روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 38489
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, سیاسی تاریخ انتشار : 28 بهمن 1401 - 15:31 | | ارسال توسط :
امام جمعه کیش:

فعالیت ایران در سازمان شانگهای گام مهمی در مقابله با سلطه گران است

امام جمعه کیش گفت: فعالیت ایران در سازمان همکاری های شانگهای کمک خوبی برای جمهوری اسلامی در مقابله با سلطه گری اقتصادی غرب و استکبار است.
فعالیت ایران در سازمان شانگهای گام مهمی در مقابله با سلطه گران است

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، حجت الاسلام علیرضا بی نیاز در خطبه های نماز جمعه این هفته جزیره با اشاره به سفر رییس جمهور کشورمان به چین اظهار کرد: این سفر سه روزه نتایج مختلفی همچون تقویت همکاری های سیاسی، اقتصادی، فناوری و امنیتی بین ۲ کشوری که تحریم آمریکا هستند می تواند داشته باشد و کنار آن برای کشورهای منطقه نیز مفید خواهد بود.

وی اضافه کرد: فعالیت ایران در سازمان همکاری های شانگهای که تقریبا نیمی از جمعیت جهان را شامل می شود می تواند کمک خوبی برای جمهوری اسلامی در مقابله با سطله گری اقتصادی غرب باشد.

به گفته وی، این سفر زمینه ساز اجرایی شدن سند همکاری ۲۵ ساله ۲ کشور است و دعوت رییس جمهور چین از همتای ایرانی خود در این موقعیت حساس بعد از ۲۰ سال به این معنی است که روابط این کشورها بسیار مهم است و حاضر نیستند مناسبات ۲ کشور در خطر باشد.

اقتصاد مقاومتی راه حل مشکلات کشور 

امام جمعه کیش با اشاره به فرا رسیدن ۲۹ بهمن روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی اظهار کرد: این نوع اقتصاد تنها راه حل برون رفت از مشکلات کشور است و باید با رویکردهایی همچون درون زایی، مولدزایی، توسعه فعالیت های دانش بنیان، مردمی کردن و خصوصی سازی اقتصاد، بهره گیری از توان جوانان به اهداف اقتصاد مقاومتی در جامعه دست یافت.

وی قیام مردم تبریز در سال ۱۳۵۶ را از دیگر مناسبت های ۲۹ بهمن اعلام کرد و گفت: این حرکت نقطه آغازی بر ملی شدن انقلاب اسلامی بود و با تداوم قیام های متعدد در نهایت این ملت ایران بودند که توانستند نهضت خود را به پیروزی برسانند.

حمایت مردم از انقلاب صحنه واقعی ایران اسلامی است

حجت الاسلام بی نیاز با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار کرد: این حضور به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی نشان از شکست دشمنان ،محاسبات غلط آنان و حمایت و پشتیبانی مردم از انقلاب اسلامی و آرمان های آن دارد.

وی افزود: با وجود اینکه تبلیغات دشمنان در فضای مجازی و رسانه های معاند علیه انقلاب اسلامی به ویژه با هدف تاثیرگذاری بر جوانان بیشتر از گذشته شده اما این حضور صحنه هایی از واقعیت های موجود در جامعه را به جهانیان نشان داد.

شکست غرب در آزمون حقوق بشری

امام جمعه کیش با اشاره وقوع زلزله در کشورهای سوریه و ترکیه اظهار کرد: کشته، مجروح و آواره شدن هزاران نفر در این حادثه همه مسلمانان جهان را متاثر کرده و هرکس به نوعی در صدد حمایت از این آسیب دیدگان است.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی نیز حسب وظیفه انسانی خود از اولین ساعات وقوع زلزله با نیروها و امکانات امدادی خود در هر ۲ کشور حضور یافت و تاکنون به ارایه خدمات ادامه داده است.

حجت الاسلام بی نیاز با بیان اینکه هم اکنون ۸۰ کشور دنیا در ترکیه و ۱۵ کشور سوریه در حال ارایه خدمت به آسیب دیدگان هستند افزود : این نشان از وجود تبعیض در بین دو کشور است.

وی گفت: آمریکا و غرب در سوریه نه تنها حضور نیافته اند بلکه مانع از امدادرسانی سایر کشورها به آسیب دیدگان سوری می شوند که نشان می دهد استکبار و همپیمانان آن تنها به منافع خود پایبند هستند و همواره در آزمون های حقوق بشری شکست خورده اند.

صاحب نظران از اظهار نظر متضاد نسبت به مناطق آزاد خودداری کنند

امام جمعه کیش با بیان اینکه مناطق آزاد از ظرفیت های خوبی برخوردارند که می توانند کشور را از مشکلات نجات دهند اظهار کرد: به نظر سیاست ها در خصوص این مناطق روشن نیست و صاحب نظران اظهار نظرهای متضادی نسبت به آنها دارند.

وی یادآور شد: اظهار نظرهای متضاد علاوه بر اینکه باعث کاهش حضور سرمایه گذاران در این مناطق می شود بلکه ایجاد شرایط سوء استفاده برخی از افراد از این موقعیت را فراهم می کند که در خواست می شود صاحب نظران از ارایه این گونه نظرات خودداری کنند.

زشت و زیبای کیش با هم دیده شود

حجت الاسلام بی نیاز همچنین با اشاره به اینکه برخی از این صاحب نظران نسبت به جزیره کیش اظهار نظر و دیدگاه های منفی دارند و در صحبت های خود همواره به انها تاکید می کنند افزود: وجود کاستی و نقاط منفی همه جا وجود دارد و افراد باید زشت و زیبای این جزیره را در کنار هم ببیند.

وی گفت: انتظار می رود منتقدان کیش در کنار نکات منفی که به آنان منتقل شده، برنامه های فرهنگی و ارزشی که به میزبانی کیش و کیشوندان برگزار می شود را برای ارایه دیدگاه های منصفانه ببینند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.