روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 30 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 22 شوال 1445
شناسه خبر : 41963
  پرینتخانه » سیاسی, ویژه تاریخ انتشار : 11 تیر 1402 - 14:27 | | ارسال توسط :

قالیباف: سپاه برخاسته از بطن مردم و نهادی کارآمد است

رییس مجلس شورای اسلامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را برخاسته از بطن مردم دانست و گفت: سپاه به تمام معنا یک نهاد انقلابی و کارآمد است.
قالیباف: سپاه برخاسته از بطن مردم و نهادی کارآمد است

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،محمدباقر قالیباف روز یکشنبه در همایش گرامیداشت شهدای سازمان اطلاعات سپاه در سالن اجلاس سران اظهار داشت: سپاه چه در دوران دفاع مقدس و چه در دوران پس از جنگ افتخارات بزرگی آفرید که برای همیشه تاریخ برای این ملت باقی خواهد ماند.

وی دوران دفاع مقدس را نمادی از فرهنگ شهادت و ایثار توصیف کرد و افزود: ما امروز وارثان فرهنگی هستیم که همه با طهارت روح به قربانگاه می رفتند و به شهادت می رسیدند.

رییس قوه مقننه شهید قاسم سلیمانی را نمونه بارزی از این فرهنگ برشمرد و اظهار داشت: اگر بخواهیم در این کره خاکی قطعه‌ای از زندگی مومنانه را پیدا کنیم، همان دوران دفاع مقدس شود و این شهید با همین فرهنگ نیروی قدس را در باورها زنده‌ کرد.

قالیباف دوران دفاع مقدس را میدان آزمایش و عبور از خود و تعلقات دنیایی برشمرد و گفت: در دوران دفاع مقدس هر کسی با هر سبک زندگی و سلیقه‌ای  حاضر می شد و در فضایی پاک و اخلاقی همراه با تقوا و خرد جمعی، همکاری، همدلی، گذشت، دوستی و برادری به پیروزی و موفقیت  های بزرگ می‌رسیدند.

وی با یادآوری اینکه بسیج مردمی از اقشار و اصناف مختلف در دفاع مقدس یک حرکت ملی را از خانه‌ها تا پشت خاکریزها رقم زد، افزود: آن روحیه الهی و از خود گذشتگی و این اراده و همت و حضور مردم مهم‌ترین رمز پیروزی ما در سخت‌ترین شرایط بود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس یادآور شد: طبق محاسبات تحلیلگران آن زمان، عراق به دلیل برخورداری از امکانات، تجهیزات و حمایت های غرب و شرق باید پیروز جنگ می شد اما عامل پیروزی نیروهای ایران این بود که رزمندگان از مرگ هراسی نداشتند.

نماینده مردم تهران مجلس فرهنگ جهاد و شهادت را سبب موفقیت ایران در جنگ تحمیلی دانست و یادآور شد: تولید صنعتی موشک هایپرسونیک در زمان حاضر نتیجه همان روحیه دوران دفاع مقدس است که با ابتدایی‌ترین امکانات از تراشکاری‌های خیابان خمپاره ساخته شد و اگر با همین باور جمعی در عرصه اقتصادی، مدیریتی و نحوه حکمرانی گام برداریم قطعا موفق خواهیم شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش های مدافعان حرم و شهید سلیمانی برای رویارویی با دشمنان در منطقه گفت: شهید قاسم سلیمانی جز این‌که به سنت‌های الهی باور داشت و با همراهی مردم به میدان رفت، توانست با نوع رفتاری که متکی بر باورهای دوران دفاع مقدس بود و با همان روحیه در جنگ پیروز شود.

رییس قوه مقننه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را یک نهاد انقلابی، مکتبی و ارزشی برشمرد و گفت: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی میراث‌ دار فرهنگ شهدا و برخاسته از بطن مردم است. سپاه به تمام معنا یک نهاد انقلابی و کارآمد در دوران دفاع مقدس بود که بروز و ظهورش در آن عرصه افتخارات بزرگی آفرید و برای همیشه در تاریخ این ملت باقی خواهد ماند.

قالیباف با بیان اینکه سپاه پس از دوران دفاع مقدس در عرصه محرومیت زدایی و حل مشکلات معیشتی مردم همیشه فعال بوده و برای هر خدمتی درنگ نکرده است، عنوان کرد: امروز سپاه پاسداران با قدرت در عرصه‌های ملی و منطقه‌ای حضور دارد و در عرصه ملی همه توطئه‌های دشمنان را در داخل و خارج خنثی می‌کند.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.