روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 14 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 7 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 22187
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, ورزشی تاریخ انتشار : 10 مهر 1400 - 16:57 | | ارسال توسط :

فستیوال سه روزه ورزش های الکترونیک در کیش آغاز شد

فستیوال سه روزه جشنواره ورزش‌های الکترونیک با حضور علاقمندان به بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی در جزیره کیش آغاز شد.
فستیوال سه روزه ورزش های الکترونیک در کیش آغاز شد

به گزارش ثروت نیوز به نقل از ایرنا، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش روز شنبه در آیین افتتاح این فستیوال اظهار داشت: توجه به صنعت بازی های دیجیتال موجب تحقق آرمان های بلند کشور است و می تواند آینده ایران بزرگ در جهان را تضمین کند.

جعفر آهنگران افزود: ایران با داشتن جوانان پویا و آینده ساز و حضور پر قدرت شما در صحنه های مختلف علمی سربلند خواهد شد و سیاست گذاری مسوولان سازمان منطقه آزاد کیش نیز به گونه ای است که خود را موظف بر حمایت از همه عرصه ها می داند.

وی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) فرهنگ را یکی از مولفه های مهم استقلال کشور برشمرد و گفت: یکی از مولفه های قطعی پویایی فرهنگ ما توجه به علوم و امور جدید در جهان است و صنعت بازیهای دیجیتال با اختلاف در صنایع خلاق و فرهنگی، جایگاه اول اقتصادی را ازان خود کرده و مشکل تقاضا ندارد و این بازیها نیز محدوده بزرگی را در بر می گیرد.

آهنگران با بیان اینکه فناوری نقش نخست را در صنعت بازیهای دیجیتال ایفا می کند یادآور شد: با حضور تعیین کننده و تحول بزرگی که هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و واقعیت مجازی در آینده نزدیک ایجاد می کند، بازیهای دیجیتال دستخوش تغیرات فراوان خواهد شد.

 فستیوال سه روزه ورزش های الکترونیک در کیش آغاز شد

وی به ایجاد فرهنگسرای صنایع نرم و خلاق با همکاری جهاد دانشگاهی در کیش اشاره کرد و اظهار داشت: انتظار می رود جوانان خبره و نخبه فعال در حوزه بازیهای دیجیتال در جزیره حضور پیدا کرده و مستقر شوند و موسسه علوم و فنون نیز با بنیاد بازیهای رایانه ای تفاهمنامه ای منعقد کند تا استقرار فعالان این حوزه در کیش تسهیل شود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: انتظار می رود فعالان اقتصادی جزیره برای ایجاد تحولات این صنعت تا رسیدن کیش به بالندگی ترغیب اقدام کنند و این سازمان در نظر دارد در سال های آتی یکی از بازارهای کیش را به بازیهای دیجیتال از شرکت های معروف دنیا اختصاص دهد.

مدیرعامل موسسه علوم و فنون کیش و مسوول اجرای این فستیوال نیز گفت: گسترش و تعمیم فعالیت پیشران های فناوری کشور در حوزه ورزش های الکترونیکی، گیمینگ، ایجاد اشتغال و توسعه کسب و کارهای مبتنی بر استارت اپ و حوزه دیجیتال از جمله اهداف این جشنواره است.

مسعود توفیقی با بیان اینکه فستیوال ورزش‌های الکترونیک به منظور ارتقاء سطح فعالیت های بدنی و ذهنی به صورت گیمینگ برای نخستین بار در جزیره کیش برگزار شده است افزود: این موسسه افتخار میزبانی از بازیکنان درجه ۱ و داوران بین المللی در این مسابقات را دارد و علاقمندان به این رقابت ها می توانند برای تماشای این رویداد به سالن المپیک جزیره کیش مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه ۱۰ داور ملی و بین المللی این رقابتها را داوری می‌کنند، افزود: درپایان این رقابت‌ها ۲۰ نفر برگزیده خواهند شد.

مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش نیز اظهار داشت: امید است این رویداد که به همت موسسه علوم و فنون و همکاری دانشگاه های معتبر جزیره کیش برگزار شده در آینده نیز تداوم داشته باشد.

عزیز الله فرضی پور تفریحات دریایی را وجه تمایز کیش با دیگر مناطق گردشگر پذیر کشور اعلام کرد و افزود: اتفاقات مثبتی در حوزه تفریحات دریایی نیز با برگزاری رویداد های نوآورانه از سوی مرکز نوآوری، به همت سازمان منطقه آزاد کیش رخ داد که مورد استقبال علاقمندان قرار گرفت.

فستیوال سه روزه ورزش های الکترونیک ۱۰ تا ۱۲ مهرماه درسالن المپیک کیش در ۲ بخش موبایلی وکنسولی در ۵ بازی کال آوتیوتی، کلاش رویال، فیفا ۲۱ ،بیوبی جی، فوتبال ۲۰۲۱ میدان رقابت شرکت کنندگان است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.