روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 36190
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 07 آذر 1401 - 15:52 | | ارسال توسط :

فعالیت ستاد توسعه گردشگری کیش با شانزده کارگروه

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به تدوین نقشه جامع گردشگری در پنج ماه گذشته گفت: ستاد توسعه گردشگری کیش با محوریت ۱۶ کارگروه آغاز به کار می‌کند.
فعالیت ستاد توسعه گردشگری کیش با شانزده کارگروه

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، مهدی کشاورز در دیدار با روسا و اعضای هیئت مدیره جوامع صنفی، افزود: جوامع صنفی کیش، فعالان بخش خصوصی و سرمایه گذاران با هم‌افزایی، ارائه ایده و بر عهده گرفتن مسئولیت‌های مرتبط به رونق گردشگری کیش کمک کنند.

وی با پذیرش برخی کم کاری‌های مسئولان در حوزه‌های مختلف و عذرخواهی از مردم به دلیل تاخیر در حل برخی مشکلات کیش، تصریح کرد: برای رفع مشکل نباید مقایسه‌های نادرست انجام شود و لازمه حل مشکل و پیشرفت، تدوین و اجرای برنامه‌های اصولی درمدت زمان معقول است.

کشاورز خاطرنشان کرد: مردم از مسئولان انتظار اجرای برنامه‌های شاد و امیدآفرین دارند و ما نیز موظف هستیم با کمک گرفتن از بخش خصوصی و مردم، این شرایط را فراهم کنیم.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست، گفت: شانزده کارگروه خانواده، سبز، خرید، غذا، فرهنگی، صنعتی، ورزشی، نمایشگاهی، همایشی، آموزشی، دانش بنیان، پزشکی، دریایی، سالمندی، تندرستی و مذهبی در ستاد توسعه گردشگری کیش ایجاد شده است.

رضا شجیع افزود: در تشکیل این کارگروه‌ها به ویژگی‌های زیستی، فرهنگی و بومی جزیره توجه شده و در تدوین آن نیز از نظرات دانشگاهیان و مجامع علمی و تجربیات کشور‌های موفق استفاده شده است.

وی افزود: محور برنامه‌ها تمرکز بر گردشگری تخصصی، با استفاده از ۸۲ ظرفیت سرمایه‌گذاری و برگزاری ۵۷۶ رویداد مختلف در کیش است که از مرز پذیرش دو میلیون گردشگر درسال عبور کرده و به جذب سه میلیون گردشگر برسیم.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در جزیره کیش تقویم گردشگری برقرار شده است، گفت: بر اساس این نقشه جامع و فعال شدن کرسی‌های گردشگری در فصول مختلف سال برنامه ریزی شده است.

رضا شجیع خاطرنشان کرد: محور کارگروه‌های گردشگری و اجرا کننده آن‌ها مردم، فعالان گردشگری و بخش خصوصی هستند و سازمان منطقه آزاد کیش نیز نقش حامی، تنظیم و کمک کننده سیاست گذاری‌ها را دارد.

رئیس جامعه هتلداران کیش نیز در این نشست، با انتقاد از اینکه در تهیه نقشه جامع گردشگری از نظرات بخش خصوصی استفاده نشده، خواستار تشکیل اتاق فکر و جلسه اضطراری برای بهره‌گیری از نظرات و تجارب بخش خصوصی شد.

مسیح اله صفا با بیان اینکه تا ۶۰ متری سواحل نمی‌توان هیچ گونه فعالیت گردشگری انجام داد خواستار تصمیماتی برای بهره‌گیری از ظرفیت سواحل برای رونق گردشگری شد.

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش نیز با اعلام آمادگی برای اجرای کامل نقشه جامع گردشگری کیش، گفت: برای اجرا، نیازمند تبلیغات مثبت و صحیح و استفاده از تمام ظرفیت‌های جزیره کیش هستیم تا چهره خوبی از کیش در ذهن همگان ترسیم شود.

رحمان سادات نجفی خواستار تعیین تکلیف موسسه جشنواره‌ها و مناسبت‌ها و خروج سازمان منطقه آزاد کیش از این موسسه شد.

وی افزود: با خروج سازمان منطقه آزاد کیش از این موسسه شاهد شکل‌گیری ساختار مناسب و اجرا شدن نقش نظارتی و حاکمیتی سازمان منطقه آزاد خواهیم بود و این امر موجب اجرای بهتر طرح‌ها و مناسبت‌ها در جزیره کیش خواهد شد.

ناصری رئیس هیئت مدیره جامعه پذیرایی کیش نیز در این نشست از غذا و گردشگری غذا به عنوان ارکان اصلی و موثر گردشگری هر کشور نام برد و گفت: در جزیره کیش به دلیل اجاره‌ای بودن بسیاری از رستوران‌ها و غذاخوری‌های ساحلی شاهد غیرفعال شدن این رستوران‌ها و ناپایدار بودن گردشگری غذا در بین مسافران هستیم و این امر بر توسعه گردشگری جزیره تاثیر منفی می‌گذارد.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.