روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 16 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 9 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 4760
  پرینتخانه » استان تاریخ انتشار : 04 مرداد 1399 - 12:13 | | ارسال توسط :
استاندار هرمزگان:

فاز اول پروژه شبکه آبیاری تحت فشار دشت میناب افتتاح شد

استاندار هرمزگان از بهره برداری فاز اول پروژه شبکه آبیاری تحت فشار دشت میناب در استان هرمزگان با دستور رئیس‌جمهور خبر داد.

استاندار هرمزگان از بهره برداری فاز اول پروژه شبکه آبیاری تحت فشار دشت میناب در استان هرمزگان با دستور رئیس‌جمهور خبر داد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایلنا، فریدون همتی در آئین افتتاح پروژه‌های آبیاری با بیان اینکه تاکنون ۷۵ درصد اراضی این استان به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱۸ هزار هکتار از اراضی استان به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شدند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مساحت اراضی آبی استان ۱۵۶ هزار و ۵۰۰ هکتار می باشد، افزود: در صورت تخصیص اعتبار در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۳۰هزار هکتار دیگر از اراضی استان نیز به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز خواهند شد.

استاندار هرمزگان ابراز کرد: اعتبار موردنیاز جهت اجرای ۹ هزار هکتار سامانه نوین در سال جاری بالغ بر ۲۳۴۰ میلیارد ریال است.

همتی مطرح کرد: با افتتاح از فازاول پروژه شبکه آبیاری تحت فشار دشت میناب به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های کشور در راستای سیاستهای دولت تدبیر و امید، گام بزرگی در راستای بهره برداری بهینه از منابع آبی و توسعه کشاورزی در اراضی تیرور، چاه اسماعیل، چاه شیرین، زیارت مولا و گوربند برداشته می‌شود.

وی افزود: سرمایه هزینه شده برای تکمیل فاز اول پروژه شبکه آبیاری تحت فشار دشت میناب بالغ بر ۷۴۰ میلیارد رالخ می باشد.

این مسوول میزان اعتبار دولتی پروژه سامانه‌های نوین آبیاری شاخه دشت شمالی میناب را ۶۳۰ میلیارد ریال و اعتبار بخش خصوصی را ۱۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

استاندار هرمزگان با اشاره اینکه عملیات اجرایی فاز اول پروژه شبکه آبیاری تحت فشار دشت میناب از اسفندماه سال ۹۶ آغاز شده است، ابراز کرد: مساحت پروژه ۳ هزار و ۷۵۰ هکتار بوده که با اتمام این پروژه برای ۷۵۰ نفر اشتغالزایی صورت گرفته است.

همتی در پایان با اشاره به اینکه تا سال ۹۲ در استان هرمزگان ۷۴ هزار هکتار از اراضی به سامانه نوین آبیاری مجهز شده بودند، خاطرنشان ساخت: مساحت اجرا شده و در حال اجرا سامانه های نوین از سال ۹۲ تاکنون ۴۴ هزار هکتار است.

در راستای پویش ملی #جهاد برای-جهش تولید، بهره برداری از ۸۰۹ طرح و شهرک گلخانه‌ای به مساحت ۴۷۳ هکتار، بهره برداری از ۵ طرح زیربنایی آب و خاک در مساحت ۷۳ هزار و ۵۰۰ هکتار و بهره‌برداری از ۱۶ هزار و ۸۰۰ هکتار طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیبدار در سراسر کشور با فرمان دکتر روحانی رئیس جمهوری آغاز می‌شود.

این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری ۳۴۰۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۱۰ هزار و ۳۴۰ نفر افتتاح خواهد شد.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : ایلنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.