روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 2300
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 11 خرداد 1399 - 10:51 | | ارسال توسط :
فرمانده انتظامی ویژه کیش خبرداد:

فرمانده انتظامی ویژه کیش خبرداد: کشف ۶ مزرعه بیت کوین در کیش

فرمانده انتظامی ویژه کیش از کشف و توقیف شش مزرعه بیت کوین به ارزش یک میلیارد تومان در کیش خبرداد.

فرمانده انتظامی ویژه کیش از کشف و توقیف شش مزرعه بیت کوین به ارزش یک میلیارد تومان در کیش خبرداد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، سرهنگ علی اصغر جمالی در جمع خبرنگاران از کشف ۶ مزرعه بیت کوین( ارز دیجیتال) و دستگیری ۶ نفر در این رابطه خبر داد و اظهار کرد: افرادی که در این مزرعه های بیت کوین اقدام به استخراج ارز دیجیتال کرده بودند فاقد مجوزهای قانونی بودند.

وی افزود: ارزش دستگاه های یاد شده حدود ده میلیارد ریال است و در این رابطه ۶ نفر دستگیر و پس از طی مراحل قانونی و تشکیل پرونده به مقامات قضایی جهت ادامه روند رسیدگی معرفی شدند.

استخراج ارز دیجیتال یا همان بیت کوین مستلزم استفاده بالایی از انرژی برق است و فعالیت در این حوزه نیاز به دریافت مجوزهای لازم از وزارت صمت و هماهنگی با ادارات برق منطقه ای دارد.

گفتنی است؛ با روند رو به رشد فعالیت های فناورانه، فعالیت های ارزی نیز حوزه های جدید همچون بیت کوین را تجربه می کند که در این روش نقل و انتقالات ارزی در مسیری به جز معاملات ارز توسط صرافی هاست و افراد به صورت شخصی نیز با در اختیار داشتن دستگاه های مورد نیاز و مجوزهای لازم می توانند اقدام به فعالیت در این حوزه کنند.

دستگیری ۲۰ سارق و کشف ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر

سرهنگ علی اصغر جمالی همچنین از دستگیری ۲۰ سارق و کشف ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر توسط نیروهای پلیس کیش خبرداد و افزود: با اجرای ۲۱ طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در کیش طی دو هفته گذشته پلیس کیش موفق به دستگیری ۲۰ سارق و کشف ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر شد.

وی با تاکید بر اینکه تعداد ۱۶ نفر از متهمان دستگیر شده معتاد هستند، اعتیاد را یکی از بسترهای اصلی سرقت برشمرد و به کشف بیش از ۵ تن کابل و سیم مسی اشاره کرد و افزود: در این رابطه ۸ سارق و یک مالخر دستگیر شده اند و در این رابطه نیز یک دستگاه تریلر و یک دستگاه شش خودروی ۶ چرخ نیز توقیف شده است.

وی با بیان اینکه سارقان از خودروهای اجاره ای بدون راننده برای ارتکاب جرائم خود استفاده می کردند ادامه داد: با اعلام سرقت های سریالی از مشاعات ساختمانی در کیش، پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کیش با تشکیل تیم های تخصصی از نیروهای پلیس آگاهی، پلیس مباره با مواد مخدر و پلیس پیشگیری اقدام به رصد و بررسی موارد ارجاعی شده و با کشف سرنخ ها و اقدامات اطلاعاتی و تخصصی موفق به دستگیری سارقان شدند.

سرهنگ جمالی با اشاره به اینکه بسیاری از سرقت های صورت گرفته توسط سارقان دستگیر شده از مشاعات ساختمان ها و ساختمان هایی است که بدون نگهبان رها شده اند افزود: متهامان دستگیر شده علت اصلی انجام سرقت ها را عدم رعایت اصول ایمنی از سوی مالکان و رها سازی اقلام در مشاعات بدون حفاظ و در دسترس بودن آن ها عنوان کرده اند.

سرهنگ جمالی درباره نحوه سرقت، نیز اظهار کرد: سارقان حرفه ای با اجاره خودروهای لاکچری بدون راننده (اجاره ای) نسبت به شناسایی واحدهای خالی از سکنه اقدام کرده و در یک کار هماهنگ تیمی، حوالی ظهر و غروب در پوشش مجموعه تأسیساتی نسبت به سرقت از مشاعات ساختمان های مسکونی اقدام و پس از تهیه و توزیع کارت ویزیت تبلیغاتی به عنوان مجموعه تاسیساتی، اقدام به فروش اقلام مسروقه می کردند.

وی همچنین از کشف ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر کیش خبردادو افزود: در این رابطه نیز دو نفر حامل و توزیع کننده مواد هنگام ورود به جزیره دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی ویژه کیش با تقدیر از همکاری و همراهی دستگاه قضایی در کیش گفت: ریاست دادگستری و دادستان دادگاه کیش نیز با صدور مجوزهای لازم همکاری خوبی با نیروی انتظامی دارند.

گفتنی است؛ پرونده های متهمان پس از طی مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شده است.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.