روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 42869
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, ورزشی تاریخ انتشار : 10 مرداد 1402 - 10:33 | | ارسال توسط :

فدراسیون بادبانی حتی به قایق‌هاش دسترسی ندارد!

دبیرکل فدراسیون بادبانی گفت: برگزاری هرگونه رویداد مستلزم امکانات و نیروی انسانی تخصصی است و ما تا به امروز حتی به قایق‌هایمان نیز دسترسی نداشتیم.
فدراسیون بادبانی حتی به قایق‌هاش دسترسی ندارد!

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،«حمید شمالی» روز سه شنبه اظهار کرد: برگزار نکردن هرگونه رویداد ملی در هشت ماه گذشته ایرادی است که به فدراسیون بادبانی وارد می کنند اما باید در نظر گرفت که برگزاری هرگونه تورنمنت نیازمند امکانات، تیم اجرایی و نیروی انسانی کارشناسی است، در حالیکه تیم اجرایی ما حتی در هشت ماه گذشته به قایق‌های بادبانی دسترسی نداشته است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از رشته‌های بادبانی حتی افسر و داور رسمی ملی نیز وجود ندارد، افزود: برای برگزاری هرگونه رویداد و مسابقه نیازمند یک تیم اجرایی بزرگ متشکل از افسران، تیم داوران و تیم میژرر (اندازه گیر) هستیم که متاسفانه نفر آموزش دیده در این حوزه نداریم.

دبیرکل فدراسیون بادبانی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای برگزاری دوره افسری در نیمه دوم مردادماه جاری، بیان کرد: برای حل این مشکل ماه‌ها تلاش کرده‌ایم که در همین راستا با همکاری فدراسیون سیلینگ آسیا از یک مدرس مالزیایی دعوت به عمل آمده که منتظر انجام مراحل اداری آن هستیم.

«شمالی» در پاسخ به اینکه «اینگونه برداشت می‌شود که مشخص شدن مقر فدراسیون بادبانی با یک بلاتکلیفی روبه رو است، نظر شما چیست؟» گفت: نظر و دیدگاه من در مورد مقر فدراسیون بادبانی قاطع و مشخص است و بارها در این باره اظهار نظر کرده‌ام؛ معتقدم که ورزش‌های دریایی و بخصوص بادبانی قابل مدیریت، توسعه و تصمیم سازی در پایتخت سیاسی کشور نیست؛ اگر بود که پس از ۱۵ سال ما در کوچکترین مسائل بادبانی با مشکلات جدی روبرو نبودیم و منابع و سرمایه انسانی به هدر نمیرفت؛ به طور مثال مگر می‌شود که هدایت اسکی روی برف و ورزش‌های زمستانی را در بندرعباس یا بوشهر انجام دهیم؟

وی با بیان اینکه حاکمیت کلان و وزارت ورزش و جوانان با یک تصمیم کارشناسی و تخصصی، سیاست مدیریت میدانی ورزشی را در پیش گرفته است، اضافه کرد: مقر فدراسیون بادبانی باید در خط ساحلی شکل گیرد؛ نیروهای تخصصی تحصیل کرده در اقصی نقاط کشور حضور دارند و در خطوط ساحلی مدیران و صنایع بسیار قوی وجود دارد که می‌توان از آنان بهره برد.

فدراسیون بادبانی حتی به قایق‌هاش دسترسی ندارد!

کیش شرایط انتخاب به عنوان مقر فدراسیون بادبانی را دارد

دبیرکل فدراسیون بادبانی اظهار کرد: در این راستا کیش برای تشکیل فدراسیون بادبانی انتخاب شد زیرا زیرساخت های بسیار قوی‌تری نسبت به سایر مناطق ساحلی کشور دارد؛ خطوط ساحلی گسترده، زیرساخت های بالای ورزشی، بالاترین زیرساخت‌های اقامتی و گردشگری کشور جهت میزبانی رویدادهای ملی و بین المللی، ایمنی و امنیت بسیار بالا، قرارگیری در اصلی ترین کریدور باد خلیج فارس، همسایگی با چندین کشور با هدف توسعه همکاری‌های بین المللی، امکان سفر بدون ویزا و معافیت‌های گمرکی و مالیاتی سبب شد تا کیش در همان مرحله نخست مقر فدراسیون بادبانی مطرح شود.

وی ادامه داد: اگر منظور از مقر مکانی برای امور اجرایی روزانه، کارشناسی اجرایی، تصمیم سازی و تصمیم گیری برای فدراسیون در بعد ملی باشد، مانند آنچه در بیش از ۵۰ فدراسیون دیگر میشناسیم، باید اذعان کنم مقر کیش ما به این مهم دست نیفتاده است.

«شمالی» همچنین بر ضرورت راه اندازی یک دفتر در تهران برای انجام کارهای هماهنگی فدراسیون بادبانی با وزارت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک اشاره کرد و افزود: این دفتر به معنای تغییر مقر فدراسیون بادبانی از کیش به تهران نباید تلقی شود و فقط امور هماهنگی های دفتری را بر عهده می‌گیرد و بعنوان یک بخش جنبی و کمکی مقر اصلی خواهد بود.

کیش مستعد برگزاری مسابقات بین المللی است

وی با بیان اینکه جزیره زیبا و مرجانی کیش مستعد برگزاری مسابقات بین المللی بادبانی است، گفت: شرایط کیش در میزبانی از مسابقات بادبانی می تواند در کشورهای همجوار نیز زبانزد باشد و بسیاری از پتانسیل‌های این جزیره در منطقه همتایی ندارد.

دبیرکل فدراسیون بادبانی با قدردانی از حمایت‌های سازمان منطقه آزاد کیش از این فدراسیون اظهار کرد: اینکه اینگونه انتظار داشته باشیم که به دلیل قرار گیری فدراسیون بادبانی در کیش،‌ سازمان منطقه آزاد باید تمامی هزینه‌های یک فدراسیون و ورزش را از صفر تا صد متقبل شود یک باور اشتباه است؛ هم اکنون کدام فدراسیون در پایتخت تمامی هزینه‌هایش را استانداری آنجا تامین می‌کند؟ سازمان منطقه آزاد تاکنون حمایت مناسب و بی نظیری از فدراسیون بادبانی کرده که در کنار ساختار اصلی فدراسیون می‌تواند سبب رشد و ارتقاء رشته‌های بادبانی در تمام کشور شود.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.