نجف و کربلا نقش ویژه ای داشته باشد.

امروز در مراسمی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور ایران و نخست وزیر عراق در نقطه صفر مرزی عملیات اجرایی ۳۲ کیلومتر راه آهن شلمچه تا بصره آغاز می شود.

| منبع خبر : خبرگزاری ایسنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.