روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 10 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 3 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 46500
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 12 آذر 1402 - 14:52 | | ارسال توسط :

غربالگری سلامت حدود ۵ هزار نفر در کیش

سرپرست مرکز بهداشت کیش گفت: حدود ۵ هزار نفر از ابتدای طرح تا پایان روز گذشته در پویش ملی غربالگری سلامت در جزیره کیش شرکت کردند.
غربالگری سلامت حدود ۵ هزار نفر در کیش

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، اسدالله احمدی گفت: با تلاش کارشناسان سلامت مرکز بهداشت کیش از ابتدای شروع طرح تا پایان روز گذشته ۴ هزار و ۶۳۰ نفر در پویش غربالگری سلامت سنجش شدند.

وی خاطرنشان کرد: از این آمار ۲ هزار و ۳۳۶ نفر مرد و ۲ هزار و ۲۹۴ زن از نظر فشار خون و دیابت غربالگری شده اند و ۴۵ نفر از آمار در مرحله پیش دیابت و ۲۱۷ نفر نیز مبتلا به فشار خون بالا بودند.

اسدالله احمدی افزود: غربالگری تا ۱۵ دی ادامه دارد و افراد بالای ۱۸ سال و زنان باردار در هر گروه سنی می‌توانند از نظر فشارخون و دیابت رایگان ارزیابی شوند.

سرپرست مرکز بهداشت کیش، خاطر نشان کرد پویش ملی غربالگری سلامت در مراکز بهداشتی درمانی و پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت کیش انجام می‌شود.

اسدالله احمدی از افراد بالای ۱۸ سال جزیره کیش برای شرکت در این پویش دعوت کرد و گفت: افراد برای خطرسنجی و بررسی دیابت و فشار خون که زمینه ساز بسیاری از بیماری‌ها است می‌توانند صبح وعصر به بیمارستان و مرکز خدمات جامع سلامت بوعلی، پایگاه صدف، کلینیک امام علی در نوبت صبح، کلینیک امام رضا منطقه صدف نوبت صبح، پایگاه شهید ستاری پایگاه هوایی کیش نیز در نوبت صبح و پایگاه سحر در شهرک سحر نیز نوبت صبح مراجعه کنند.

وی گفت: ساکنان جزیره کیش و گردشگران شعار آگاهی زودتر، درمان موثر‌تر را فراموش نکنند.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.